Mijn huis is voorzien van coax aansluitingen. Nu heb ik hier moca voor gebruikt om bekabeld internet te hebben in de woonkamer. In principe werkt dit, snelheid van circa 500 mb. Wanneer ik via de Nvidea SHIELD een film stream, valt het internet na circa 20 minuten uit. Het accespoint in de woonkamer geeft dan een oranje lampje bij de internetverbinding. Na uit en aan zetten van de moca werkt het weer. Als er niks gestreamd wordt blijft alles werken, wanneer ik niet thuis ben kan ik gewoon m’n wifi apparaten die aangesloten zijn op het accespoint in de woonkamer blijven bereiken.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Odido glasvezel -> Zyxel T-50 router -> UTP kabel 5e -> Hirschmann Inca 1G nr 1 -> coaxkabel naar woonkamer -> Hirschmann Inca 1G nr 2 ->UTP kabel 5e -> TP-Link Archer AX53 ingesteld als accespoint -> utp 5e -> Nvidea SHIELD voorzien van Kodi.
Daarnaast is er in het huis nog aanwezig een met UTP bekabelde TP Link Archer C1200 ingesteld als accespoint en een PoE TP Link accespoint buiten.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- vast IP adres voor Archer AX53
- Zyxel maakt gebruik van DHCP m.u.v. Bovenstaand vast IP adres
- ook geprobeerd om alle apparaten een vast IP te geven via DHCP.
- ik heb een klein vermoeden dat het gebeurd als een ander wifi apparaat zich meld op het netwerk, maar niet zeker of dit er iets mee te maken heeft.
Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen, zodat ik een volledige film kan streamen ipv telkens de moca uit en aan te moeten zetten.
Alvast bedankt!
Groet, Jerry
...
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Odido glasvezel -> Zyxel T-50 router -> UTP kabel 5e -> Hirschmann Inca 1G nr 1 -> coaxkabel naar woonkamer -> Hirschmann Inca 1G nr 2 ->UTP kabel 5e -> TP-Link Archer AX53 ingesteld als accespoint -> utp 5e -> Nvidea SHIELD voorzien van Kodi.
Daarnaast is er in het huis nog aanwezig een met UTP bekabelde TP Link Archer C1200 ingesteld als accespoint en een PoE TP Link accespoint buiten.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- vast IP adres voor Archer AX53
- Zyxel maakt gebruik van DHCP m.u.v. Bovenstaand vast IP adres
- ook geprobeerd om alle apparaten een vast IP te geven via DHCP.
- ik heb een klein vermoeden dat het gebeurd als een ander wifi apparaat zich meld op het netwerk, maar niet zeker of dit er iets mee te maken heeft.
Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen, zodat ik een volledige film kan streamen ipv telkens de moca uit en aan te moeten zetten.
Alvast bedankt!
Groet, Jerry
...