Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik zit met iets wat ik niet kan terugvinden op wat voor manier dan ook, misschien kijk ik verkeerd. Maar in de rekentools van de BD staat het er niet bij en ook Google en de zoekfunctie hier leveren me niets op.

Stel je kind gaat 2 dagen per week van elk 9 uur naar de opvang. 18 uur in totaal dus per week.

Vervolgens zie ik in de app van de overheid nu staan 72 uur per maand. Dit klopt niet, 18*4 uur is niet het aantal uur per maand, dat is 18*4,33 uur. En dat scheelt best wat qua toeslaghoogte.

Op jaarbasis kom je dan op een verschil van 18*52=936 uur versus 18*4*12=864 uur, wat dus een slordige 70 uur is in ons geval. Dat is bijna een maand aan uren.

Iemand een idee hoe je dit nu dient in te vullen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 13:19
Je contract uren per maand staan als het goed is op je contract met de kdv.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
18 uur per week is toch 78 uur per maand?
52*18=936 uur per jaar. Delen door 12 is 78 uur per maand.
Dat aantal vul je in en dat betaal je neem ik aan ook bij de opvang. Mocht je geen 52 weken contract hebben dan moet je het aantal weken even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:54
Bovendien maak je niet het hele jaar gebruik van kinderopvang, tijdens vakanties etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
99ruud99 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:52:
Bovendien maak je niet het hele jaar gebruik van kinderopvang, tijdens vakanties etc...
Dat maakt toch niet uit? Doorgaans betaal je voor de door jou gekochte beschikbaarheid. Als je je kind dan niet stuurt moet je alsnog betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:54
Klopt maar meestal boek je niet voor de weken dat je op vakantie gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08:54
99ruud99 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:55:
Klopt maar meestal boek je niet voor de weken dat je op vakantie gaat.
Boek je niet? Bij ons werkt het zo dat we een contract voor 52 weken hebben, we kunnen geen geld terug krijgen wanneer we met vakantie zijn oid.

@Atomius bij ons staat het aantal uren in het contract. Zou daar eerst eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 13:19
Louislouislouis schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 17:02:
[...]

Boek je niet? Bij ons werkt het zo dat we een contract voor 52 weken hebben, we kunnen geen geld terug krijgen wanneer we met vakantie zijn oid.

@Atomius bij ons staat het aantal uren in het contract. Zou daar eerst eens kijken.
Verschilt per contract. Je hebt 52 weken contracten (meest voorkomende bij kdv) en 48 weken contract (vaak bso).

Bij die 48 betaal je dus ook niet voor die periode van 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 14:20
Echter worden de contracten zo opgesteld dat je gewoon een vast aantal uur per maand afneemt en je dus 12 dezelfde facturen krijgt. Dus bij een contract zonder vakanties is het niet dat de facturen tijdens de vakanties lager gaat zijn.

Kortom, pak je factuur en kijk hoeveel uur er staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Jwlb op 14-02-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
KDV stuurt jaaropgave. Dat is bepalend wat je invult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
Ik vul altijd m'n uren te laag in en m'n inkomen te hoog. Dat wordt toch verrekend maar dan krijg ik in elk geval niet te veel.

Bij allerlei private partijen wil ik geen overschot hebben uitstaan, maar gezien de streken van de overheid neem ik daar geen risico en zit ik altijd liever aan de veilige kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomius
  • Nu online
Rukapul schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:53:
KDV stuurt jaaropgave. Dat is bepalend wat je invult.
Ja dit zei het bureau ook. Dat was iets meer dan 72 meer niet veel meer. Dat ingevuld 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je dit graag zo precies wilt weten? Toeslagen zijn bij mijn weten altijd voorlopig en worden pas definitief en verrekend na afloop. Dus t.z.t. volgt vanzelf een definitieve aanslag. Je weet je inkomen namelijk ook nog niet precies voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Nu online
Cheesy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:10:
Mag ik vragen waarom je dit graag zo precies wilt weten? Toeslagen zijn bij mijn weten altijd voorlopig en worden pas definitief en verrekend na afloop. Dus t.z.t. volgt vanzelf een definitieve aanslag. Je weet je inkomen namelijk ook nog niet precies voor dit jaar.
Omdat ik graag het juiste aantal uren invul zodat ik de juiste toeslag krijg, waarom anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:38
Atomius schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:15:
[...]

Omdat ik graag het juiste aantal uren invul zodat ik de juiste toeslag krijg, waarom anders?
Ben het wel eens met Cheesy, je kunt beter te weinig uren invullen dan teveel.
Als je te weinig uren hebt ingevuld, krijg je gewoon meer toeslag terug na je belastingaangifte.
Mits je natuurlijk dat geld niet direct nodig hebt (Ook al zijn toeslagen mijn inziens niet om direct uit te geven, maar goed dat is een andere discussie.)

Maar het is niet zo moeilijk te berekenen zoals meerdere hebben aangegeven. Of je hebt een 52 weken contract, of je hebt een 48/49 weken contract.

[ Voor 12% gewijzigd door basjuuhhh op 14-02-2024 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:18
Als je gewoon de contract uren invult waar je voor getekend hebt dan zit je altijd goed.

Daarnaast krijg je een jaaropgave met de totale uren. Maar TS heeft die al gebruikt. d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door corporalnl op 14-02-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Nu online
In navolging hierop: ik krijg nu een bericht van de belastingsdienst of ik alles goed heb ingevuld conform de jaaropgave. (Dat heb ik.) Want, voegen ze toe, ze gaan binnenkort alles definitief berekenen.

Alleen, hoe kunnen ze dat definitief berekenen als ik nog geen aangifte inkomensbelasting heb gedaan?

Ik bedoel, je vult in de aanvraag kinderopvangtoeslag of de app een schatting in van je inkomen. Maar definitief weet je dat toch pas over een X aantal maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Atomius schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:32:
In navolging hierop: ik krijg nu een bericht van de belastingsdienst of ik alles goed heb ingevuld conform de jaaropgave. (Dat heb ik.) Want, voegen ze toe, ze gaan binnenkort alles definitief berekenen.

Alleen, hoe kunnen ze dat definitief berekenen als ik nog geen aangifte inkomensbelasting heb gedaan?

Ik bedoel, je vult in de aanvraag kinderopvangtoeslag of de app een schatting in van je inkomen. Maar definitief weet je dat toch pas over een X aantal maanden?
Die definitieve berekening is niet zo definitief als ze doen geloven. Als je inkomen hoger blijkt dan je had opgegeven dan krijg je volgend jaar een berekening met wat je mag terugbetalen.

Daarom ook het advies om wat minder opvang uren op te geven waardoor je een buffertje hebt tussen wat je aan toeslag gaat ontvangen en wat je daadwerkelijk nadat alle cijfers beschikbaar zijn, had mogen ontvangen.

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 27-02-2024 10:39 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Nu online
redfoxert schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:38:
[...]

Die definitieve berekening is niet zo definitief als ze doen geloven. Als je inkomen hoger blijkt dan je had opgegeven dan krijg je volgend jaar een berekening met wat je mag terugbetalen.

Daarom ook het advies om wat minder opvang uren op te geven waardoor je een buffertje hebt tussen wat je aan toeslag gaat ontvangen en wat je daadwerkelijk nadat alle cijfers beschikbaar zijn, had mogen ontvangen.
Ok merci.

Dus je kan voor zo'n buffertje ofwel minder uren opgeven ofwel meer inkomen, nietwaar?
Pagina: 1