Garantie 6 maanden of 1 jaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Mijn zoon heeft samsung oorbuds gekocht van rond de 80 euro. Nu doet de noisecanceling het niet meer en 1 dopje geeft minder hard geluid.

Kortom ze voldoen niet aan de verwachting dat je wel minimaal mag verwachten.

Nu zegt samsung via de telefoon dat er maximaal 6 maanden garantie op gegeven wordt.

Er is toch zo iets als wettelijke garantie en dat je bij zulke prijzen toch wel een verwachting vann1 jaar mag hebben ?

Of is er een Maas in de wet die ze gebruiken ? Als er wel langerbgarantiebisbga ik hem zeggen dat hij ze via de *knip* webwinkel moet laten op sturen .

(Mijn zoon heeft een vorm van autisme dus vandaar de hulp vraag )
...

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-02-2024 17:20 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33

MsG

Forumzwerver

Heb je ze rechtstreeks bij Samsung gekocht?

Voor je recht op garantie moet je in ieder geval bij de verkoper zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:51

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Volgens mij heb je minimaal een jaar garantie op die dingen mits je ze nieuw hebt gekocht. Wat staat er op de bon van de winkel? Normaliter staat daar nl ook de garantietermijn op vermeld. Sowieso is de winkel waar je ze hebt gekocht dè plek om je garantie te claimen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
Bij de *knip* Winkel gekocht dus ik laat hem eerst daar heen gaan ....

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 11-02-2024 18:03 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
@Gandalf68
Je hebt sowieso recht op 2 jaar wettelijke garantie. Daarnaast dient een product conform te zijn en dat kan langer zijn dan die 2 jaar.
Oortjes van 80 euro (wat al bijna een wegwerpproduct aan het worden is) zal de levensduur niet heel veel langer zijn dan die 2 jaar.
Aangezien je nog binnen de 2 jaar zit, heb je dus nog gewoon garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gandalf68 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:26:
Bij de *knip* Winkel gekocht dus ik laat hem eerst daar heen gaan ....
De winkel is jouw leverancier, het is dan ook hier waar jij de garantie moet claimen. Samsung als fabrikant heeft in principe geen verplichtingen naar jou. Blijkbaar geven zij wel een fabrieksgarantie van een half jaar en dat mogen zij, want fabrieksgarantie staat los van wettelijkegarantie en eventueel nonconformaliteit. Een fabrikant mag zelf eisen en voorwaarden stellen aan een fabriekgarantie.

Dus, wil jij aanspraak maken op nonconformaliteit of wettelijek garantie, dan dien je bij de leverancier te zien, in dit geval de winkel. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-02-2024 18:19 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het niet de bedoeling om de naam van de winkel te noemen bij een (lopend) geschil. Om deze reden heb ik deze uit de TS en meerdere reacties verwijderd en mag deze ook achterwege blijven in volgende reacties.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
op de Accus zou 6 maand kunnen... maar gezien dat niet de issue lijkt te zijn :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Samsung zelf geeft ook aan op diverse foras dat ze twee jaar garantie bieden.
Neem contact op met de webwinkel dat is je aanspreekpunt en beroept je op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:02
Zijn dit oordopjes met een 'waterdicht' rating, dit zijn namelijk problemen die ik vaak zie optreden bij gebruik van oordopjes in de regen (of in de sportschool bij veel zweten) die niet 'waterdicht' zijn en dus eigenlijk niet bedoeld voor gebruik in dat soort omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gandalf68 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:18:
Mijn zoon heeft samsung oorbuds gekocht van rond de 80 euro. Nu doet de noisecanceling het niet meer en 1 dopje geeft minder hard geluid.

Kortom ze voldoen niet aan de verwachting dat je wel minimaal mag verwachten.

Nu zegt samsung via de telefoon dat er maximaal 6 maanden garantie op gegeven wordt.

Er is toch zo iets als wettelijke garantie en dat je bij zulke prijzen toch wel een verwachting vann1 jaar mag hebben ?

Of is er een Maas in de wet die ze gebruiken ? Als er wel langerbgarantiebisbga ik hem zeggen dat hij ze via de [Mbr]*knip* webwinkel[/] moet laten op sturen .

(Mijn zoon heeft een vorm van autisme dus vandaar de hulp vraag )
...
Wettelijke Garantie oftewel Conformiteit, wat meer is dan fabrieks- of verkopersgarantie !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1