Een exercitie die velen van jullie wellicht vaker ondernemen dan ik. Maar ik was pas de abonnementen eens onder de loep gaan nemen omdat ik daar zelden goed op let (geen tijd voor). Nu blijk ik al 8 jaar hetzelfde KPN compleet abonnement te hebben. Hier betaal ik uiteraard veel te veel voor maar van een goedkoop verleng aanbod is geen sprake. Kennelijk gelden de mooie online aanbiedingen alleen voor nieuwe klanten. Kort gezegd komt het er op neer dat ik ongeveer een tientje per maand korting kan krijgen als ik me opnieuw voor 2 jaar vastleg. Het advies van de klantenservice van KPN was zelfs dat ze het aanbod niet heel goed vond en ik beter over kon stappen naar een andere aanbieder omdat de meeste dat nu eenmaal doen. Nu was mijn vraag: Hoe pakken jullie dit aan?
Als ik zo eens rond kijk kan ik bijv. bij de grote concurrent 420 euro in een jaar besparen door over te stappen. Klinkt aanlokkelijk natuurlijk, maar dan? Welke consequenties heeft dit voor mijn thuisnetwerk? Ik heb bijv. een thuis beveiligingssysteem wat draait op een NAS en een cloudkey met internet in een mesh netwerk etc. Moet dit alles volledig op nieuw ingesteld gaan worden op een nieuwe provider of valt dat mee (wellicht plug and play).
Heeft nogal wat kruim gekost om alles zo te krijgen zoals ik het nu heb.
Mocht dit eenvoudig over te zetten zijn wil ik dat nog best doen. Maar als ik dagen opnieuw aan het bouwen ben moet ik er nog ernstig over nadenken.
Als ik zo eens rond kijk kan ik bijv. bij de grote concurrent 420 euro in een jaar besparen door over te stappen. Klinkt aanlokkelijk natuurlijk, maar dan? Welke consequenties heeft dit voor mijn thuisnetwerk? Ik heb bijv. een thuis beveiligingssysteem wat draait op een NAS en een cloudkey met internet in een mesh netwerk etc. Moet dit alles volledig op nieuw ingesteld gaan worden op een nieuwe provider of valt dat mee (wellicht plug and play).
Heeft nogal wat kruim gekost om alles zo te krijgen zoals ik het nu heb.
Mocht dit eenvoudig over te zetten zijn wil ik dat nog best doen. Maar als ik dagen opnieuw aan het bouwen ben moet ik er nog ernstig over nadenken.