Boekhoudkundig UBL progamma (InvoiceNinja?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-08 11:33
Dag iedereen,

Ik ben zelfstandig in 'bij beroep' (heel kleinschalig).

Tot nu toe heb ik altijd 'InvoiceNinja' gebruikt (ik zit nog op een oudere versie)

Ik zou graag mijn kosten aan mijn boekhouder wat drukken en het zou makkelijkst zijn als ik mijn facturen en uitgaven in 'UBL' formaat zou kunnen doorsturen (ipv nu PDF's) blijkbaar.

Ik weet niet als er mensen zijn die hier InvoiceNinja gebruiken.
maar voor zover ik versta kan je met de huidige versie de facturen die je maakt ook een UBL formaat van de factuur maken.

Enkele vragen hierbij:
Kan je van de facturen die je uitstuurt naar klanten het UBL formaat downloaden vanuit InvoiceNinja?
(of wordt deze enkel mee verzonden via e-mail?)

Al de inkomende facuteren (uitgaves) geef ik ook altijd in bij 'expenses'.
(manueel invullen van de ontvangen factuur in Expenses)
Kan hiervan dan ook een UBL formaat gecreëerd worden?

ideaal zou dus zijn dat je bij 'Reports' een 'Export' kan doen van 'Facturen' en 'Expenses' in UBL formaat.

Zijn er andere programma's die hiervoor beter geschikt zijn i.p.v. InvoiceNinja?
Bij voorkeur gratis programma's - ik gebruik nu een oude self-hosted versie van InvoiceNinja-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:38

g0tanks

Moderator CSA
thomke schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:41:
Enkele vragen hierbij:
Kan je van de facturen die je uitstuurt naar klanten het UBL formaat downloaden vanuit InvoiceNinja?
(of wordt deze enkel mee verzonden via e-mail?)
Volgens mij kan je UBL-bestanden alleen indirect downloaden door het uit de emailbijlage te halen: https://forum.invoiceninj...-in-self-hosted-app/12260
There’s an option to attach it to emails on Settings > Email Settings, the app doesn’t support downloading it directly

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
Bedankt voor de reactie.
Ik had dat ook gevonden, maar sinds dit een reactie was van al meer dan een jaar oud ondertussen hoopte ik dat misschien die optie er wel reeds in zat om rechstreeks het UBL bestand te downloaden.

alsook wordt er nergens iets gezegd over 'expences'

deze 'UBL' ondersteuning lijkt mij (zeker in europa) iets redelijk standaar dat ik het raar vind dat er precies niet meer op ingezet wordt binnen InvoiceNinja. (sofware waar ik anders wel tevreden over ben)

Maar indien er andere software bestaat.. dan hoor ik het graag.
Bij voorkeur self hosted - ben altijd bang dat licentie modellen hun prijzen zullen optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 22:47
Hoi @thomke
Is hier ooit nog iets uit voortgekomen?

Achtergrond van mijn vraag:
Invoiceninja heb ik (net als een aantal andere open source / selfhosted oplossingen) geprobeerd, maar niets voldeed aan mijn wensenlijstje. Vandaar uiteindelijk zelf iets geschreven wat nu prima PDFs uitspuugt. Ik zou graag ook UBLs als output willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
mdlaat schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:32:
Hoi @thomke
Is hier ooit nog iets uit voortgekomen?

Achtergrond van mijn vraag:
Invoiceninja heb ik (net als een aantal andere open source / selfhosted oplossingen) geprobeerd, maar niets voldeed aan mijn wensenlijstje. Vandaar uiteindelijk zelf iets geschreven wat nu prima PDFs uitspuugt. Ik zou graag ook UBLs als output willen.
ik gebruik nu het boekhoudingspakket https://www.odoo.com/app/accounting van Odoo.
Doordat ik maar 1 'app' gebruik is dit gratis.

Dit werkt zeer goed, ik win er veel tijd mee ivm InvoiceNinja:
- inscannen aankoop facturen + automatisch uitlezen
- klanten aanmaken op basis van btw nummer (automatisch worden de gegevens opgehaald)
- rekening is gekoppeld zo kunnen transacties (automatisch) gekoppeld worden en blijft alles mooi overzichtelijk.

(misschien dat InvoiceNinja ondertussen ook wel beter geworden is, en enkele van mijn 'voordelen' wegvallen)

nadelen:
niet Open-source (maar ook wel geen 'gedoe' om het up and running te krijgen / backup)
maar 1 app (ikzelf gebuik 'boekhouding' daarmee kan ik dus ook facturen maken, de extra 'facturatie' app heb ik dus niet nodig)