CAT6 outdoor koppelstuk LSA naar RJ45

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Ik heb enkele outdoor kabels CAT6 UTP 23AWG solid copper die buiten moeten aangesloten worden op enkele devices.
Enerzijds wil ik niet lopen aanmodderen met CAT6 connectoren op een 23AWG solid kern (ook al bestaat het), maar ook niet met wandcontactdozen plaatsen. Dus ik dacht aan een outdoor koppelstuk om over te gaan van stuge kabel naar soepele kabel. Iets zoals dit: https://www.netwerkkabel....s-outdoor-koppelstuk.html

Maar ik vind deze enkel LSA naar LSA of RJ45 naar RJ45, maar geen LSA naar RJ45 geschikt voor outdoor. En dan nog liefst in het zwart :)

Iemand zo al iets tegengekomen? Of een beter idee?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat heb je tegen op wcd’s? Een installatiekabel met stugge kern hoort op een wcd of lsa strook. Zeker als de kabel daadwerkelijk bloot komt te staan aan de elementen wil je niet gaan lopen modderen met verloopjes en koppelstukken, de kans op roest en verbrande connectoren (in geval van PoE) is reëel.

Wat is je precieze plan? Waar moeten de apparaten komen te staan/hangen?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Sommige delen van de kabel zullen blootgesteld zijn aan de elementen, maar de verbinding enkel aan temperatuur en wind. Geen zon en regen wegens beschut.
Waarom ik geen WCD wil? Omdat ik niet wil dat iemand zomaar de kabel kan uittrekken.
De toestellen die eraan komt te hangen zijn oa een laadpaal (datakabel), camera, ...

Daarom dat ik ook keek naar dit soort oplossing, om de stugge kabel op een LSA te monteren en van daar verder met een soepele patchkabel. Want dit soort oplossing is toch niets anders dan een keystone, maar dan afgeschermd tegen de elementen? En niet zomaar een verloopje...

Overigens, een soepele patchkabel voor buiten vinden met koperen kern blijkt ook een grote uitdaging. Ik vind alleen maar stugge kabel of met CCA kern :s
Dus als iemand weet waar dit te vinden, laat maar weten.