Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Ik ben op zoek naar een tip voor een goed (niet al te dik) boek over het opstellen van goals* en het ernaar toe werken.
Er zijn duizenden boeken geschreven op dit vlak maar ik ben benieuwd naar dàt ene boek dat jou echt geholpen heeft.

*goals: doelen in de breedste zin van het woord. Dus op loopbaangebied, maar misschien ook op gebied van sporten of afvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Atomic Habits, van James Clear. Het hele boek past in een blogpost maar de moeite meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 03-07 17:42
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:59:
Atomic Habits, van James Clear. Het hele boek past in een blogpost maar de moeite meer dan waard.
Bedankt! Daar ben ik eens in begonnen maar kwam niet door het deel met het combineren/stacken van gewoontes. Ik ga het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:53
Zen to Done: de kleinere, lichtere en meer praktische variant van Getting Things Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:23

BroWohsEdis

George Orwell was right.

• Atomic Habits
  • Power of Habits
  • The 7 Habits of Highly Effective People
  • How to stop worrying and start living:
  • Think and Grow Rich
  • Master your mindset
Zijn er duizenden geschreven inderdaad, hierboven zijn imo de beste en kunnen levensveranderend zijn :)
De bron van kennis in de huidige maatschappij.

[ Voor 28% gewijzigd door BroWohsEdis op 13-02-2024 22:31 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:28
Al eens gekeken naar de purpuz planner (pro)? Ik heb die gebruikt na een burn-out en dat heeft mij geholpen. Er zit een werkboek bij wat je leert met kleine stapjes een doel vast te stellen en te behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BroWohsEdis schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:24:
  • The 7 Habits of Highly Effective People
Ik moest ook aan Covey denken. Persoonlijk werkt het voor mij goed om korte, middellange en langetermijnsdoelen te formuleren en te bedenken waarom ik deze wil behalen. Daarna keuzes maken en nu en periodiek even checken of ik nog op schema lig.
Sommige dingen lukken daarmee prima, sommige niet. Soit ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducoquelicot
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-08 20:44
Atomic Habits krijgt er wel behoorlijk van langs in de podcast "If Books Could Kill" van Michael Hobbes (die z'n onderzoeken en onderbouwing over het algemeen meer dan op orde heeft). Weet dus niet of ik die per se aan zou raden.

Kijk ook eens naar "How Big Things Get Done" van Bent Flyvbjerg en Dan Gardner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikernaam__
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:21
BPTBPTBPT schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:17:
[...]

Bedankt! Daar ben ik eens in begonnen maar kwam niet door het deel met het combineren/stacken van gewoontes. Ik ga het nog een keer proberen.
Ik kan hem zelf ook aanraden, alhoewel de meeste goede tips gaan over erg kleine dingen die dan via 'compound interest' je leven wat verbeteren op de langere termijn. Als ik het mij goed kan herinneren dan staat er weinig in over lange termijn goal setting.
Dit is wat mij betreft ook een voordeel aangezien je lange termijn doelen moet tracken (en dat verzaak je waarschijnlijk) en het hele idee van de tips in dit boek is dat je het een gewoonte maakt en er verder niet/weinig op let.

Je moet het boek ook vooral niet in detail gaan lezen, zoals Martijn al zegt is het meer een blogpost verstopt in een boek dan een echt boek waar de materie goed ondersteund/onderzocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

ducoquelicot schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:51:
Atomic Habits krijgt er wel behoorlijk van langs in de podcast "If Books Could Kill" van Michael Hobbes (die z'n onderzoeken en onderbouwing over het algemeen meer dan op orde heeft). Weet dus niet of ik die per se aan zou raden.

Kijk ook eens naar "How Big Things Get Done" van Bent Flyvbjerg en Dan Gardner.
Is hij specifiek tegen Atomic Habits of tegen zelfhelpboeken in het algemeen? :P
Ik ken die kerel of podcast verder niet. Een afkeer tegen zelfhelpboeken snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducoquelicot
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-08 20:44
BroWohsEdis schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:20:
[...]

Is hij specifiek tegen Atomic Habits of tegen zelfhelpboeken in het algemeen? :P
Ik ken die kerel of podcast verder niet. Een afkeer tegen zelfhelpboeken snap ik wel.
Het is een podcast-serie over "airport bestsellers that captured our hearts and ruined our minds". Ze nemen inderdaad veel self help boeken op de korrel, zoals ook The Secret en Rich Dad Poor Dad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

ducoquelicot schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Het is een podcast-serie over "airport bestsellers that captured our hearts and ruined our minds". Ze nemen inderdaad veel self help boeken op de korrel, zoals ook The Secret en Rich Dad Poor Dad.
Ja iedereen en z'n moeder heeft een zelfhulp boek geschreven tegenwoordig, als je niet uitkijkt lees je een zelfhulpboek over hoe je een zelfhulpboekmethode kan implementeren met behulp van een ander zelfhulpboek. 8)
De nuttige eruit halen is de kunst, vind zelf Think and Grow Rich de beste.

Pagina: 1