Dag allen,
Ik ben mijn huis aan het verbouwen en zit met volgende vraag. Om mijn badkamer te realiseren moet ik de afvoeren volledig opnieuw doen. De badkamer bevindt zich op de eerste verdieping, boven de keuken. Omdat ik voor de afvoer 110mm diameter nodig heb van eerste verdiep naar gelijkvloers, zoek ik de beste plek om deze het mooiste weg te werken. Ik vermijd liefst een koof.
In de keuken en badkamer was vroeger een schouw, welke jaren geleden al is weggenomen. Daardoor zit ik met een uitsparing waar ik de afvoer al een heel eind in weggestopt krijg. De uitsparing is echter niet diep genoeg, waardoor ik een centimer of 4 zou moeten bijfrezen. Het gaat hier dus over verticaal frezen, niet horizontaal. In bijlage een schetsje van mijn idee.:strip_exif()/f/image/UVvOIQ2BEGfWd9juHnCkbUUV.jpg?f=fotoalbum_large)
De muur is 28cm dik, geen spouw. Als ik de volledige afvoer zou inwerken zou die op sommige plekken nog 16-17cm dik zijn. Denken jullie dat dit genoeg draagkrachtig is, of is dit te riskant?
Het gebouw bestaat uit een gelijkvloers, eerste verdieping en een zolder.
Alvast bedankt!
..
Ik ben mijn huis aan het verbouwen en zit met volgende vraag. Om mijn badkamer te realiseren moet ik de afvoeren volledig opnieuw doen. De badkamer bevindt zich op de eerste verdieping, boven de keuken. Omdat ik voor de afvoer 110mm diameter nodig heb van eerste verdiep naar gelijkvloers, zoek ik de beste plek om deze het mooiste weg te werken. Ik vermijd liefst een koof.
In de keuken en badkamer was vroeger een schouw, welke jaren geleden al is weggenomen. Daardoor zit ik met een uitsparing waar ik de afvoer al een heel eind in weggestopt krijg. De uitsparing is echter niet diep genoeg, waardoor ik een centimer of 4 zou moeten bijfrezen. Het gaat hier dus over verticaal frezen, niet horizontaal. In bijlage een schetsje van mijn idee.
:strip_exif()/f/image/UVvOIQ2BEGfWd9juHnCkbUUV.jpg?f=fotoalbum_large)
De muur is 28cm dik, geen spouw. Als ik de volledige afvoer zou inwerken zou die op sommige plekken nog 16-17cm dik zijn. Denken jullie dat dit genoeg draagkrachtig is, of is dit te riskant?
Het gebouw bestaat uit een gelijkvloers, eerste verdieping en een zolder.
Alvast bedankt!
..