Van Budget vdsl naar Youfone vdsl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Volgende week migreer ik van Budget vdsl naar Youfone vdsl. Van Youfone heb ik al een installatiepakket ontvangen en ik vraag mij af of ik dit wel nodig heb. Ik gebruik namelijk een Fritzbox 7590 en de lijninstellingen van Budget en Youfone zijn gelijk, namelijk het KPN profiel zoals ingesteld in de Fritzbox.
Toch weet ik niet zeker of de overgang naadloos gaat verlopen als ik niets doe, deze migratie is toch puur administratief? Of moet ik toch even het Experia V10 modem aansluiten om het Youfone abonnement te activeren?

Beste antwoord (via Rocketman op 12-02-2024 09:57)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou de migratie met je huidige modem afwachten en kijken wat er gebeurt. Mocht de verbinding toch niet in orde zijn dan kun je altijd nog je nieuwe modem aansluiten. Daarna kun je weer verder kijken. Ik zou het niet moeilijker maken dan dat het is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou de migratie met je huidige modem afwachten en kijken wat er gebeurt. Mocht de verbinding toch niet in orde zijn dan kun je altijd nog je nieuwe modem aansluiten. Daarna kun je weer verder kijken. Ik zou het niet moeilijker maken dan dat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Als je al geconcludeerd hebt dat de lijninstellingen gelijk zijn is het puur wachten op de administratieve omzetting. In ‘t ergste geval moet je naar verwachting een reboot van Herr Fritz doen om een nieuwe pppoe sessie op te bouwen als deze heeft plaatsgevonden. Immers zul je een nieuw IP moeten krijgen.

Kan ook zijn dat ‘t vanzelf gaat, kwestie van afwachten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Even een kort verslag van mijn uiteindelijke succesvolle migratie naar Youfone. Op de dag van de migratie was ik in het buitenland en daar kon ik zien dat mijn internetverbinding thuis intact bleef.
Eenmaal terug bleken de dect telefoons niet meer te werken en herstartte ik de Fritzbox 7590. Hierna deed de internetverbinding niets meer en sloot ik de door Youfone geleverde Experiabox aan, na een uurtje tv ontvangst sloot ik de Fritzbox weer aan. Internet werkte weer prima, maar de dect telefoons deden het nog steeds niet. Toen bleken de SIP gegevens van de Fritzbox gewist(!) te zijn en na het laden van een backupbestand had ik die weer terug.
Helemaal moeiteloos ging het dus niet!