Weghalen zichtbare loginnaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gevoelig
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:21
1. Welk probleem ervaar je?
De gebruikersnaam wordt permanent getoond na inloggen.
2. Waarom is dat een probleem?
Iemand die meekijkt ziet je inlognaam. Geen heel groot probleem maar soms wil je dat liever niet tonen.
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Af en toe
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Verplaats de inlognaam naar het gebruiker menu en toon een icon oid ipv de naam.

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:02
Eventueel kan je dit oplossen met custom CSS :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 23:42

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gevoelig
Die kende ik niet. Ik heb hem toegepast, dank!

Op zich is het hiermee voor mij opgelost. Vraag die ik nog zou willen voorleggen is of het wenselijk is dit gegeven standaard te tonen.

Argumenten tegen zijn dan security (gebruikersnaam afkijken) en privacy overweging, hoewel voor het wel tonen wellicht ook argumenten te bedenken zijn (controle inlog?).

[ Voor 14% gewijzigd door gevoelig op 12-02-2024 15:03 . Reden: aanvulling/correctie ]

Buiten is het koud en guur. Gisteren was het warmer dan vandaag. Maar dat kan ook aan mij liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:54
Als je 'bang' bent dat andere mensen je Tweakersnaam zien, dan zou ik mezelf afvragen waar die angst vandaan komt. Moderators ontmoedigen om je echte naam te gebruiken, dus in dat opzicht proberen ze te helpen. Op het forum kan je zien welke posts van jou zijn door de gedactiveerde duim-knop.
Mocht de angst echt zo diep zitten, dan kan je een privacy filter (uitvoering: Kensington Privacy filter - 2-weg verwijderbaar voor Lenovo Think...) overwegen. Of misschien gewoon Tweakers niet op je desktop openen en je mobiel gebruiken. Om nou Tweakersbrede implementaties te overwegen voor de anoniemiteit vind ik overkill. Ook moet het intuitief duidelijk zijn ( & blijven) als je bent ingelogd.

Er is nog een optie overkill.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:20
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 12 februari 2024 @ 15:37:
Ook moet het intuitief duidelijk zijn ( & blijven) als je bent ingelogd.
Sure, het voegt echter niets toe om een gehele gebruikersnaam te tonen. Dit kan prima worden afgevangen met neutrale icoontjes, enkele letters, initialen, .. verzin het maar. Ik ken maar weinig diensten en omgevingen waar een gehele gebruikersnaam zichtbaar is, de gehele tijd.

Ik kan me voorstellen dat juist zo'n klein ding een overblijfsel is van een visie uit het jaar kruik (flinke aanname), en dan is het prima om dit eens opnieuw te bekijken na al die jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:16

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Als je 'bang' bent dat andere mensen je Tweakersnaam zien, dan zou ik mezelf afvragen waar die angst vandaan komt.
Omdat niet al mijn directe collega's mijn tweakers naam en dus post historie hoeven in te zien...

Asus Zenbook i7 256gb

• gevoelig
Als je 'bang' bent dat andere mensen je Tweakersnaam zien, dan zou ik mezelf afvragen waar die angst vandaan komt.
Het is natuurlijk geen angst. Voor sommige mensen lijkt de behoefte aan privacy moeilijk te begrijpen.
Waarom is jouw gebruikersnaam Kuusje en niet je volledige naam?

Zoals @Ghostrider al aangeeft: je kunt zoeken op gebruikersnaam en daarmee iemands complete post histories ophalen. Kan in het geval van tweakers nooit een heel groot drama zijn en je kunt er iets van vinden als iemand dat doet maar het beeld dat ermee gevormd wordt kan anders worden geinterpreteerd dan wat je IRL bent.
Om nou Tweakersbrede implementaties te overwegen voor de anoniemiteit vind ik overkill. Ook moet het intuitief duidelijk zijn ( & blijven) als je bent ingelogd.
Ik leg het alleen voor. Vooral omdat het tonen van de gebruikersnaam in plaats van een icon geen enkele toegevoegde waarde geeft. Het feit dat vele andere diensten dit ook niet doen zegt misschien ook iets.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:19

mrc4nl

Procrastinatie expert

gevoelig schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:18:
Het feit dat vele andere diensten dit ook niet doen zegt misschien ook iets.
kan je daar een voorbeeld van geven?

ora et labora

• gevoelig
mrc4nl schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:22:
[...]

kan je daar een voorbeeld van geven?
Live.com: toont een icon met een hover
Gmail: toont ook een icon met een hover

[ Voor 5% gewijzigd door gevoelig op 15-02-2024 08:27 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

gevoelig schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:27:
[...]

Tweakers mobiele weergave 😀 Niks mis trouwens met voorstel om username te hiden

[ Voor 9% gewijzigd door SYQ op 15-02-2024 08:41 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57

Dido

heforshe

gevoelig schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:18:
Zoals @Ghostrider al aangeeft: je kunt zoeken op gebruikersnaam en daarmee iemands complete post histories ophalen. Kan in het geval van tweakers nooit een heel groot drama zijn en je kunt er iets van vinden als iemand dat doet maar het beeld dat ermee gevormd wordt kan anders worden geinterpreteerd dan wat je IRL bent.
Tsja, als je op het werk op Tweakers zit is het inderdaad mogelijk dat collega's je nick zien en gaan zoeken op wat je nog meer gepost hebt. Maar goed, als dat inderdaad zwaar weegt voor je, is het met custom .css op te lossen (hoewel ik daar zelf ook liever van weg blijf).
gevoelig schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:27:
Ik moet zeggen dat ik in een publieke situate liever heb dat iemand mijn Tweakers username ziet dan dat ze mee kunnen kijken in mijn mailbox (al helemaal een persoonlijke mailbox als gmail...) - die open ik buitenshuis dan ook alleen op mijn mobiel.

Overigens zie ik wel degelijk mijn gebruikersnaam in gmail staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jATt6teWN6jYQ8m5-FzNM-RPjHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WS3kdniMnrgWn7LJIwvIZaO4.png?f=user_large

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jullie eigen zusje nu.nl toont de voornaam uit het profiel, niet de gebruikersnaam.

• gevoelig
Tsja, als je op het werk op Tweakers zit is het inderdaad mogelijk dat collega's je nick zien en gaan zoeken op wat je nog meer gepost hebt. Maar goed, als dat inderdaad zwaar weegt voor je, is het met custom .css op te lossen (hoewel ik daar zelf ook liever van weg blijf).
Zoals ik al aangaf: mijn probleem is daarmee opgelost. Overigens erg gaaf dat dit op deze manier mogelijk is, maar dat terzijde.
Ik moet zeggen dat ik in een publieke situate liever heb dat iemand mijn Tweakers username ziet dan dat ze mee kunnen kijken in mijn mailbox (al helemaal een persoonlijke mailbox als gmail...) - die open ik buitenshuis dan ook alleen op mijn mobiel.

Overigens zie ik wel degelijk mijn gebruikersnaam in gmail staan:
[Afbeelding]
Mail wel of niet laten zien is niet de discussie denk ik. Er zijn zo vele voorbeelden waarbij de inhoud van de pagina een privacy issue op zich kan zijn.

Ik zie overigens geen gebruikersnaam (of emailadres) als ik gmail open in mijn brave browser op mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom niet je voornaam tonen in plaats van de username. En als er geen voornaam bekend is, dan gewoon de username. Iedereen die op jouw scherm zit mee te turen, weet dan hoogstens hoe je heet. En ja, er kunnen wel meerdere Pimmetjes, Keesjes en Jasmijntjes op het forum aanwezig bekend zijn.

Ook vind ik het noemen van je echte naam professioneler.

[ Voor 43% gewijzigd door AW_Bos op 16-02-2024 19:00 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevoelig
Het probleem bij het tonen van een voornaam en achternaam is denk ik dat er heel veel mensen zullen zijn die fictieve gegevens hebben gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
Ik begrijp deze wens volkomen. Je online identiteit is nu eenmaal vaak een andere dan je echte identiteit. Als het op Tweakers werkelijk alleen maar over techniek zou gaan, dan is het nog niet zo erg als iemand je posthistorie opzoekt. Maar we hebben ook topics over maatschappelijke problemen, ouderschap, alimentatie etc. Het is gewoon geen prettig idee dat een willekeurig iemand, zonder dat je het merkt, al die topics tevoorschijn kan halen en op die manier jouw mening over een algemeen onderwerp kan achterhalen.

Wat dat betreft zou Tweakers zelf ook iets kunnen doen. Het ophalen van iemands posthistorie is best wel iets. Ik vind eigenlijk dat als iemand dit bij je doet, je daar zelf een melding van zou moeten krijgen.

Maar ik ben blij met het stukje css wat eerder gegeven is door @Desiler , dit werkt perfect en doet precies wat ik wil. Ik had zelf met m'n adblocker een custom filter aangemaakt waardoor het element wordt verborgen, maar dat is weer onhandig als je even iets in je account wilt kunnen opzoeken.
Pagina: 1