Query naar tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-02-2024
Mijn vraag
...

Ik gebruik MySQL met de workbench. Ik wil het resultaat van een query omzetten naar een nieuwe tabel.
In MSACCESS heb je de zg. tabelmaakquery.

Ik heb nog niets gevonden, ondanks googelen. Ik heb het geprobeerd via een omweg (exporteren en importeren), maar dat is niet gelukt.
...
Weet iemand een oplossing?

Beste antwoord (via Richard1248 op 11-02-2024 23:34)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stack Overflow: MySQL: Creating a new table with information from a query

SQL:
1
CREATE TABLE tablename SELECT * FROM othertable;

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 11-02-2024 15:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:33
Wat wil je daarna met die data gaan doen? Moet het gelijk blijven aan de data in de huidige tabel? Dus als een record in tabel 1 wordt aangepast of wordt toegevoegd, moet die dan ook in tabel 2 verschijnen?
Want ik zou daar eerder een View voor gebruiken dan een kopie van je data naar een 2e tabel.

[ Voor 22% gewijzigd door denyos op 11-02-2024 15:13 ]

Strava

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stack Overflow: MySQL: Creating a new table with information from a query

SQL:
1
CREATE TABLE tablename SELECT * FROM othertable;

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 11-02-2024 15:13 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Richard1248 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:08:
Mijn vraag
...

Ik gebruik MySQL met de workbench. Ik wil het resultaat van een query omzetten naar een nieuwe tabel.
In MSACCESS heb je de zg. tabelmaakquery.
Wat is het doel wat je wil bereiken?
Ik heb nog niets gevonden, ondanks googelen. Ik heb het geprobeerd via een omweg (exporteren en importeren), maar dat is niet gelukt.
Weet iemand een oplossing?
Waar heb je op gegoogled? Wat heb je geprobeerd? Wat lukte er niet met die omweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
De oplossing van CodeCaster werkt goed! Ik ga het nog verfijnen door het SELECT statement uit te breiden. en kijken of het ook werkt. Dit zal ik laten weten.

Ik heb een query waarin 4 tabellen worden gejoind. Deze query moet vervolgens, als dat nodig is, weer gejoind worden met een andere tabellen die kunnen wisselen.De nieuwe tabel is een tabel die ik heel vaak nodig heb als startpunt van mijn queries. Vaak is dit de enige tabel die ik nodig heb, soms moet ik deze tabel joinen met een andere tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Richard1248 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:03:
De nieuwe tabel is een tabel die ik heel vaak nodig heb als startpunt van mijn queries. Vaak is dit de enige tabel die ik nodig heb, soms moet ik deze tabel joinen met een andere tabel.
Waarom maak je daar dan in hemelsnaam geen view(s) van :? Of CTE?

Verder: Zie @Cartman!; als je zegt "ik heb gegoogled en vanalles geprobeerd" dan zien we graag wat je hebt gegoogled en wat je hebt geprobeerd. Die vragen staan er namelijk niet voor niets ;) Zie ook onze Quickstart.

[ Voor 125% gewijzigd door RobIII op 11-02-2024 17:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
Ik heb de select query uitgebreid en ik kan de nieuwe tabel maken. Hiermee kan ik verder queryen. Met een view kan dit niet.
Dus mijn vraag is beantwoord en mijn probleem opgelost. Het heeft dus nu geen zin om op te sommen wat ik allemaal heb gegoogled en geprobeerd. Het zou bovendien een paar a4tjes tekst kosten.

Dank voor jullie inbreng!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb snel de gestelde vraag beantwoord zonder het onderliggende probleem te behandelen, excuus.

Een view kan wel degelijk verder bevraagd worden met additionele WHERE en JOINs, nog los van de overige problemen met data dupliceren naar een nieuwe tabel.

Maar hey, als het werkt, ben ik blij dat ik je in brand gestoken heb.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 11-02-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
Dus ik kan een view joinen met een tabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Richard1248 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:10:
Een view is een "virtuele" tabel, dus ja.
Richard1248 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 22:57:
Dus mijn vraag is beantwoord en mijn probleem opgelost. Het heeft dus nu geen zin om op te sommen wat ik allemaal heb gegoogled en geprobeerd. Het zou bovendien een paar a4tjes tekst kosten.
Nee, maar voor een volgende keer weet je dus dat we dat wél van je verwachten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 11-02-2024 23:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Richard1248 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:10:
Sterker nog, je kan een view meestal gewoon behandelen als een doodnormale tabel als het om select queries gaat. Ik zou me daar op gaan richten en even goed in verdiepen.

Verder lees ik wat complexiteit in je vraagstuk: soms andere tabellen joinen. Heel soms is dan een "gestoorde procedure", zoals ik een "stored procedure" noem, een goede oplossing om daar die logica in te hangen. Maar dat hangt heel erg van je exacte bedoelingen af.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1248
remco_k schreef op zondag 11 februari 2024 @ 23:26:
[...]

Sterker nog, je kan een view meestal gewoon behandelen als een doodnormale tabel als het om select queries gaat. Ik zou me daar op gaan richten en even goed in verdiepen.

Verder lees ik wat complexiteit in je vraagstuk: soms andere tabellen joinen. Heel soms is dan een "gestoorde procedure", zoals ik een "stored procedure" noem, een goede oplossing om daar die logica in te hangen. Maar dat hangt heel erg van je exacte bedoelingen af.
Dus ik kan bijvoorbeeld een inner join maken tussen een tabel uit een database en een view?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ja. Je had het in deze tijd natuurlijk ook al kunnen uitproberen. :)

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard1248
Op dit moment heb ik de views niet nodig. Nu ik weet wat het nut is, zal ik er zeker gebruik van maken. Dus bedankt voor de tip.
Ik heb MySQL pas 4 dagen geleden geïnstalleerd. Ik heb nog nooit eerder gewerkt met SQL, dus alles is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

Tazzios

..

Waarschijnlijk is een view ook niet eens nodig maar heb je nog moeite met veel joins in een query.

andere opties waar je mee kunt spelen zijn:
subquery
with
Pagina: 1