Versterker 5.1 alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik ben wat aan het uitzoeken voor mijn schoonvader. Hij had een 5.1 versterker maar deze is stuk gegaan. Als we vervolgens zoeken voor een nieuwe 5.1 versterker is het aanbod laag. Mijn vraag is daarom wat het handigste is om te doen. Graag hoop ik dat jullie ons kunnen helpen.

De opstelling is vrij standaard maar noem hem toch, 2 speakers voor (links/rechts), 2 speakers achter (links/rechts), een midden speaker en een subwoofer.

7.2 lijkt meer de standaard qua aanbod, maar kan dat ook met deze opstelling? Of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan zeker. Iedere 7.2 receiver snapt ook 5.1.
Waar je even naar zult moeten kijken is of je een actieve of passieve sub hebt. Indien passief: dan mag je 99% kans ook aan een andere sub, want een moderne receiver verwacht een actieve sub.

Overigens is het makkelijker adviseren als je merken en types van je receiver en speakers vertelt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje100
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02-2024
Oeh types en dergelijke moet ik even uitzoeken. Laat ik later weten! Fijn dat 7.2 ook mogelijk lijkt te zijn :)