Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:37
Hallo allemaal!

Vraag om advies, wij hebben nu bijna 2 jaar een LG OLED77g1rla hangen en zojuist begon hij te ruiken naar smeulend plastic. Beeld bleef gewoon aan maar hoor wel een knetterend geluid, het klinkt als kortsluiting. Tv uit het stroom gehaald en al sniffend op zoek naar de plek. Rechts onder van het beeld ruiken we het. Verdwijnt ook als die uit het stroom is.

Weer op het stroom en direct weer opbouw van de geur en zachtjes geknetter. Nu de stekker uit het stroom gehaald en morgen maar bellen met de leverancier, Smits Arnhem.

Kan ik staan op vervanging of moet ik akkoord gaan als ze een reparatie traject aanbieden? Andere tips?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21
Zal onder garantie vallen, neem ik aan. Is er mogelijk vocht bij gekomen op die plek? Zit er een luidspreker op die plek? Een opening?

Ik zou het scherm niet meer aanzetten trouwens. Als ik het zelf moest maken, dan zou ik het ding eerst openschroeven, maar in dit geval niet doen voor de eventuele garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Is hij al 2x gerepareerd? Dan pas kan je vervanging eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:51
StefanKelevra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:22:
Hallo allemaal!

Vraag om advies, wij hebben nu bijna 2 jaar een LG OLED77g1rla hangen en zojuist begon hij te ruiken naar smeulend plastic. Beeld bleef gewoon aan maar hoor wel een knetterend geluid, het klinkt als kortsluiting. Tv uit het stroom gehaald en al sniffend op zoek naar de plek. Rechts onder van het beeld ruiken we het. Verdwijnt ook als die uit het stroom is.

Weer op het stroom en direct weer opbouw van de geur en zachtjes geknetter. Nu de stekker uit het stroom gehaald en morgen maar bellen met de leverancier, Smits Arnhem.

Kan ik staan op vervanging of moet ik akkoord gaan als ze een reparatie traject aanbieden? Andere tips?

Alvast bedankt.
De winkel is verantwoordelijk om het op te lossen,maar het is aan hen om te bepalen hoe dat te doen. Dat kan dus een reparatie zijn, als dat niet meer mogelijk is dan kan een vervanging een optie zijn ,of geld terug.maar dat is in eerste instantie aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01:52
Klinkt alsof er inderdaad iets kortsluiting maakt.

als ze hierbij willen dat je zelf voor de reparatie opdraait zou ik zeker niet akkoord gaan, je mag zeker wel verwachten dat je TV langer mee gaat dan 2 jaar

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:51
energydrank schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:27:
Klinkt alsof er inderdaad iets kortsluiting maakt.

als ze hierbij willen dat je zelf voor de reparatie opdraait zou ik zeker niet akkoord gaan, je mag zeker wel verwachten dat je TV langer mee gaat dan 2 jaar
TS geeft aan dat het nog geen 2 jaar is, los van de discussie of je na die tijd nog recht hebt op een kosteloze reparatie zou dit nog binnen de fabrieksgarantie van 2 jaar vallen. Dus dat de winkel de TS verantwoordelijk houdt zou wel heel raar zijn ( of er is sprake van onjuist gebruik natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
Dank jullie wel voor de rappe reactie. Er is niks mee gebeurd, stond een uur of 2 aan. Ga morgen de winkel bellen. Hopelijk gaan ze hem vervangen, een reparatie lijkt me maar vervelend..

Knettert net trouwens nog een paar keer, kan dat nu nog reststroom zijn? Vrees een beetje dat die door zit te smeulen aan de binnenzijde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:49

The Executer

Lekker belangrijk!

StefanKelevra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:32:
Knettert net trouwens nog een paar keer, kan dat nu nog reststroom zijn? Vrees een beetje dat die door zit te smeulen aan de binnenzijde..
Kan iets van een condensator zijn waar nog wat stroom in zat.

Voel anders even aan de buitenkant of je daar hitte/opvallende warmte voelt.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanKelevra
Voel geen warmte. Knettert nog steeds af en toe zachtjes. Geur neemt verder ook niet weer toe.

Edit: geknetter is gestopt.. morgen maar bellen. Bedankt voor de reacties.

[ Voor 29% gewijzigd door StefanKelevra op 10-02-2024 22:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanKelevra
Het is echt heel erg, maar het bleek niet de tv te zijn. Ter hoogte van waar het stonk zat ook het stopcontact. Daar zat een verlengsnoer in de muur met zo een aan-uit knop erop bij de stekker. Dat ding bleek de boosdoener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Die knetterde? Dan zou ik toch eens kijken wat de staat van al je stekkerdozen is... Want als er 1 dit gedrag vertoond zou ik snel rest ook controleren, voor je snachts brand hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

StefanKelevra schreef op zondag 11 februari 2024 @ 09:34:
Daar zat een verlengsnoer in de muur met zo een aan-uit knop erop bij de stekker. Dat ding bleek de boosdoener.
Stekkerdoos in de muur?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanKelevra
Kennelijk leg ik het slecht uit. In de muur 2x normaal stopcontact. Op 1 van de 2 gebruikte ik een verlengsnoer/stekkerdoos. Daar zat dan de tv in en wat kleine apparatuur.

Het verlengsnoer had zo een aan-uit schakelaar erop zitten. Dat was de boosdoener. Dus die heb ik nu weggegooid en het probleem is opgelost.
Pagina: 1