Er is iets geks met onze volkwagen IDbuzz. Als ik de ACC wil aanzetten met set of resume, krijg ik de melding dat ACC niet beschikbaar is. Mijn man heeft dit probleem nooit. We hebben alles geprobeerd om het raadsel op te lossen. Ik doe niets geks en heb geen gekke elektronica in of op mijn lijf. De garage heeft ook geen idee hoe het kan dat de ACC bij mij niet aan wil. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Heeft de garage ook al eens met je meegereden of je partner? Om te kijken hoe dat gaat? Is er iets anders? of eventueel iemand erachter die over je schouder mee kan kijken wanneer je rijdt? Gewoon om ervoor te zorgen dat de mogelijke diagnose gesteld kan worden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja, mijn man en ik hebben eindeloos van plaats gewisseld en gespeculeerd over de mogelijke oorzaak. We zijn er nog niet achter. De verkoper heeft ook naast me gezeten en geconstateerd dat de ACC het bij mij niet deed. We hebben na een tijdje van plaats gewisseld, waarna hij de ACC weer probleemloos kon aanzetten. De automonteur van de garage begrijpt het ook niet. Ik doe niets geks/afwijkends, hebben zij geconstateerd. Het idee kwam op dat het mogelijk lag aan mijn smartwatch of armband of portemonnee of bril, maar dat blijkt ook niet het geval te zijn.
Misschien een hele botte vraag: Kan het zijn dat je te licht bent en dat de ACC alleen geactiveerd kan worden als de auto genoeg gewicht op de stoel detecteert?
Ik ben 65 kg, dat is toch niet echt licht. Maar het is een creatieve oplossing. Ik ga het proberen met een zware tas op mijn schoot.
Tja MEB en software...
Te licht kan het niet zijn, als de stoel je detecteert gaat de auto aan. Je hebt immers geen startknop toch?
Werkt de niet ACC wel? Het is al weer een tijdje geleden dat ik een MEB auto heb gereden, maar je kan toch naast ACC nog speed limiter etc aanzetten? Werkt dat aanzetten dan wel?
Te licht kan het niet zijn, als de stoel je detecteert gaat de auto aan. Je hebt immers geen startknop toch?
Werkt de niet ACC wel? Het is al weer een tijdje geleden dat ik een MEB auto heb gereden, maar je kan toch naast ACC nog speed limiter etc aanzetten? Werkt dat aanzetten dan wel?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Setje (domme) vragen:
Heb je niet per ongeluk je voet op 1 van de pedalen rusten? Voor zover mij bekend moet je ook minstens 1x de rem gebruikt/aangeraakt hebben voor ACC werkt. Je weet zeker dat je de juiste knopjes gebruikt? Hebben jullie allebei een sleutel, wat gebeurd er als jij de sleutel van je man in je zak hebt?
Heb je niet per ongeluk je voet op 1 van de pedalen rusten? Voor zover mij bekend moet je ook minstens 1x de rem gebruikt/aangeraakt hebben voor ACC werkt. Je weet zeker dat je de juiste knopjes gebruikt? Hebben jullie allebei een sleutel, wat gebeurd er als jij de sleutel van je man in je zak hebt?
What seems to be the officer, problem?
Dank voor jullie reacties. De niet ACC ofwel Travel Assist is ook niet beschikbaar. Ik weet niet van het bestaan van een speed limiter, maar dat heb ik iig niet geprobeerd. Ga ik uitzoeken.
Ik heb een voet op op het 'gaspedaal'. En voordat ik vertrek op de rem, maar het maakt allemaal niets uit.
Het is zeker dat ik de juiste knopjes indruk: set en resume. Dezelfde die mijn man en de verkoper en de monteur gebruiken. De sleutel hebben we gewoon in de auto liggen, op de middenconsole.
Ik heb een voet op op het 'gaspedaal'. En voordat ik vertrek op de rem, maar het maakt allemaal niets uit.
Het is zeker dat ik de juiste knopjes indruk: set en resume. Dezelfde die mijn man en de verkoper en de monteur gebruiken. De sleutel hebben we gewoon in de auto liggen, op de middenconsole.
Kan het zijn dat de infrarood sensoren niet kunnen detecteren of je zit op te letten? Ik weet niet precies hoe dit bij de ID modellen werkt, maar bij sommige auto's moeten ir sensoren kunnen zien dat de bestuurder alert is. Kan ook zijn door middel van een sensor in het stuur die waarneemt of je het stuur wel goed vasthebt.
Goed punt. Gisteren kreeg ik (voor het eerst en tijdelijk) ook een waarschuwing dat een sensor niet actief was. Maar ik moet hier wel bij zeggen dat ik het stuur op alle mogelijke manieren heb vastgehouden bij mijn meer dan honderd onderzoeksritjes. En ik krijg geen waarschuwing dat ik het stuur moet vasthouden, behalve als mijn grip verslapt na een een lange rit.
Toevallig probleem al bekend?
Hier hetzelfde.
Bij m'n collega doet de acc het wel maar bij mij vaak niet.
Mvg
Cor
Hier hetzelfde.
Bij m'n collega doet de acc het wel maar bij mij vaak niet.
Mvg
Cor
Alles al een keer gereset? 12V Accu al eens een half uur los gehad?
Wij hadden exact hetzelfde maar ik heb de oplossing; als je op de bestuurdersstoel zit, druk dan met je vuist tussen je benen op de stoel en druk op set. M.a.w. als je te licht bent werkt het niet, of als je te ver naar achter op de stoel zit. Succes ermee.
Pagina: 1