Data 2de ssd naar 1st ssd kan dit zonder steam te slopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik heb een systeem met 2x M.2 SSDs

Eentje voor het OS (windows 10 pro) en de andere voor games (zoals Steam)

De eerste SSD is 1TB groot en de tweede is 2TB groot.

Nou is die tweede en de eerste SSD niet helemaal vol.

Ik wil dus mijn systeem gaan upgraden (nieuw moederbord, geheugen en processor)

En ik wil dus mijn steam folder en games die erin staan verplaatsen naar mijn eerste ssd zodat ik de tweede leeg kan maken zonder de data te verwijderen, aangezien ik nou alles op 1 ssd wil draaien zodat ik mij die 2de kan uit testen in een ander systeem.

Mijn vraag is dit mogelijk en zo ja wat voor handelingen moet ik dan precies uitvoeren?

Uiteraard wil ik als de tweede ssds leeg is de eerste clonen naar 1TB sata ssd.. (het is natuurlijk even voor tijdelijk zodat ik kan uitzoeken wat ik er nog van nodig hebt en wat er van weg kan.

Systeem kan ik dan nog even op 1 sata ssd draaien en dan heb ik die M.2 drives eruit voor een andere pc.

Uiteraard gaan die 2 M.2 SSDs naar een andere PC.

Met steam slopen bedoel ik namelijk dat de data op een andere schijf staat dan steam weet waar het eerder geinstalleerd heeft gestaan op een andere ssd (dus andere locatie)

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 12-02-2024 02:07 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wat heb je zelf al gevonden? Er zijn namelijk legio beschrijvingen te vinden op internet over hoe je de Steam library integraal verplaats van de ene locatie naar de andere. Google heeft overal een antwoord op (hint). ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Is het dit wat ik zoek:

https://help.steampowered...%20be%20installed%20there.

De bedoeling is dat de hele steam directory naar me andere drive moet.. Deze staat momenteel op me tweede maar moet nou naar mijn eerste drive. Waar dus ook me OS op staan.
Ik ben alleen bang om de hele boel te breken..

En dus alles wat ik al gespeelt hebt en gesaved dan ook kwijt ben.

Als dit gedaan is kan ik de rest ook over zetten (wat geen path) nodig heeft. En kan de ssd elders weer ingebouwd worden.

Snap alleen niet waarom er dit staat:

Delete all of the files and folders except the steamapps and userdata folders and steam.exe

Kan je dan gewoon niet de hele folder van Steam gewoon verplaatsen naar die andere eerste drive.

[ Voor 71% gewijzigd door Robin4 op 13-02-2024 00:00 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nee, dat is niet nodig.
Zie ook het blokje over de savegames:
Important Note about Save Games
If you are moving your Steam installation to a new hard drive and want to keep game saves/profiles for third party games that are not saved on Steam Cloud most of these can be found in your Documents folder: C:\Users[Windows user name]\Documents\My Games\. Moving this folder to the same location on your new hard drive will maintain your saves/profiles. If you do not find them in that location for the game you may have to reach out to developer/publisher of the game to determine where the save file location is. Each game developer is able to decide how and where to store save files.
Aangezien jij juist wil verplaatsen naar de C: shijf, hoef jij je hier dus geen zorgen over te maken.
De meeste moderne Steam games slaan hun save data op in de cloud. Dus die worden niet geraakt door het migratie proces.
De userdata folder waar in jouw quote overgesproken wordt, betreft jouw account gegevens en steam friends en dat soort zaken.
De hele folder verplaatsen (kopieren zou ik doen, zodat je de data altijd nog op de originele locatie hebt staan) zou kunnen, maar zou niet nodig moeten zijn.
Het best is om per spel te kijken of cloud savegames ondersteund zijn. Als je, dan hoef je je geen zorgen te maken, als niet, dan moet je voor die specifieke game kijken waar de savedata staat. Wederom Googlen dus.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)