Kan binnen EU niet meer naar Google Maps via Google?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stel ik zoek op Google naar "eiffel tower paris", dan krijg ik een kaartje uit maps, maar kan ik daar sinds kort niet meer op klikken om naar Google Maps te gaan. Daarnaast zie ik ook geen optie "Maps" naast bijvoorbeeld "Afbeeldingen"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI45EwR0NhaXdzmUmrP5AHtVei8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FolLyKHSy0fLDHRP55QKWLL1.png?f=fotoalbum_large

Als ik mijn VPN nu op Verenigde Staten zet kan ik wél doorklikken naar Maps en zie ik wel een kopje "Maps".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vncETC4zG9MS0psYP8uCdhKpGFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nRAkcy8Dvm7eGyEdxtIXlm19.png?f=fotoalbum_large

Nu heb ik even gekeken hoe dit bij andere landen zit (via VPN in Duitsland, Spanje, Turkije, Frankrijk, Mexico) en nu lijkt het alsof in de EU Maps niet meer wordt weergegeven in Google.

Weet iemand hier meer van af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Apart, same here. Overigens werkt de "Directions" ook gewoon en kom je dan in maps terecht.

Typisch is t wel though

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-05 08:20
Google is de laatste tijd flink aan het klooien met zn layouts. Reviews staan elke week ook weer ergens anders ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
Wellicht dat het met DMA-instellingen te maken heeft die 6 maart actief worden?

Het lukt me niet om Google services te linken via het daarvoor bestemde scherm: https://myactivity.google.com/linked-services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SCA.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

Ik had precies hetzelfde net.. Ff op route (directions) geklikt en toen kwam ik wel in de kaart :) (wat @kamstra zegt dus)

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 13-02-2024 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Irritant, ik dacht dat het aan mijn browser of instellingen lag.
Bij zoekopdrachten op straten of bedrijven klik ik zeer regelmatig op de maps om te kijken/onderzoeken hoe de omgeving/locatie is van hetgeen ik op zoek.
Nu moet ik er eerst een navigatie opdracht van maken....?? Dat wil ik helemaal niet...
Niet een beste ontwikkeling, hopelijk draaien ze t weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Draadje op Reddit

https://www.reddit.com/r/...up_under_google_searches/

Het heeft schijnbaar te maken met Europese wetgeving?

[ Voor 19% gewijzigd door Monstarr076 op 01-03-2024 07:18 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:17
Ik ergerde mij hier ook al aan, deze plugin zet de knop weer terug.
Volgens mij kan die plugin alleen data veranderen op .google website en verder niet bij andere data van je browser.

Rare keuze om die knop weg te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 15:04
Flapperbol schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:27:
Ik ergerde mij hier ook al aan, deze plugin zet de knop weer terug.
Volgens mij kan die plugin alleen data veranderen op .google website en verder niet bij andere data van je browser.

Rare keuze om die knop weg te halen
Thnx! Precies wat ik ook zocht! Wat een stomme actie om die knop weg te halen. Ik wil niet altijd Directions, soms wil ik gewoon even op streetview kijken. Met deze plug-in werkt het weer als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeBeatt
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-05 21:17
Dit is weer een van die "zegeningen" van de EU: www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240329_95688566.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:46
Het is echt verschrikkelijk. Kon dit niet anders opgelost worden d.m.v. een keuzemenu naar concurrenten ook qua maps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Stom dat je niet op die map rechtsboven kan klikken inderdaad, maar als je een klein beetje naar beneden scrollt kan je wel op het adres klikken, waarmee je ook direct op Google Maps terechtkomt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBahGUgynx1a9pAvhKsHuux8_34=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7vOMCfujXL7JXRIUbazXxeCu.png?f=user_large

('Champ de Mars, 5 Av. Anatole France, 75007 Paris, France' bedoel ik dus specifiek)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fakier073
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-04 17:58
Heel irritant dit. Is er wellicht een soortgelijke "plugin" voor Firefox?

Ah ja... https://addons.mozilla.or...google-search-maps-button

[ Voor 36% gewijzigd door fakier073 op 23-08-2024 14:33 . Reden: added link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Maar is dit wisselend per persoon? Ik heb (in Chrome) gewoon de maps button en kan door op de kaart te klikken gewoon naar maps (of eventueel de kaart vergroten en vanaf daar met "open in maps" Google maps openen).

Zag trouwens, toen ik daarna met firefox heb getest. De maps knop is er niet als je niet bent ingelogged. Zodra ik was ingelogged op "google", kwamen de "maps" en "openen in google maps" weer terug.

[ Voor 32% gewijzigd door cannibal op 23-08-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Niet online
cannibal schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:38:
Maar is dit wisselend per persoon? Ik heb (in Chrome) gewoon de maps button en kan door op de kaart te klikken gewoon naar maps (of eventueel de kaart vergroten en vanaf daar met "open in maps" Google maps openen).

Zag trouwens, toen ik daarna met firefox heb getest. De maps knop is er niet als je niet bent ingelogged. Zodra ik was ingelogged op "google", kwamen de "maps" en "openen in google maps" weer terug.
Heb je toevallig ooit je land naar buiten Europa (bijv Amerika) gezet in de Google settings om meer apps te kunnen downloaden?
Als ik ben ingelogd heb ik het nog steeds.
Ik los het nu op door op het adres te klikken, dan ga ik alsnog naar Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Pikoe schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 19:15:
[...]

Heb je toevallig ooit je land naar buiten Europa (bijv Amerika) gezet in de Google settings om meer apps te kunnen downloaden?
Als ik ben ingelogd heb ik het nog steeds.
Ik los het nu op door op het adres te klikken, dan ga ik alsnog naar Google Maps.
Niet dat ik weet.
Kan ook niets vinden dat mijn lokatie in de US zou zetten.

Wel staat mijn language op Engels en als tweede nederlands. Firefox was trouwens zelf wel in het nederlands.
Pagina: 1