RGB LED strip diffusor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:08
Dag Allen,

ik ben opzoek naar een diffusor voor over RGB LED strips.
volgens mij heb ik op Linus zijn youtube kanaal een paar zelfklevende diffusors gezien maar helaas kan ik deze nergens terugvinden.

als ik bij de hornbach of andere zaken kijk zie ik eigenlijk alleen maar profielen die ik liever niet wil gebruiken omdat ik niet in de muur wil boren, dan zou je zeggen, pak een paar plakstrips maar vaak laten die bij profielen alsnog los na verloop van tijd.

ik had me ook bedacht om alleen de diffusor zonder profiel te halen (https://www.hornbach.nl/p...or-200-cm-satijn/8827045/) en deze vast te maken met van die plakstrips (aangezien de diffusor een stuk lichter is dan een heel profiel) maar ik vroeg mij af of andere tweakers hier nog andere oplossing of ideeen voor hebben.

de led strip komt op een balkje op een schuin dak naar boven wijzend, gaat naar de punt van het schuine dak, aan de andere kant weer verder en dan over een plankje om uiteindelijk weer bij het begin uit te komen, technisch heb ik eigenlijk alleen een stuk diffusor te halen voor het stuk naar het puntje van het dak, verder heb ik geen line of sight met de strip zelf.

(excuses als dit in het verkeerde topic staat, dit leek mij het meest passend)

[ Voor 16% gewijzigd door energydrank op 10-02-2024 18:04 ]

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Alle reacties

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:19
Als de led strip naar boven wijst, dan "ligt" hij toch op dat balkje? Dan zie ik geen risico in het gebruik van een profiel, van die "ligt" dan ook op dat balkje en met een plakstrip over een grote lengte blijft dat wel liggen.

Anders even tekenen hoe het zit :)