Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bretting
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-05 20:26
Hoi,

Ik moet de komende tijd best veel reizen voor werk en wil daarom een noise canceling koptelefoon aanschaffen. Ik zoek een in de prijsrange 130-150 euro.
Nu begreep ik dat veel bluetooth koptelefoon niet te gebruiken zijn als koptelefoon en headset/microfoon als je hem met een (windows) pc verbind. Klopt dat?

Daarnaast hoor ik graag aanbevelingen. De reviews lopen nogal uiteen waarbij over veel populaire koptelefoons in dit prijssegement zowel hele negatieve als hele positieve reviews te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bretting schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:27:
Nu begreep ik dat veel bluetooth koptelefoon niet te gebruiken zijn als koptelefoon en headset/microfoon als je hem met een (windows) pc verbind. Klopt dat?
Dat ligt eraan wat je wilt dat de andere kant hoort.
Het werk wel, bluetooth op Windows is (in mijn ervaring met meerdere headsets) bagger. De andere kant hoort je in lage kwaliteit. Op een mobiele telefoon werkt het prima, het ligt dus niet aan de headsets.

Er zijn bluetooth headsets die ook met kabel aangesloten kunnen worden, zie pricewatch. Het zijn er echter niet veel.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Standaard Bluetooth heeft een koptelefoon profiel, wat gewoon prima kwaliteit heeft, ook onder Windows imo (ik luister op mijn werk altijd met BT koptelefoons naar muziek). Het probleem is als de microfoon aan moet, dan gaat hele ding naar headset profiel, en dat is kut kwaliteit. Dat is inherent aan Bluetooth, en alleen door proprietary oplossingen kom je daar omheen.

Dan komt er nog bovenop dat Bluetooth latency nogal variabel is, en vaak gewoon belabberd is en niet goed voor gamen. Dat kan je oplossen door een kabel erin te steken, maar vraag 1 of je een kabel wil, en vraag 2 of die ook microfoon mee terug doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankopoadviesvragen horen in de koopadviesfora.

Move OH -> CKA

Daar lees je:
CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.