maxtor 20gb disk

Pagina: 1
Acties:

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn maxtor 20gb schijf die nog-niet-zo-oud-is ( :( ) vertoont kuren: win95 vertoont bij het opstarten de kuur om mij standaard scandisk aan te bieden omdat mijn schijf misgien bad sectors heeft, windows opnieuw installen faalt keer op keer en af en toe hoor ik dat de schijf zomaar ineens tijdens t gebruiken opnieuw opspint en ff ratelt (terwijl hij dus niet sliep). Het scannen op badblocks wat windows mij opdwong liep trouwens vast... Bij voorbaat enorme dank

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Download het programma PowerMax van Maxtor om je eventuele problemen op te sporen.

Mochten er problemen zijn, dan kun je terug gaan naar de winkel en om een nieuwe vragen. Je kunt ook de HD terug sturen naar Maxtor, zodat zij hem voor je repareren.
(kweet de routine van Maxtor niet, omdat ik ook geen maxtor-schijf heb.)

oh ja...vergeet niet een back-up te maken van je belangrijke documenten.

-

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Power Max is aan te raden had ook wat problemen met mijn voormalige 20GB 5400rpm Maxtor, en was zo verholpen door die Tool..

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dank u! :) Powermax is mn drive aan t onderzoeken (en ik zit nu met mijn geweldige 33mhz bak online)..
Maare kan het zijn dat die rare spinups komen doordat er misschien een te zwakke voeding aan die bak hangt?
edit:

powermax reports: geen errors (ook na intensievere test)
voedingsvermoemoeden is trouwens omdat de schijf in een stokoude pentium-1 133 hangt.. maar ik denk toch niet dat dat het is

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
Lijkt mij ook geen voedingsprobleem, want ik heb een Maxtor 30 gig, op een P100, en die geeft ook geen probs.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Kheb hetzelfde probleem tijdje geleden ook gehad. Hij spinde zomaar down onder windows. Meteen blue-screen en vastlopers enz...
Snelheid van schijf was ook bijzonder laag geworden, kwas erachter gekomen dat als ik voedingsstekker er effen uittrok en erweer inzette (terwijl pc aanstond) dattie weer opspinde en weer effen verder kon...

Maar ik heb hem gauw omgeruild er zat nog 3 maanden garantie op.....

Afgelopen week een 40gb IBM doodgegaan, zonder waarschuwing das veel erger.... :(

can you read my mind?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Op zaterdag 08 september 2001 23:07 schreef cruncher het volgende:
Kheb hetzelfde probleem tijdje geleden ook gehad. Hij spinde zomaar down onder windows. Meteen blue-screen en vastlopers enz...
Snelheid van schijf was ook bijzonder laag geworden, kwas erachter gekomen dat als ik voedingsstekker er effen uittrok en erweer inzette (terwijl pc aanstond) dattie weer opspinde en weer effen verder kon...
Lijkt me niet errug gezond voor je systeem.......

-

Pagina: 1