Moderatie misbruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
ik wil geen mod onder een bus gooien, maar ik zit met een nare situatie. Ik ervaar constant mismoderaties waarbij de meeste gecorrigeerd kunnen worden, maar het probleem is:

Een mod dreigt min of meer met een ban als ik geen gemiddelde reactiescore boven de 1 kan halen.
Dit is echter onmogelijk met alle mismoderaties en mening mods.

Uit respect voor de mod zal ik niet zeggen wie het is: hij of zij weet het zelf wel. Maar ik heb de voorwaarden een paar keer gelezen en nergens kan ik vinden dat je een moderatiescore van 1 moet hebben. Daarom moet ik concluderen dat het om misbruik van modrechten gaat.

Mijn post strategie heb ik al aangepast maar als dit is hoe men hier te werk kan gaan dan heb ik er spijt van dat ik een account heb aangemaakt, immers kan ik nooit voorkomen dat mensen hun mening erdoor duwen en -1 scoren. Als ik iemand zou trollen of aanvallen dan begrijp ik dat men een ban krijgt immers gaat dat tegen de regels in. Maar hiermee kan ik niet meer omgaan... Heeft iemand een tip?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-05 13:27
Stop met de frontpage. Het moderatiesysteem is ingewikkelder dan een Ikea kast zonder handleiding waarvan een onbekend aantal schroefjes missen.

[ Voor 0% gewijzigd door jadjong op 11-02-2024 17:22 . Reden: kast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLED
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-03-2024
jadjong schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:19:
Stop met de frontpage. Het moderatiesysteem is ingewikkelder dan een Ikea kost zonder handleiding waarvan een onbekend aantal schroefjes missen.
Er vinden juist hele interessante discussies plaats die vaak dieper op de onderwerpen ingaan of interessante zijsporen behandelen. Het is toch jammer als sat helemaal stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
OLED schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:17:

Een mod dreigt min of meer met een ban als ik geen gemiddelde reactiescore boven de 1 kan halen.
Minder of meer.?
Heb een reactie score van 0.4 en geen ban

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 11-02-2024 17:25 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Minder Calimero en meer eens kritisch naar je eigen reacties kijken? Iedereen zal weleens last hebben van meningmodders. En natuurlijk, volg je de grote groep dan is dan zal dat je cijfers helpen, ga je ertegenin niet. Maar als je consistent zulke reacties plaatst dat je overall negatief uitkomt, dan is dat echt niet door meningmodden, maar door de kwaliteit van je reacties.

Als ik door wat van je recente posts ga, dan staan er een paar op -1 voor wat mij terechte redenen. En de rest komt niet ver boven de 0 uit, want er zitten weinig betekenisvolle ontopic reacties tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er is geen enkele reden waarom je gebanned zou worden als je niet boven een gemiddelde score van 1 uitkomt. Sterker nog, ik denk dat verreweg de meeste mensen daar niet aan komen.

Laat anders maar eens in de FAQ zien waar staat dat je een ban kan krijgen als je geen gemiddelde reactiescore van 1 hebt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OLED schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:17:
Een mod dreigt min of meer met een ban
Je bedoelt dat je je moderatie rechten gaat kwijtraken? Dat is geen ban.
Ah, het is echt vanwege baggerposten.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 11-02-2024 17:32 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je kan gewoon contact met mij zoeken via DM hoor. Waar het in jou geval om gaat is dat je over de hele linie gezien slecht scoort op de FP. We zien -1 op -1 waarbij het echt niet altijd om mismoderaties gaat. Dit heeft al meerdere keren geleid tot meldingen van andere gebruikers waarbij men o.a. vermoed dat je aan het trollen bent. Je bent net terug van een ban (vanwege jouw manier van reageren op de FP) waarbij we een aantal afspraken hebben gemaakt rond jouw terugkeer. Daar lijk je je tot nu toe nog niet aan te houden. Dat is precies de reden dat je weer een waarschuwing hebt ontvangen.

Dat je niet in de voorwaarden kan vinden dat je een moderatiescore van 1 moet hebben klopt. Dat staat er ook niet in (en dat heb ik dan ook niet aangegeven). Wat we wel doen is de kwaliteit van de reacties op ons platform bewaken. We hechten veel waarde aan een goede sfeer en interessante discussie. Hierbij horen geen reacties die onnodig negatief opgevat kunnen worden, reacties die andere slechte reacties uitlokken en reacties die geen toegevoegde waarde hebben. Dat is je ook duidelijk gemaakt.

Ter illustratie; jouw reactiescore staat momenteel hoger dan eerst maar nog steeds op maar: -151 (-0,313 gemiddeld). Kortom, gemiddeld scoort elke reactie van jou onder de 0.

Gezien dit geen materiaal is voor de reactie verplaats ik het topic naar een beter passend forum maar ik raad je aan per DM contact te zoeken met mij, of de Admin in kwestie @Dirk. Jouw vuile was hier buiten hangen lijkt mij niet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 11-02-2024 17:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NorMath
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-12-2024
OLED schreef op zondag 11 februari 2024 @ 17:21:
[...]

Er vinden juist hele interessante discussies plaats die vaak dieper op de onderwerpen ingaan of interessante zijsporen behandelen. Het is toch jammer als sat helemaal stopt?
Andere site gebruiken, Tweakers vind ik al een decennia niet meer relevant als IT'er zelf. Je krijgt inderdaad trollen die - geven omdat zij er nog niet te veel van begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

NorMath schreef op zondag 11 februari 2024 @ 19:34:
[...]

Andere site gebruiken, Tweakers vind ik al een decennia niet meer relevant als IT'er zelf. Je krijgt inderdaad trollen die - geven omdat zij er nog niet te veel van begrijpen.
Zoals je weet worden de moderatiemogelijkheden in die gevallen voor de betreffende gebruiker geblokkeerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:20

Secsytime

Automagisch

Frontpage is 99% meningmod and there is nothing Tweakers will do about it.

Ik heb het maar geaccepteerd voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Goed, met zulk ongefundeerd geklaag kunnen we helemaal niets. @OLED jou zijn de juiste routes voor feedback gegeven, maak er gebruik van als je meer uitleg nodig hebt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.