Toon posts:

EnerMAX Voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben van plan om mijn voeding te vervangen door een Enermax EG365PX-VE 350 Watt ATX. http://www.enermax.com.tw/products/eg-365pxve.htm

Is er iemand die ervaring heeft met deze voeding of 1 die er op lijkt? In het bijzonder wil ik graag weten of hij echt Low Noise is.... :*

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb een 431 Watt, maar wat vind jij low noise? Als je de search even gebruikt, dan krijg je hier denk ik voldoende antwoorden op.
De enermax heeft een toerenafhankelijke regeling tov de temperatuur, dus dit speelt ook mee.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48

RvV

Ik heb een target 300 watt voeding. Weet iemand of die zonder zo'n fan kan werken?
Anders ben ik ook van plan om een nieuwe voeding te gaan kopen. Die EnerMAX dingen zouden stil moeten zijn, alleen heb ik geen enkel idee hoe stil in vergelijking met deze.

Y'24

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:56

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Volgens kan een voeding niet zonder fan werken omdat hij dan veel te heet wordt en doorbrand. Over het algemeen hoor ik mijn voeding niet het zijn meer de case-fans en de dragon orb wat het lawaai maken.

Verwijderd

Zorg wel dat je een goede Enermax krijgt want er zijn er nogal wat op de markt met een produktiefout,deze maken een heleboel lawaai doordat de fan gelijk op max toeren gaat draaien omdat het gat van de 92mm fan op de verkeerde plaats zit,ik heb zelf zo'n Enermax en heb de temp sensor verplaats zodat hij nu aardig stil is.

Verwijderd

je kunt er ook gewoon een andere kap opzetten en dan heb je ook nergens meer last van. iig ik niet meer en ik hoor mn WBK38 eigenlijk wel overal bovenuit, dus dan vind ik die enermax wel lownoise jah >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 12:49 schreef rjw het volgende:
Zorg wel dat je een goede Enermax krijgt want er zijn er nogal wat op de markt met een produktiefout,deze maken een heleboel lawaai doordat de fan gelijk op max toeren gaat draaien omdat het gat van de 92mm fan op de verkeerde plaats zit,ik heb zelf zo'n Enermax en heb de temp sensor verplaats zodat hij nu aardig stil is.
Je kunt gratis een nieuwe kap krijgen als je voeding deze produktie fout heeft. Zie: http://www.space-promotion.nl

Ik heb goed gezocht naar het geluidsniveau van die Enermax voedingen maar, ik zie nergens Decibellen staan, en dat ik nou precies wat ik graag wil weten....

Iemand?

Verwijderd

misschien de pdf een keer downloaden van de enermax site? zal het vast wel instaan denk ik.

btw je kan ze voortaan kopen bij space-promotion. alleen als je er pas 1 hebt gekocht [zoals ik] dan kon je er gratis 1 krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat trouwens bij de specs. dat hij "Noiseless" is.... Hmmm...

Verwijderd

Je kunt ook gewoon een 300 watt voeding kopen bij computer-land... die zijn 70 a 80 piek, en die zijn ook low noise...

Veel goedkoper dus als een enermax....

Roeland

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 11:34 schreef davidruissen het volgende:
Hoi, ik ben van plan om mijn voeding te vervangen door een Enermax EG365PX-VE 350 Watt ATX. http://www.enermax.com.tw/products/eg-365pxve.htm

Is er iemand die ervaring heeft met deze voeding of 1 die er op lijkt? In het bijzonder wil ik graag weten of hij echt Low Noise is.... :*
Ja, die voedingen zijn low noise en daar kan geen ander deksel op (is ook niet nodig).
De deksel zijn alleen voor de EG365P-VE en de EG465P-VE.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb hem hier ook :)
ik vindt dat ie vrij stil is ten opzichte van me oude 350 watt voeding :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik heb een gewone 300 watt low noise voeding, heb nu echt geen geluid hier, het is hier dood stil.

Verwijderd

Ik zit de aanschaf van een 350/431 watter ook af te wegen... Ik heb nu een AOpen HQ08 voeding, en dat ding maakt echt een hoop herrie... koeler van proc kan het bijna niet zijn, is een silverado, en andere fans heb ik nog niet draaien.
Dus is er een groot verschil qua geluidsproductie tussen die AOpen en die Enermax? dank *D

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 21:58 schreef Herodion het volgende:
Dus is er een groot verschil qua geluidsproductie tussen die AOpen en die Enermax? dank *D
Ik weet niet hoeveel herrie als die Aopen voeding maakt.
Wat ik ervan gelezen heb zijn er mensen die een stille versie hebben en mensen die een herrie voeding hebben.....
Ik weet wel hoe weinig/veel herrie als die Enermaxen maken ;)
Maar helaas heb ik geen vergelijkings materiaal met die Aopens .....

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50
Op zaterdag 08 september 2001 15:05 schreef roelandstoter het volgende:
Je kunt ook gewoon een 300 watt voeding kopen bij computer-land... die zijn 70 a 80 piek, en die zijn ook low noise...

Veel goedkoper dus als een enermax....

Roeland
Precies! Meestal ben je stukken voordeliger uit op het moment dat je een Noname voeding aanschaft die over het algemeen erg stil zijn (gewoon even beluisteren zou ik zeggen). Voor de prijs van 1 Enermax voeding heb je drie NoName voedingen dus je kunt wel even voorauit dacht ik zo...

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:58

Remi

Moo!

Ik heb een Enermax 465P-VE 430W gekocht en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n stille voeding heb gehad.

Zelfs met 2 ventilatoren is hij stiller dan een gewone voeding met 1 ventilator. Iets anders is de lengte van de voedingskabels. Deze zijn perfect voor een big tower met hun lengte van een meter maar echt lastig bij een gewone midi tower.

Verder moet je onthouden dat Enermax voedingen echt de beste zijn op de markt. Daar betaal je dus ook meer voor.

Verwijderd

Ik heb zelf een Enermax 350W, nieuwe model trouwens, en ben hier zeer tevreden over.
De fans in de PSU hadden van mij zelfs wat sneller mogen draaien want er komt nauwelijks lucht uit. Hij's wel lekker rustig in normale omstandigheden.
Ennuh, Aopen PSU's luidruchtig? Da's een goeie! Ze zijn stiller dan menige noname voeding omdat ze schakelen, dus zolang ie lekker koel blijft maakt ie amper geluid.
Zelfde geld voor Enermax.

edit:
Zoals Remi ook al zei, de lange kabels zijn echt super indien je een big tower hebt.
Ik kocht de PSU toen ik nog een midi ATX towerTJE had, de kabels slingerden door m'n hele kast omdat ik ze niet kwijt kon, heb nu dan ook een mooie grote Chieftec kast waar alles keurig in past :9
Verder heeft de 350W versie 8 HDD(12V :?) connectors, 2 floppy connectors en een fan speed monitor connectortje.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

nooit voeding zonder koeling gebruiken!

iStockphoto

Verwijderd

Ik had de AOpen voeding er in, en nu een Enermax 431. Sweet :9~

Maar de mijne had ook een produktiefout. Ik heb de thermistor verplaatst, én een andere kap er op gezet. Ik vind 'm veel stiller dan de AOpen, maar nog steeds niet stil genoeg. Maar ja, ik ben niet snel tevreden.

Hoe heter de lucht die er in gaat, hoe harder hij draait. Als ik de kast open zet en de CPU laat idlen dan zakt ie naar iets van 1450 rpm. En dan is hij behoorlijk stil. Met de kast open en de CPU stressed zit ik op pak 'm beet 1750 rpm. Da's ook nog redelijk stil. Met de kast dicht gaat er veel meer hete lucht doorheen en zit hij op 2500 rpm ongeveer. Dat is niet leuk meer. Herrie! En voordat de thermistor en kap waren aangepast zat ie op 3300+ rpm. Dan kun je net zo goed een F16 in je kamer parkeren.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Op zaterdag 22 september 2001 09:19 schreef HlpDsK het volgende:
Met de kast dicht gaat er veel meer hete lucht doorheen en zit hij op 2500 rpm ongeveer. Dat is niet leuk meer. Herrie! En voordat de thermistor en kap waren aangepast zat ie op 3300+ rpm. Dan kun je net zo goed een F16 in je kamer parkeren.
Joh jij weet niet wat herrie is :P
Ik heb een 38CFM 60mm Delta fan op mijn FOP38 zitten, die maakt pas herrie :)
Daarom heb ik ook zojuist een Swiftkill fanadapter gekocht :o

Verwijderd

Ik had voorheen een Aopen 300W voeding. Aangezien ik dat te lawaaiig vond, heb ik toen zo'n Enermax besteld.
In eerste instantie geen succes (verkeerde kap). Na de kap te hebben vervangen nog niet tevreden. De fans draaien met zo'n 2300rpm en dat maakt net zoveel herrie als de Aopen voeding. Volgens mij kun je er beter niet aan beginnen. QuietPC heeft nog een stille voeding, daar heb je denk ik meer aan.
Trouwens: de Smartcooler 1170 is ook NIET stil. Deze cooler wordt door Gistron :r verkocht als zijnde stil. OK, er zijn nog ergere, maar ik was niet tevreden.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 09:30 schreef Phreak het volgende:

[..]

Joh jij weet niet wat herrie is :P
Ik heb een 38CFM 60mm Delta fan op mijn FOP38 zitten, die maakt pas herrie :)
Daarom heb ik ook zojuist een Swiftkill fanadapter gekocht :o
Ik heb een Silverado *D

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 00:34 schreef A3-D het volgende:

[..]

Precies! Meestal ben je stukken voordeliger uit op het moment dat je een Noname voeding aanschaft die over het algemeen erg stil zijn (gewoon even beluisteren zou ik zeggen). Voor de prijs van 1 Enermax voeding heb je drie NoName voedingen dus je kunt wel even voorauit dacht ik zo...
Liever 1 die werkt, dan 3 die het niet doen >:)

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

zag toevallig gister op de pcbeurs in Eindhoven 3 Enermax 350 watt voedingen liggen. Ze waren fl.145,- per stuk,dus echt wel goedkoop dacht ik zo.
Maar ja, ik heb een FKY standaard 250 watt stille voeding,en een reserve Seventeam in de la liggen,heb em dus niet nodig :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 11:34 schreef davidruissen het volgende:

Ik heb dezelfde enermax voeding die jij wil kopen. Kan alleen maar zeggen dat dat ding super goed koelt + STIL is. Het enige wat je hoort is een heel licht briesje, een geluidje wat echt niet irritant is ofzo.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n 350 Watter, en ik heb echt niks te klagen, hij komt iig bijlange na niet boven mijn Spirecooler uit. Dat zegt wel genoeg denk ik, die Spire is niet bepaald de meest luidruchtige cooler ofzo...

Verwijderd

die zullen dan wel net weer die verkeerde kap hebben als ze zo goedkoop zijn...
Pagina: 1