Afgelopen week heb ik de onderstaande computer gekocht. Hierop heb ik naast Windows 2 andere programma's geïnstalleerd, maar verder is de pc dus nog heel 'schoon'. Alle updates van Windows zijn geïnstalleerd. De computer is enorm traag. Bijvoorbeeld windows verkenner openen, een andere map selecteren, de adresbalk selecteren in de browser gaat allemaal met een vertraging.
Bij problemen als deze blijk ik toch maar weer een leek te zijn. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Hieronder heb ik wat info opgenomen, maar als er andere informatie nodig is dan hoor ik dat graag.
Als ik naar het gebruik kijk van de processor (gemiddeld 3%), geheugen (20%), harde schijf (2%) en grafische kaart (4%) via taakbeheer, dan lijkt de belasting zeer beperkt. Alleen de GPU piekt bij 3D bij het wisselen van venster sterk (vaak tot 100%). Ik zie verder ook geen specifieke processen die op één van deze onderdelen heel erg opvalt door een hoog verbruik.
Bij problemen als deze blijk ik toch maar weer een leek te zijn. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Hieronder heb ik wat info opgenomen, maar als er andere informatie nodig is dan hoor ik dat graag.
Als ik naar het gebruik kijk van de processor (gemiddeld 3%), geheugen (20%), harde schijf (2%) en grafische kaart (4%) via taakbeheer, dan lijkt de belasting zeer beperkt. Alleen de GPU piekt bij 3D bij het wisselen van venster sterk (vaak tot 100%). Ik zie verder ook geen specifieke processen die op één van deze onderdelen heel erg opvalt door een hoog verbruik.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14500 Boxed | € 256,74 | € 256,74 |
1 | Netwerkadapters | Intel Wi-Fi 6E AX210 no vPro | € 14,64 | € 14,64 |
1 | Barebones | ASRock DeskMini B760 Series Barebone | € 221,50 | € 221,50 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i-17xx chromax.black | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G4SFRA32A | € 78,21 | € 78,21 |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 870,79 |