Wie weet een goede oplossing of alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04 14:06

ken-dj

Life is short break the rules

Topicstarter
Heb momenteel een rail met plastic gordijn hangen.

Paar kettlebelts ter verzwaring 😌

Helaas, blijft dit bij hevige wind kracht niet zitten.😢

Ben opzoek naar inspiratie of een permanente oplossing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQxaCMxTJoz6Ud4pAQD-ovm95Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqRLHGTnwAGeLcbOodybIHfb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LM6ZGV_IW5wOpQDeLkmtgGDwCdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6IZvgzeivavHIrWmtFS6NgR.jpg?f=fotoalbum_large

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-05 17:14
De 2 flappen aan elkaar vast maken zodat ze zichzelf grotendeels op hun plek houden. Ook aan de buitenkanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:20
Wat is de functie van het plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
is er niet iets beschikbaar uit de campeer industrie? je bent toch niet de eerste die een windbestendige voortent wil hebben.

~

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56
rail met glazen schuifelementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:22
Wat is de functie? wanneer is het open of dicht? moet het doorzichtig blijven?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 21:31
Toke_gt schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:04:
*knip*

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 13-02-2024 10:35 . Reden: Mag iets vriendelijker :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
ken-dj schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In plaats van de kettlebels kan je beter een bevestiging maken die mee beweegt met harde windvlagen zoals van die elastieken gebruikt in de kampeerwereld.
https://douwesdump.nl/kam...eken-en-scheerlijnen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of beneden gewichtjes die aan het zeil hangen. Bijvoorbeeld met zeilogen. Dan kan het zeil zich niet onder de gewichten vandaan werken. Kan wat wapperen maar juist daardoor blijft het heel
Al is die dunne gordijnrails dan wel de zwakke schakel vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 22:15
ken-dj schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Glazen schuifpanelen, dat is toch veel mooier ook? Reken op ca 500 euro per strekkende meter voor goede kwaliteit, of wat minder voor wat minder kwaliteit (maar nog steeds superieur i.v.m. je huidige oplossing), zie link hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door praliwi op 13-02-2024 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:05

Theo

moederbord

Als je het strak en netjes wil hebben dan moet het zeil worden gespannen. Dan kun je er twee/drie ritsen inzetten om een opening te maken. Dan heb je een beetje het idee van een tent (strakstaand zeil en een rits) Één rist om beide tentdoeken met elkaar te verbinden, en aan de onderzijde van elk doek ook een rits.

Dus de onderzijde zal je vast moeten zetten, maar ook de bovenzijde en zijkanten zul je vast moeten zetten. krijgt dan wel een drempel/overgang om van binnen naar buiten te gaan, maar dat heb je ook wanneer je glas zou gebruiken.

Ik heb bij kennissen ook soortelijk iets gezien. Zij hadden het doek strak gespannen tussen de zijkanten van hun serre, en een enkele rits om beide flappen op elkaar aan te sluiten en af te dichten. Maar ook zij hadden een zak zand liggen op de onderflap. Na een paar jaar waren ze het zó zat geworden (en was het erg verweerd en lelijk) dat het voor glas is vervangen.

Persoonlijk zou ik ook voor glas gaan als het aan je huis vast zit. Zeil krijg je niet netjes. En wanneer je het wel netjes kan krijgen dan blijft het niet netjes.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:17

D4NG3R

kiwi

:)

Ook mij is de functie van het gordijn niet duidelijk, het spul wat er achter staat is ook al bedekt.

Als het gordijn in principe geen functie vervult is een redelijk simpele "doe het open en knoop het vast bij slecht weer" namelijk geen onredelijke optie. ;)

Maar goed, als je het strak wil hebben zonder er echt na over hoeven te denken lijkt glas mij de enige optie, er blijft altijd wel ergens wind onder komen waardoor het weer los waait.

[ Voor 21% gewijzigd door twain4me op 13-02-2024 10:39 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:22
Een tuinset droog houden die ook al onder een hoes staat? Dat hout erachter is toch allemaal weerbestendig?

Nee, ik snap dus niet wat dit hier doet en het was net zoveel moeite geweest om antwoord op de vraag te geven als het antwoord wat je nu gegeven hebt.

-edit-

en je bent niet eens de topic starter en dan komt er zo een antwoord... :?

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 13-02-2024 10:40 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De bovenkant is een gordijnrails, dat kun je onder ook doen. Een gordijnrails vast aan een steigerbuis o.i.d (stevigheid) en de steigerbuis zit dan op een x aantal plaatsen vast op een klem. Die klem is dan b.v. een steigerbuisklem die je in een holle buis in de grond steekt (weet niet of dat windvast wordt), iets wat je op een grondanker vastzet (je hebt van die grondankers die je net als een ananassnijder de grond in draait met bovenop een oog voor een bout) of desnoods een hoekijzer dat aan een losse betontegel vastgeschroefd is.

Ik zou zelf gaan voor 70x50 stoeptegels met hoekijzers. Plantenbakjes erop. Wieltje aan 1 kant, touwtje aan de andere kant voor het verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Permanente oplossing: Glas, of permanente kunstof afsluiting met een opening er in.
Inspiratie: Zeil weghalen want het ziet er niet uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Draakje5 op 13-02-2024 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:26
*knip* maak liever een TR

[ Voor 93% gewijzigd door twain4me op 13-02-2024 10:41 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 17:14
Heren, laten we niet boos niet om een berichtje op een forum, over een wapperend zeiltje :) Zonde van je energie toch?

Laten we even wachten op wat aanvullende info van @ken-dj.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 20:37

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Iets als ringen in op de vloer monteren en die vast maken aan het plastic. Dan kan het hoogstens stuk waaien maar niet meer los schieten. Je hebt ook wel ringen die "terugvallen" waardoor ze normaalgesproken niet uitsteken.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Jou misschien wel, maar mij niet. Daarom de vraag. Want een oplossing (glas, verwijderen, vaste wand) is erg afhankelijk van het doel. Moet het regen weghouden van de spullen die er staan? Wil je hier beschut zitten?
*knip* maak liever een TR

[ Voor 21% gewijzigd door twain4me op 13-02-2024 10:42 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 17:28
Gordijn open als je het niet gebruikt en dikke strik er om heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:48
Zelf heb ik hier ook van die zeilen in mijn veranda/overkapping.

Alleen zitten ze bij mij met een pees in een aluminium profiel.
(zoals een voortent aan een caravan)
Profiel: https://www.goedkope-vera...-hoek-los-90-graden-1147/
Pees (aanlijmbaar): https://www.goedkope-vera...-enkele-vlag--zwart-1345/
Lijm: https://www.goedkope-vera...ing/sabacontact-70t-1111/

Aan de onderzijde heb ik een tunnel gemaakt door een strook dubbel te vouwen en te lijmen.
In deze tunnel heb ik dan twee 27mm stijgerpijpen liggen. (je kan ook een zware ketting gebruiken, of scheepstouw)
Dit houd het doek goed strak. Maar geeft wel mogelijkheid om iets mee te geven.

Jouw gordijn aan een gordijnrail heeft er denk ik meer baat bij om los te hangen.
Zodra je de onderkant fixeert zal het doek als een zeil gaan werken en de gordijnrail kan dat waarschijnlijk niet hebben.

Je zou aan de zijkanten zijlogen kunnen toepassen en het zijl met elastiekken vast kunnen zetten achter de balken in de hoek.
Zo kan bij wind de spanning opgevangen worden. Als het niet mee kan bewegen gaat iets uiteindelijk stuk.
Aan de onderkant dus vrij hangend, met gewicht erin.

Ik heb deze in het antraciet en ik ben daar zeer tevreden over.
https://www.goedkope-vera...ype-e-set-off-white-1372/

Je kan in het midden een 80cm deur deel doen, en daarnaast 2 raamdelen, en aan de buitenzijden 2 stroken die je op maat kunt knippen.
Alles dicht geritst is het gewoon een strakke dichte wand. Ik vind het ideaal.

Bij mij hangen ze er in van oktober tot maart/april.
in die tijd gebruik ik het vooral als opslag voor de tuinmeubelen, bbq en kinder speelgoed.
Een enkele keer zitten we er dan met vrienden, lekker met een vuurtje aan.
Trek het met de haard aan toch makkelijk naar de 25+ graden terwijl het rond het nulpunt buiten is. :)

Ik ben wel aan het oriënteren op glas panelen.
De prijzen zijn enorm gedaald sinds ik die zeilen heb aangeschaft.
Voor mijn kinderen is het makkelijker te openen, en dan kan ik in de zomer ook makkelijker een stuk dichtzetten tegen de wind. (ik leg de zeilen van april tot oktober op zolder)
https://glazenschuifwandx...gHYcysr5qB0saAhpuEALw_wcB

[ Voor 30% gewijzigd door FRANQ op 13-02-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52

mjl

Ugh

Ik heb een doek voor de veranda laten maken en boven en onder laten omzomen en daar een 21mm steigerbuis door gestoken en aan steigerbuis ogen opgehangen. Als het dan storm vast dicht moet heb ik beneden ook ogen zitten waar ik de onderste buis dan in vast zet. Als het mooi weer is rol ik ze op en zet ze vast met een touw en elastiek.

https://www.karwei.nl/ass...g-verzinkt-21mm/p/B617718

Deze hebben een borg schroef ding om je buis extra vast te zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door mjl op 13-02-2024 15:37 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
JJ Le Funk schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:05:
is er niet iets beschikbaar uit de campeer industrie? je bent toch niet de eerste die een windbestendige voortent wil hebben.
Van sommige dingen heb ik geen kaas gegeten 😅

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
Toke_gt schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:04:
Tijdens de regen/storm van afgelopen periode regent/waait het naar binnen toe, tot aan de deur is het dan nat, en ook bladeren stapelen zich erg snel op.

Mijn moeder is al beetje op leeftijd en kan niet telkens de spullen van binnen naar buiten verplaatsen!
Functie is dus meer qua bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
No Hands schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:19:
Wat is de functie? wanneer is het open of dicht? moet het doorzichtig blijven?
Wel doorzichtig liefst.

Ook in de zomer als het regent wil ze buiten kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
_ferry_ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 06:38:
Of beneden gewichtjes die aan het zeil hangen. Bijvoorbeeld met zeilogen. Dan kan het zeil zich niet onder de gewichten vandaan werken. Kan wat wapperen maar juist daardoor blijft het heel
Al is die dunne gordijnrails dan wel de zwakke schakel vrees ik.
Dacht er snel een oplossing voor te hebben bedacht. Het gordijn wat er nu hangt is bij de rechterzijde al twee keer losgeraakt door de wind/storm. Te veel spanning/druk.

Vandaar dat ik dit topic aangemaakt heb, die gordijn rails werkt niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
Martijn.C.V schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:53:
Heren, laten we niet boos niet om een berichtje op een forum, over een wapperend zeiltje :) Zonde van je energie toch?

Laten we even wachten op wat aanvullende info van @ken-dj.
En zie nu pas alle reactie,s wou niemand boos maken ❤️ Mijn moeder is al beetje op leeftijd en kan niet telkens de spullen van binnen naar buiten verplaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
praliwi schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:17:
[...]

Glazen schuifpanelen, dat is toch veel mooier ook? Reken op ca 500 euro per strekkende meter voor goede kwaliteit, of wat minder voor wat minder kwaliteit (maar nog steeds superieur i.v.m. je huidige oplossing), zie link hierboven.
En daar gaat me extra salarisverhoging 💸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
Theo schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:07:
Als je het strak en netjes wil hebben dan moet het zeil worden gespannen. Dan kun je er twee/drie ritsen inzetten om een opening te maken. Dan heb je een beetje het idee van een tent (strakstaand zeil en een rits) Één rist om beide tentdoeken met elkaar te verbinden, en aan de onderzijde van elk doek ook een rits.

Dus de onderzijde zal je vast moeten zetten, maar ook de bovenzijde en zijkanten zul je vast moeten zetten. krijgt dan wel een drempel/overgang om van binnen naar buiten te gaan, maar dat heb je ook wanneer je glas zou gebruiken.

Ik heb bij kennissen ook soortelijk iets gezien. Zij hadden het doek strak gespannen tussen de zijkanten van hun serre, en een enkele rits om beide flappen op elkaar aan te sluiten en af te dichten. Maar ook zij hadden een zak zand liggen op de onderflap. Na een paar jaar waren ze het zó zat geworden (en was het erg verweerd en lelijk) dat het voor glas is vervangen.

Persoonlijk zou ik ook voor glas gaan als het aan je huis vast zit. Zeil krijg je niet netjes. En wanneer je het wel netjes kan krijgen dan blijft het niet netjes.
Bedankt voor je reactie, waardeer het enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
Mattie112 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:17:
Iets als ringen in op de vloer monteren en die vast maken aan het plastic. Dan kan het hoogstens stuk waaien maar niet meer los schieten. Je hebt ook wel ringen die "terugvallen" waardoor ze normaalgesproken niet uitsteken.
Is al twee keer losgeraakt, gordijn rails kan de druk/spanning niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
Draakje5 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:02:
Permanente oplossing: Glas, of permanente kunstof afsluiting met een opening er in.
Inspiratie: Zeil weghalen want het ziet er niet uit.
Inspiratie neem ik sowieso mee 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
jip_86 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:36:
Gordijn open als je het niet gebruikt en dikke strik er om heen.
Uiteraard met mooi weer wil je niet achter achter plastic zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:48
ken-dj schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:12:
[...]

En daar gaat me extra salarisverhoging 💸
Een glazen schuifwand van 3,5 meter lang en 2m20 hoog kost 660 euro inclusief funderingbalk, handgreep, meenemers, tochtprofielen.

Zie de link in mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
FRANQ schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:16:
Zelf heb ik hier ook van die zeilen in mijn veranda/overkapping.

Alleen zitten ze bij mij met een pees in een aluminium profiel.
(zoals een voortent aan een caravan)
Profiel: https://www.goedkope-vera...-hoek-los-90-graden-1147/
Pees (aanlijmbaar): https://www.goedkope-vera...-enkele-vlag--zwart-1345/
Lijm: https://www.goedkope-vera...ing/sabacontact-70t-1111/

Aan de onderzijde heb ik een tunnel gemaakt door een strook dubbel te vouwen en te lijmen.
In deze tunnel heb ik dan twee 27mm stijgerpijpen liggen. (je kan ook een zware ketting gebruiken, of scheepstouw)
Dit houd het doek goed strak. Maar geeft wel mogelijkheid om iets mee te geven.

Jouw gordijn aan een gordijnrail heeft er denk ik meer baat bij om los te hangen.
Zodra je de onderkant fixeert zal het doek als een zeil gaan werken en de gordijnrail kan dat waarschijnlijk niet hebben.

Je zou aan de zijkanten zijlogen kunnen toepassen en het zijl met elastiekken vast kunnen zetten achter de balken in de hoek.
Zo kan bij wind de spanning opgevangen worden. Als het niet mee kan bewegen gaat iets uiteindelijk stuk.
Aan de onderkant dus vrij hangend, met gewicht erin.

Ik heb deze in het antraciet en ik ben daar zeer tevreden over.
https://www.goedkope-vera...ype-e-set-off-white-1372/

Je kan in het midden een 80cm deur deel doen, en daarnaast 2 raamdelen, en aan de buitenzijden 2 stroken die je op maat kunt knippen.
Alles dicht geritst is het gewoon een strakke dichte wand. Ik vind het ideaal.

Bij mij hangen ze er in van oktober tot maart/april.
in die tijd gebruik ik het vooral als opslag voor de tuinmeubelen, bbq en kinder speelgoed.
Een enkele keer zitten we er dan met vrienden, lekker met een vuurtje aan.
Trek het met de haard aan toch makkelijk naar de 25+ graden terwijl het rond het nulpunt buiten is. :)

Ik ben wel aan het oriënteren op glas panelen.
De prijzen zijn enorm gedaald sinds ik die zeilen heb aangeschaft.
Voor mijn kinderen is het makkelijker te openen, en dan kan ik in de zomer ook makkelijker een stuk dichtzetten tegen de wind. (ik leg de zeilen van april tot oktober op zolder)
https://glazenschuifwandx...gHYcysr5qB0saAhpuEALw_wcB
Tot twee keer aan toe is die rails losgekomen, en telkens verzwaarde ik de onderkant, de rail kan de kracht inderdaad niet aan, zou dan een steiger buis aan de boven kant in het hout kunnen bevestigen. Ik heb die zeilen met rits en deuren ook wel eens online gezien, dit was de goedkopere oplossing daarvan 😜 ook jij gaat over naar glas dus. Ga me daar dan ook in verdiepen. Super, bedankt 🥊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj

ken-dj

Topicstarter
mjl schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:32:
Ik heb een doek voor de veranda laten maken en boven en onder laten omzomen en daar een 21mm steigerbuis door gestoken en aan steigerbuis ogen opgehangen. Als het dan storm vast dicht moet heb ik beneden ook ogen zitten waar ik de onderste buis dan in vast zet. Als het mooi weer is rol ik ze op en zet ze vast met een touw en elastiek.

https://www.karwei.nl/ass...g-verzinkt-21mm/p/B617718

Deze hebben een borg schroef ding om je buis extra vast te zetten.
Heb wel een idee wat je bedoelt zoals een spandoek frame, alleen dan onder en boven vast .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 17:28
ken-dj schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:21:
[...]

Uiteraard met mooi weer wil je niet achter achter plastic zitten
Dat kun je toch ook doen als ze storm opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Als je dat zeil aan de onderkant niet vastzet maar alleen verzwaard, dan bescherm je het juist tegen de storm. Juist door het te gaan spannen aan de onderkant ga je het kapot trekken.
Je ziet in de agrarische sector bijvoorbeeld ook doeken waar ze in het stiksel een ketting mee stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:52

mjl

Ugh

ken-dj schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:36:
[...]

Heb wel een idee wat je bedoelt zoals een spandoek frame, alleen dan onder en boven vast .. ?
Een stok onder en 1 boven. Is wel gemaakt door een Zeilmakerij en is niet transparant, maar dat transparante plastic spul vind ik persoonlijk toch al lelijk.

Je moet wel stevig doek nemen, tentdoek en stevig laten stikken, in het midden zit een degelijke rits om eventueel de helft op te rollen en er doorheen te kunnen zonder het op te rollen.

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Bijzonder dat een simpele vraag over een zeil beantwoord moet worden met een wedervraag over zoiets simpels als waar dit zeil dan wel voor moet dienen.
Een zeil voor een veranda is ter bescherming van alles wat er achter dat zeil staat of zit en dat lijkt mij niet heel erg ingewikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Ik denk dat het voor je moeder heel prettig is als het een constructie is waar ze helemaal geen omkijken naar heeft. Een glazen wand die (deels) open kan, maar waar ze bij slecht weer ook aangenaam kan zitten (warmtelamp erbij?) is dan misschien een dure maar ook duurzame oplossing waar ze erg van gaat genieten. Dan hoeven er zelfs geen beschermhoezen meer om de tuinstoelen, wat ook prettig is als ze zich daar niet meer om hoeft te bekommeren, en ze kan het eventueel wat aankleden met plantjes op de tafel of in bakken. Glas laat ook licht en zon beter door dan het plastic, dus het lijkt me sowieso aangenamer voor een oudere dame.

[ Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 13-02-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
D.deJong schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 20:11:
Bijzonder dat een simpele vraag over een zeil beantwoord moet worden met een wedervraag over zoiets simpels als waar dit zeil dan wel voor moet dienen.
Een zeil voor een veranda is ter bescherming van alles wat er achter dat zeil staat of zit en dat lijkt mij niet heel erg ingewikkeld.
Maar als het alleen regen en geen vocht tegen houdt, dan is dat veronderstelde doel niet bereikt.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moet het een goedkope oplossing zijn, dus aan de hand van dit zeil?

Dan zou ik het geheel wat strakker afspannen. Het zeil is nu over gedimensioneerd en gaat daarom flapperen.
Bij de opening kun zou je zeilringen kunnen inpersen en vervolgens dichtzetten met kleine spanners met spinhaak (voorbeeld) om snel los te maken.

Bij de onderzijde kun je dezelfde zeilringen inpersen. Als het zeil strak hang, ca. 15-20 centimeter boven de grond. Vervolgens spanners met bal (voorbeeld) insteken met bal aan binnenzijde. Vervolgens afspannen naar piketjes of haringen in de grond. De overlengte van de flap kun je naar binnen omvouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:56
https://www.zeilmakerijsevenum.nl/foto-s

Zoiets laten maken? Of anders een glazen schuifdeur oplossing, maar dat zal wat duurder zijn.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Maakt niet uit wat je gaat bedenken maar dat zeil moet weg. Die gordijnrails die kunnen geen rukwinden aan. Buigt zo mee. Het moet in ieder geval strak gespannen zijn en met plastic zeil zal dat lastig worden. Dat gaat hoe dan ook scheuren. Het ook niet echt gebruikersvriendelijk.

Wil je het netjes doen dan inderdaad kijken naar een glazen schuifdeur. Genoeg veranda partijen die dit aanbieden. Mocht je zelf handig zijn dan kan je dit ook zelf monteren natuurlijk. Ook markplaats in de gaten houden.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:18

mrc4nl

Procrastinatie expert

com2,1ghz schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:18:
Maakt niet uit wat je gaat bedenken maar dat zeil moet weg. Die gordijnrails die kunnen geen rukwinden aan. Buigt zo mee. Het moet in ieder geval strak gespannen zijn en met plastic zeil zal dat lastig worden. Dat gaat hoe dan ook scheuren. Het ook niet echt gebruikersvriendelijk.
Dit zeil heeft gewoon niet de mogelijkheid om netjes strak gemonteerd te worden.Het bestaat wel, voortenten van caravans bestaan ook gewoon dichte varianten van die niet kapotgaan bij het eerste zuchtje wind.

Echter die zijn wel met een pees goed verankerd aan de caravan zelf, en met haringen in de grond. Dit zeil lijkt behalve voor de gordijnrail geen ogen of lussen te hebben.

En achteraf ogen inbouwen in dit soort zijn is ook niet echt rendabel.

ora et labora

Pagina: 1