Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 14:50

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Edit:
Na op Reddit gelezen te hebben dat HDCP uitzetten wel eens wil helpen (wat overigens niet werkte) ben ik wat instellingen gaan aanpassen op de PS5, lijkt er op dat de "automatic" settings bij bepaalde instellingen toch geforceerd worden of niet goed herkend. Ik kwam uit bij het volgende; in het menu van de beeldscherminstellingen heb ik "ALLM" en 120Hz beide uit gezet; met ALLM uit startte de game op en met 120Hz uit sprong ie niet meer naar 1080p, opgelost, deze mag dicht.
Sinds vrijdag een PS5 in huis en heb wat problemen met The Last of us 2 werkend te krijgen. Ik heb de PS5 upgrade aangeschaft in de store dmv de "play" disc erin te stoppen van de PS4, alles leek goed geïnstalleerd te zijn echter bij het spel starten gaat het scherm op zwart.

Als het scherm op zwart gaat krijg ik alleen met de "PS" knop indrukken weer beeld, er gaat dus denk ik iets mis met het output signaal, wat ook lijkt te kloppen want terug in het menu is de resolutie teruggezet naar 1080P, zelfs als ik de resolutie op de PS5 instel naar 4K springt deze weer naar 1080P als ik de game opstart.

De gebruikte tv is een Samsung 55 inch Q8, de (PS4) play disc zit in de drive en zelfs een keer opnieuw geinstalleerd maar helaas... Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door ötzi op 11-02-2024 00:49 ]