SIM opties voor recreatiewoning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Vink
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb in mijn recreatiewoning een TP-Link MR600 en die werkte naar behoren met een Odido sim.
Ik vind 40 euro per maand echter wel wat veel, vooral in de maanden dat ik er niet of nauwelijks kom.

Dus zou graag naar een prepaid overgaan, maar daar kom ik niet uit.

Er lijken 3 opties:
- data sim, maar die hebben allemaal een 06 nummer en dat mag niet..
- data sim zonder nummer, maar dat lijkt niet te werken met deze router (maar wel met Mifi routers)
- 097 sim, maar die vind ik niet als prepaid.

Waarom heeft de router een nummer nodig en blijkbaar de meeste MiFi routertjes niet ?
Hoe weet ik of een router een nummer nodig heeft of niet ?

Wat is de beste oplossing in jullie ogen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:00
@Alfred Vink
Is het voor eigen gebruik? In dat geval, veel provider bieden een extra sim-kaart aan voor gebruik in een tablet. Heb je direct een beter abbo voor je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

data sim, maar die hebben allemaal een 06 nummer en dat mag niet.
Dat noemen we sim only. Data sim is 097 nummer.

Dat prepaid word stiekem ook prijzig als je het bv 20 weken op jaar nodig hebt. Moet even kijken hoe vaak nodig en onder aan de streep wat goedkoopste is.

VF heeft op prepaid wat unlimited bundels zie
https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels

Dan heb je nog KPN 2de sim oplossing. Je pakt unlimited abbo. Dan een 2de sim die krijgt dan 40GB gedoneerd van je unlimited abbo ;).
Waarom heeft de router een nummer nodig en blijkbaar de meeste MiFi routertjes niet ?
Hoe weet ik of een router een nummer nodig heeft of niet ?
Goeie vraag je zou toch verwachten dat het gewoon alle 2 werkt. Maar dat is dus niet, soms kan het wel verschillen per provider.

iPad werkt bv zowel een sim only (06 mag niet weet het maar ja foutje met aanmaken) als data sim (097 nummer).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik pak meestal gewoon mijn telefoon met hotspot. Werkt altijd. Desnoods oude telefoon met tweede sim en nummer. Heb Vodafone, red together tweede nummer kost 15 per maand en heeft gezamenlijke bundel van ik meen 200GB ofzo. Als je Ziggo hebt verdubbelt ie een keer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:53

H-W

Ik heb een 097 data sim met een TP Link voor mijn vakantiehuisje via KPN. Wel heb ik de optie om MB's van mijn mobiele abonnement te delen met dit nummer. Ik meen dat ik 7 euro per maand betaald voor 500 MB bij dit abonnement. De rest vul ik aan vanuit mijn Unlimited mobiele abonnement.