Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameguy12
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 23:37
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een 2.0 of 2.1 Audio systeem voor bij een TV. Momenteel gebruik ik een 10 jaar oude soundbar van Philips, maar vind het echt niks. Mijn interesse in geluidskwaliteit is nogal toegenomen in de afgelopen 5 jaar.

Wat is je budget?
Ik zoek naar luidsprekers en een versterker, hoeft niet perse een receiver te zijn. Dit samen rond de 500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een 50" panasonic TV, waarmee ik het wil gaan gebruiken. Het zal vooral voor films en series gebruikt worden, maar ook voor muziek. Het plan is er later nog een platenspeler aan toe te voegen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua speakers heb ik enkele gevonden, die mij wel wat leken. Dit zijn:
[list]
• Elac Debut 6.2 €318 - Passief
• Sony SSCS5 €211 - Passief
• Edifier S1000W €349 - Actief
[/list]

Daarnaast heb ik ook gekeken op amazon naar Class-D amplifiers. Hier heb ik gezien:

[list]
• SMSL A50 - €75
• Fosi BT30D Pro €139
[/list]

Ter referentie gebruik ik op dit moment dit setje bij mijn computer:
  • JBL 305p MKII
  • Presonus Sub8
  • Presonus Studio 24c
Daarnaast ook ervaring met / eerder gehoord:
  • Teufel Theater 500 + Denon AVR X1500H. Groots geluid, minder voor film.
  • Wharfedale Diamond 12.2 + Yamaha Receiver (geen idee welk model). Klinkt lekker
  • Samsung Q990B Soundbar. Niet echt mijn smaak voor muziek. Film wel mooi tevens.
En om nog wat dingen te zeggen over waarom ik bijv. mijn momentele audio zo fijn vind:

Heerlijke bass. Helder geluid, maar toch nog "playful". Voor oudere rock muziek is mijn HD560s toch de topper wegens het detail. Bij luidsprekers zoek ik nooit naar puur vlak geluid. Ik wil er echt vol in op kunnen gaan. Of het nou taylor swift, skrillex of rammstein is XD.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nou, voornamelijk wat nou echt de "logische" optie zou zijn. En of er andere sets of dingen zijn waar ik naar zou kunnen kijken. Er is zoveel keuze dat ik in die zin de bomen door het bos niet meer zie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-06 19:48
Wellicht dat je op MP wat kan vinden voor je budget, argon heeft een 2.0 setje staan.. maar verwacht niet veel groots. helemaal voor film niet..
Soundbar is echt de beste optie voor je.. (Tenzij je op marktplaats setje op de kop kan tikken)
Met uw budget is er weinig mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/