Buiten accespoint aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-09 18:22
In de garage heb ik een buiten AP, die ik eigenlijk buiten zou willen ophangen.
Maar wat voor kabel gebruik je om eea aan te sluiten? Een Cat5e grondkabel?
Een gewone patch kabel kan, maar dan moet ik weer een stuk flexibele buis naar het ap brengen en dan krijg je nooit netjes aangesloten.

Tips ?

DS1817+& DS923+ DX513 & DX517

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-09 19:49
Een standaard UTP kabel kan echt wel tegen een beetje water. Wel zorgen dat de aansluitingen droog blijven natuurlijk.

Gewoon gaatje in de muur boren van de garage op de plek waar hij moet komen zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 12-02-2024 08:16 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:11
Wil je het met een netwerkkabel aansluiten of wifi dat je stroom nodig hebt?
Ik zou een grondkabel pakken, afwerken in een lasdoos op de kabel van de camera, of heeft de camera een vrouwtjes-aansluiting op de camera zelf zitten? Meestal zit er een kabelboom aan oid.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ora et Labora schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:16:
Wil je het met een netwerkkabel aansluiten of wifi dat je stroom nodig hebt?
Ik zou een grondkabel pakken, afwerken in een lasdoos op de kabel van de camera, of heeft de camera een vrouwtjes-aansluiting op de camera zelf zitten? Meestal zit er een kabelboom aan oid.
Normaal heeft een buiten AP hier voorzieningen voor getroffen. Bijvoorbeeld de kabel / connector die in het AP wordt aangesloten en afgesloten wordt met een rubber of iets dergelijks. Maar elk merk en elk type heeft zijn eigen oplossing, maar als het een echt buiten AP is dan is daar over nagedacht. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er lasdozen of andere dingen nodig waren, mits de kabel uit 1 stuk van het AP naar binnen toe bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
Het is een accespoint van UniFi met PoE, dus ik hoef alleen een utp kabel naar buiten te brengen en aan te sluiten.
Ik maak me geen zorgen over regenwater, maar meer wat de zon doet met de mantel van de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mk23 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:51:
Het is een accespoint van UniFi met PoE, dus ik hoef alleen een utp kabel naar buiten te brengen en aan te sluiten.
Ik maak me geen zorgen over regenwater, maar meer wat de zon doet met de mantel van de kabel
Hooguit een beetje verkleuren verwacht ik. Of je moet echte slechte kwaliteit kabel hebben misschien. Bij mij hangen er al jaren UTP kabels in weer en wind, nooit gedoe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Mk23 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:51:
Het is een accespoint van UniFi met PoE
Deze informatie is best summier aangezien niet elke AP van Ubiquiti buiten geplaatst worden.
Ik zou dit wel voor de zekerheid checken of dit kan, raadpleeg de info van de fabrikant.
Ubiquiti levert sowieso rubberen afdichtingen erbij als hij geschikt is voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Veel van die Unifi APs hebben ook de aansluiting aan de achterkant zitten. Dan kun je kabel gewoon door de muur doorvoeren en aansluiten. Dan hangt de kabel ook niet in de zon of regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Sethro schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:35:
Veel van die Unifi APs hebben ook de aansluiting aan de achterkant zitten. Dan kun je kabel gewoon door de muur doorvoeren en aansluiten. Dan hangt de kabel ook niet in de zon of regen.
Dat de kabel/connector niet direct in contact komt met regen betekend niet dat het veilig is. Vocht/condens kan nog makkelijk bij de connectoren komen wanneer dit niet goed afgesloten is door bijvoorbeeld rubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
https://www.sandervunderi...aterdicht-grondkabel.html

Invoeren in de AP door de rubber tule die je AP vast heeft als het een buitenexemplaar is. De RJ45 connector zit dus binnen de behuizing. Daarna ophangen volgens handleiding.

Als je AP onder een afdak komt, de kabel zelf niet direct met regenwater en UV licht in aanraking komt (prikt alleen door muur en gaat meteen behuizing in) zou je ook kunnen overwegen een normale kabel te pakken.

[ Voor 78% gewijzigd door P5ycho op 12-02-2024 13:02 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Arthion-nl schreef op maandag 12 februari 2024 @ 12:55:
[...]

Dat de kabel/connector niet direct in contact komt met regen betekend niet dat het veilig is. Vocht/condens kan nog makkelijk bij de connectoren komen wanneer dit niet goed afgesloten is door bijvoorbeeld rubbers.
Ja duh. We hebben het hier over buiten APs. Staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Sethro schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:01:
[...]

Ja duh. We hebben het hier over buiten APs.
Wat je zegt is nog steeds een aanname die je doet dat de AP ook geschikt is voor buiten, want TS vermeld niet om welke AP het daadwerkelijk gaat. Zijn info is zoals ik al zei te summier om dit te stellen maar goed zo kijk ik erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:52
De buiten accesspoints van Ubiquity hebben een rubber afdichting zodat er geen water in het AP kan lopen.
Uiteraard de kabel wel zo leggen dat het regenwater van de kabel af drupt ipv naarbinnen of in het AP loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
Het is de UAP AC M, die is echt voor buiten. De zender komt op het ZZW te hangen, dus in de volle zon, net onder het boeiboord van de (vrijstaande) garage.
De connector is afgedekt, de kabel komt aan de onderzijde eruit en e.e.a. zou dus redelijk goed beschermd moeten zijn.
Mijn vraag heeft voornamelijk te maken met de invloed van UV op de mantel van de kabel. Nou kan ik die waarschijnlijk makkelijk vervangen mocht dat nodig zijn, maar door zon en water is bijna alles wel kapot te krijgen.

De zender hangt nu feitelijk aan de binnenkant van de buitenmuur en zou dan naar de buitenkant gaan. Is een gevalletje van "Waarom? omdat het kan..." Als zometeen de tuindeuren weer open gaan doet de wifi uit huis ook weer vrolijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Als je geen gedoe wilt, gewoon een outdoor kabel gebruiken. Zie link hierboven. Als je eigenlijk heel graag de kabel wilt gebruiken die er al naartoe ligt, dan lekker naar buiten steken en kijken hoe lang het goed gaat.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
Kan nog wel aan een paar m buiten kabel komen. Alleen dan nog de juiste stekkers vinden.

Pagina: 1