Metalstud wand op oneven houten ondervloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofo1
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01-06 11:26
Hallo allen,

Ik ben beginner dus vergeef me :)
Ik wil graag een metal stud wand + deur te maken op de zolder om er een kamer van te maken.

Mijn huis komt uit 1921 en de vloer waar ik de metal stud wand op wil maken is een houten vloer die nogal oneven is en afloopt naar de muur.
Het word een klein muurtje van 2,30 breed en 2,60 hoog.

Hoe kan ik dit het best oplossen en daar een metal stud wand op maken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gewoon neerzetten en gips op maat er tegenaan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofo1
@sig69
Zo simpel? Ik dacht je moet dan helemaal de vloer egaliseren of iets dergelijks.
Eerste keer dat ik metal stud wand ga maken. Sorry voor de domme vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Werken op een waterpas basis is natuurlijk makkelijker, maar voor zoiets zeker niet noodzakelijk. Loopt het in zijn gehele af naar de muur of zit er een gigantische kuil in de vloer? Je kan een wand prima op een scheve vloer zetten, maar het profiel kromtrekken in een kuil is iets minder fijn. Dan kan je het beste het profiel door midden halen op het laagste punt om het niet teveel krom te trekken.

Grote voordeel van waterpas werken is dat je de gipsplaten er gelijk in kan knallen, maar je gipsplaat beetje bijwerken gaat veel sneller dan je hele vloer rechttrekken natuurlijk. Zorg dat je metalstud staanders en de gipsplaten wel verticaal waterpas staan en dat je platen aan de onderzijde aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:00
Hoe krom is krom?
Want als het voelbaar krom is, dan ga je ook problemen hebben met wiebelen bureau, bed, kast en alles wat je mogelijk nog in die kamer zet.