Nederlandse minister: gebruik van AR-brillen achter het stuu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 23:18
Over: Nederlandse minister: gebruik van AR-brillen achter het stuur is illegaal
@Verwijderd

Ik mis een belangrijk ding in het artikel. De reden van de minister. Dat is volgens het AD artikel namelijk de technologische afleiding.

Er staat specifiek niet de dikke ski-bril randen waar mensen nu juist aan denken. (wat weer raar is dat het niet genoemd wordt)

[ Voor 27% gewijzigd door Triblade_8472 op 12-02-2024 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:53

Hayte

Nieuwsredacteur
Triblade_8472 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:47:
Over: Nederlandse minister: gebruik van AR-brillen achter het stuur is illegaal
@Verwijderd

Ik mis een belangrijk ding in het artikel. De reden van de minister. Dat is volgens het AD artikel namelijk de technologische afleiding.

Er staat specifiek niet de dikke ski-bril randen waar mensen nu juist aan denken. (wat weer raar is dat het niet genoemd wordt)
Het is niet de minister die dat zegt, maar Veilig Verkeer Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Extra feedback, veel van die filmpjes zijn in scene gezet, als in de zin dat je enkel de passthrough functie werkt. Je gaat dus niet kunnen mailen of youtube kunnen kijken tijdens het rijden.

https://www.vrt.be/vrtnws...video-s-apple-vision-pro/

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
Hayte schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Het is niet de minister die dat zegt, maar Veilig Verkeer Nederland :)
Dat is waar. Desondanks wel het vermelden waard.

De minister zegt iets zonder (concreet) iets te zeggen. Je zou dan iets kunnen schrijven als "de minister geeft geen specifieke voorbeelden waarom dit het geval zou zijn" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
IStealYourGun schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:50:
Extra feedback, veel van die filmpjes zijn in scene gezet, als in de zin dat je enkel de passthrough functie werkt. Je gaat dus niet kunnen mailen of youtube kunnen kijken tijdens het rijden.

https://www.vrt.be/vrtnws...video-s-apple-vision-pro/
Wat niks veranderd eraan dat het gevaarlijk is en dus helemaal puur gedaan wordt voor de internet aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
Sissors schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Wat niks veranderd eraan dat het gevaarlijk is en dus helemaal puur gedaan wordt voor de internet aandacht.
De vraag is, wat gaat de wetgeving aangeven wanneer iets gevaarlijk is of niet.

Is een autoradio bedienen gevaarlijk? Ja, dat kan zeker zo beboet worden. Maar toch mogen ze ingebouwd én bediend worden.

Waarom zou een AR bril an sich dan verboden moeten worden?

Ik ben voorstander van toestaan onder bepaalde voorwaarden. Denk hierbij aan dat pass-through verboden is, maar glas wel mag. Of er moet een car-mode inzitten. Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:58

Qwerty-273

Meukposter

De wetgeving heeft ondertussen telefoongebruik bewust genoemd zodat daar geen discussie meer over kan bestaan of dat wel of niet veilig gedrag is van een bestuurder. Het lezen van de krant of een boek, of het voltooien van kruiswoordraadsels wordt niet expliciet benoemd in de wet maar valt natuurlijk wel onder roekeloos rijgedrag (zelfs voordat mobiele telefonie gemeengoed werd). Net zoals het aanbrengen en voltooien van lagen makeup tijdens het rijden.

Ik snap zelf niet de ophef waarom dit extra onder de aandacht gebracht moet worden.

Kwa techniek, daar zal de wetgeving op den duur ook in mee gaan. Zie de discussie over het voeren van alleen digitale achteruitkijk- en zijspiegels op een auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Qwerty-273 op 12-02-2024 10:24 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Triblade_8472 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Waarom zou een AR bril an sich dan verboden moeten worden?

Ik ben voorstander van toestaan onder bepaalde voorwaarden. Denk hierbij aan dat pass-through verboden is, maar glas wel mag. Of er moet een car-mode inzitten. Enz.
Probleem is dat je dat als controleur niet of nauwelijks kunt controleren. En al helemaal niet van afstand (als in: het ding zelf niet ophebben).
Daarbij: zo'n ding zal toch maar even haperen terwijl je het op hebt, zie je ineens niets meer of alles met vertraging.

Ik begrijp eerder niet waarom mensen niet begrijpen dat je zo'n ding beter niet op hebt achter het stuur.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom begint de discussie hier nog een keer lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triblade_8472
Maasluip schreef op maandag 12 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Probleem is dat je dat als controleur niet of nauwelijks kunt controleren. En al helemaal niet van afstand (als in: het ding zelf niet ophebben).
Daarbij: zo'n ding zal toch maar even haperen terwijl je het op hebt, zie je ineens niets meer of alles met vertraging.

Ik begrijp eerder niet waarom mensen niet begrijpen dat je zo'n ding beter niet op hebt achter het stuur.
Vandaar dat ik aangeef dat ik een Google Glass wél bond kunnen en een Apple-AR bril dmv pass-through niet. De een ziet eruit 's een normale bril en de ander als een ski-bril.

Nu is de discussie ook, die ga je altijd krijgen. Sommige tikken op telefoons in een houder (mag wel) en de ander houden het in de hand (mag niet). Beide lastig uit elkaar te houden op afstand.
Pagina: 1