[België] digitale TV als losstaande dienst afnemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 22:03
Mijn vraag
Ik ben momenteel klant bij Telenet voor internet & digitale TV. Graag wil ik overstappen naar Mobile Vikings. Zij hebben een interessant internet abonnement. Reeds navraag bij hen gedaan en een glasvezelaansluiting is mogelijk.

Zij bieden helaas geen digitale TV dienst aan. Bij voorkeur zou ik toch nog digitale tv met een decoder ergens willen afnemen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... dat de Belgische markt nog steeds stevig in handen is van Telenet en Proximus...
  • Proximus biedt digitale TV niet als losstaande dienst aan. Je moet ook internet bij hen afnemen.
  • Telenet biedt digitale TV wel als losstaande dienst aan met een decoder, maar zonder interactiviteit. Je hebt dan geen TV gids en opnamemogelijkheid.
Het enige dat ik mij voorlopig kan bedenken is een Chromecast 4K met Google TV en dan de apps van de zenders installeren.
Maar... Dan heb ik geen zenderoverzicht, geen opnamemogelijkheid, en moet ik elke zender als 'losse' app openen...

Zijn er Tweakers die een goed alternatief weten, of blijf ik vastzitten aan Proximus (internet+TV) of Telenet (ook internet+TV) als ik digitale TV wil blijven gebruiken?

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Beste antwoord (via VeterisVulpes op 14-02-2024 18:24)

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 22:58
Je kan een Telenet HD Digicorder aankopen (nieuw, refurbished of tweedehands) en dan heb je ook interactieve diensten op de Digicorder via de Telenet-modem zonder dat je een internetabonnement hoeft te betalen.
Je betaalt dan alleen een kabelabonnement van 20,60 euro per maand.

TV Vlaanderen App TV is natuurlijk goedkoper, eenvoudiger en qua energieverbruik een stuk zuiniger.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

Welke zenders kijk je? Is Dvt-T wellicht een optie?
Of anders Canal Digitaal via de app, al weet ik niet zeker of die een NL adres en bankrekening vereisen.

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 12-02-2024 17:21 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Meest bekeken zenders zijn:
  1. Eén (VRT)
  2. VTM
  3. Vier (ben ik de enige die de namen van de Vlaamse zenders maar triestig vind?
  4. TLC
  5. MTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Belgie.. daar heb je niks aan nlziet.

via TV Vlaanderen (IPTV) kan je een week terug kijken...

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.tv-vlaanderen...bonnementen/app-tv-basic/ lijkt inderdaad de BE versie van canaal digitaal te zijn.
@SMSfreakie waar haal jij NLziet vandaan? edit: ah ja zou ook gewerkt kunnen hebben, ik vind het voor NL al een wanproduct.

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 12-02-2024 17:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeterisVulpes
TV Vlaanderen! Totaal niet aan gedacht. Dat ziet er heel erg interessant uit, en blijkbaar kan het gewoon via internet.

Is een belletje met hen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TLC lijkt er echter niet op te zetten en of je nu 5 euro voor MTV wil betalen is jouw keuze, anders is her voor EUR 9,95 best een redelijk aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
franssie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:48:
https://www.tv-vlaanderen...bonnementen/app-tv-basic/ lijkt inderdaad de BE versie van canaal digitaal te zijn.
@SMSfreakie waar haal jij NLziet vandaan? edit: ah ja zou ook gewerkt kunnen hebben, ik vind het voor NL al een wanproduct.
ik bedoelde er meer mee dat er eigenlijk geen BE-Ziet variant van NL-Ziet is ;-)
en ik vond NL ziet een half jaar geleden een weekje geprobeerd (oa op vakantie) en dat ging best aardig
al was het wel behelpen met de max 4mbit lijn daar..

voor de zomer ga ik nog eens kijken wat ik voor de 3 weken doe.. dan is er in elk geval geen beperking in de snelheid.... voor ik de 500mbit link dan weet dicht te streamen..... :X :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@SMSfreakie
offtopic:
tvheadend server met SSH of VPN thuis neerzetten

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 22:58
Je kan een Telenet HD Digicorder aankopen (nieuw, refurbished of tweedehands) en dan heb je ook interactieve diensten op de Digicorder via de Telenet-modem zonder dat je een internetabonnement hoeft te betalen.
Je betaalt dan alleen een kabelabonnement van 20,60 euro per maand.

TV Vlaanderen App TV is natuurlijk goedkoper, eenvoudiger en qua energieverbruik een stuk zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47
SMSfreakie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:38:
Belgie.. daar heb je niks aan nlziet.

via TV Vlaanderen (IPTV) kan je een week terug kijken...
Hoezo niet? NL-Ziet is er gewoon te bestellen en ze bieden ook de VRT aan, niet dat dat zo nuttig is naast VRT-Max maar het kan wel. Mocht je geinteresseerd zijn in RTL/SBS etc uit Nederland dan is het zeker een interessante legale optie.

Als je de Vlaamse zenders legaal wil zien met een losse tv dienst kom je automatisch bij TV Vlaanderen uit, die bieden ook "Apptv" en dat werkt best aardig. Zeker voor de 10 euro per maand die ze daar vragen :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

franssie schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:18:
Welke zenders kijk je? Is Dvt-T wellicht een optie?
Of anders Canal Digitaal via de app, al weet ik niet zeker of die een NL adres en bankrekening vereisen.
TV Vlaanderen kan hij nemen

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Marzman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 06:36:
[...]

TV Vlaanderen kan hij nemen
Echt joh :+ Waren we al achter :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

franssie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:36:
[...]

Echt joh :+ Waren we al achter :>
Sorry, zit een beetje een delay in de berichten in Belgie ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 09:34
Wij gebruiken ook TV Vlaanderen APP. Wel handig om te weten dat deze geen 1080p streamt. Het valt niet altijd op maar sommige zenders durven lagere kwaliteit tonen. Wij hebben deze genomen omdat veel voetbal zenders gratis in dit pakket van 15? euro per maand zit.
VeterisVulpes schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:34:
Meest bekeken zenders zijn:
  1. Eén (VRT)
  2. VTM
  3. Vier (ben ik de enige die de namen van de Vlaamse zenders maar triestig vind?
  4. TLC
  5. MTV
Ik denk dat al deze zenders een gratis app hebben?

[ Voor 59% gewijzigd door blubbers op 13-02-2024 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47
blubbers schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:36:
Ik denk dat al deze zenders een gratis app hebben?
Klopt ook wel maar niet iedereen heeft er zin in om van app te wisselen om naar een andere zender te gaan. Onderschat het gemak en de gewoonte van "zappen" niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 09:34
Andros schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Klopt ook wel maar niet iedereen heeft er zin in om van app te wisselen om naar een andere zender te gaan. Onderschat het gemak en de gewoonte van "zappen" niet :) .
Absoluut! Ook grote reden van ons om beetje nog te betalen elke maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Andros schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:46:
[...]

Dit is exact het 'probleem' inderdaad. Eigenlijk zijn we verwende luxebeesten als je er even bij stilstaat. We betalen liever maandelijks rond de €15-20 om te kunnen "zappen" terwijl het volledig gratis kan, met als vrijwel enige beperking dat je niet kan zappen maar de apps los van elkaar moet openen.

Ik zou een prima "cable cutter" zijn, maar m'n vriendin krijg ik daar niet van overtuigd. ;)

Pagina: 1