Welke verf voor plafond zolder?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:41
Het plafond (of dak) van onze zolder bestaat uit van die prefab dakplaten. Bestaande uit een onderlaag (waar je tegenaan kijkt van onderen), piepschuim en dan een laagje hout met panlatten er al aan vast) Het is vermoedelijk in de jaren 90 op het dak geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2nFT4aRmmiHy6jO95FXPPxCunE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbdEMw3o0b93YnNkB5dY0yeu.jpg?f=fotoalbum_large

Wij willen het plafond oprfrissen met een laagje verf. Ik kan echter nergens vinden wat nou de juiste verf is voor deze platen. Het plafond voelt een beetje ruw aan en mij lijkt het prima geschikt om te verven. Maar welke verf? 8)7

En plakken we de plastic tussenstrips af of verwijderen we ze? Wie heeft er ervaring met het verven van dit soort dakplaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:59
Ik denk dat de meeste mensen dit eerst extra isoleren (jaren '90 woning), gipsplaten er tegen aan, afplamuren en sausen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-07 09:25
Die gordingen zijn al eens gesausd, kan vast nog een keer. De rest zou ik ook gewoon doen met standaard muur/plafondverf. Of je over die strips heen kan, geen idee. Vast wel.

Hangt natuurlijk af van hoe de ruimte gebruikt gaat worden en hoe kieskeurig je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom2828
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:41
Yaksa schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:22:
Ik denk dat de meeste mensen dit eerst extra isoleren (jaren '90 woning), gipsplaten er tegen aan, afplamuren en sausen.
Dat was ook mijn initiele gedachte, maar ik heb een isolatie-expert langs laten komen en volgens hem hoefden alleen de gevels geïsoleerd te worden. De piepschuimlaag in de dakplaten is iets van 20cm dik. Hij had flink kunnen verdienen aan de isolatie klus, dus opzich geloof ik dat wel.
MBvB schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:25:
Die gordingen zijn al eens gesausd, kan vast nog een keer. De rest zou ik ook gewoon doen met standaard muur/plafondverf. Of je over die strips heen kan, geen idee. Vast wel.

Hangt natuurlijk af van hoe de ruimte gebruikt gaat worden en hoe kieskeurig je bent.
Ruimte wordt een slaapkamer. Hoeft allemaal niet ultrastrak. Gewoon netjes is prima.