[Facebook] account deactiveren lukt niet, blijft terugkomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Al meerdere keren heb ik nu mijn FB account gedeactiveerd volgens de stappen van hun support pagina, maar hij blijft terugkeren. Ik heb de optie op Messenger te blijven gebruiken aangevinkt, en de laatste keer ook eerst al mijn sessies uitgelogd (was er eigenlijk maar 1), en mijn wachtwoord gewijzigd. Toch is nu een week later mijn account weer actief.

Facebook is uiteraard onbereikbaar, heeft iemand hier een tip?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Anybody? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 14:33
Volgens mij gaat je account pas echt weg als je iets van 2 weken niet bent ingelogd.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:37
Snap ik nu goed dat je wel facebook messenger wil blijven gebruiken, maar geen facebook account wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
wodkabuikje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:24:
Volgens mij gaat je account pas echt weg als je iets van 2 weken niet bent ingelogd.
Dat is verwijderen, maar deactivatie is per direct. En ik heb daarna ook niet meer ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nachtnet schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:32:
Snap ik nu goed dat je wel facebook messenger wil blijven gebruiken, maar geen facebook account wil hebben?
Ja dat klopt. Dat kan gewoon: https://www.facebook.com/...ger-app/1526848634305688/

Zie hier de stappen die ik volgde overigens: https://www.facebook.com/...11970368/?helpref=hc_fnav

[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 14-02-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 16:15
Maar hoe weet jij dan of het gelukt of niet gelukt is? Als je hem deactiveert en dan inlogt om te kijken of het goed gegaan is word die weer geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tiagoo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:14:
Maar hoe weet jij dan of het gelukt of niet gelukt is? Als je hem deactiveert en dan inlogt om te kijken of het goed gegaan is word die weer geactiveerd
Vanaf iemand ander's FB kijken, en dan zie je dat ik niet meer te vinden ben (en als vriend ben je dan niet meer aan te klikken). Na enige verloop van tijd (paar dagen tot een week) dan ben ik ineens weer te vinden.

Uiteraard log ik niet meer in na het deactiveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
Ik lees dat als je de optie tijdelijk kiest dan kan je nog steeds gevonden worden, als je dus "others" als reden kiest dan zou je niet zichtbaar moeten zijn.

En anders kan ik het ook niet verklaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tiagoo schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:20:
Ik lees dat als je de optie tijdelijk kiest dan kan je nog steeds gevonden worden, als je dus "others" als reden kiest dan zou je niet zichtbaar moeten zijn.

En anders kan ik het ook niet verklaren :)
Dat is niet wat ik lees:
You can deactivate your account temporarily and choose to come back whenever you want.
En ook:
When your account is deactivated:

- No one else can see your profile.
Vandaar ook dat het mij een raadsel is waarom mijn account maar blijft opduiken. Ik kan hem wel verwijderen, maar gezien ik Messenger nog wel gebruik voor internationale contacten, heeft dat zeker niet mijn voorkeur.

• Tiagoo
LankHoar schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Dat is niet wat ik lees:

[...]

En ook:

[...]

Vandaar ook dat het mij een raadsel is waarom mijn account maar blijft opduiken. Ik kan hem wel verwijderen, maar gezien ik Messenger nog wel gebruik voor internationale contacten, heeft dat zeker niet mijn voorkeur.
Zoals ik zei - Als je je account via het account center van facebook gaat deactiveren krijg je uiteindelijk meerdere opties.

- Tijdelijk
- Voel me niet veilig
- Ik heb een ander account

En nog wat andere opties, als jij dus tijdelijk selecteert kunnen mensen je altijd nog vinden. Als je "anders" selecteert en een willekeurige reden invult zul je NIET gezien worden.

is dat misschien wat er mis gaat?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tiagoo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:31:
[...]

Zoals ik zei - Als je je account via het account center van facebook gaat deactiveren krijg je uiteindelijk meerdere opties.

- Tijdelijk
- Voel me niet veilig
- Ik heb een ander account

En nog wat andere opties, als jij dus tijdelijk selecteert kunnen mensen je altijd nog vinden. Als je "anders" selecteert en een willekeurige reden invult zul je NIET gezien worden.

is dat misschien wat er mis gaat?
Ik heb daar al meerdere keren andere redenen gekozen, zoals "privacy issue", en ook "Anders:" en dan een streepje invullen ofzo. Direct na het deactiveren ben ik onzichtbaar, maar na een aantal dagen/week duikt mijn account weer op steeds.

• Tiagoo
LankHoar schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Ik heb daar al meerdere keren andere redenen gekozen, zoals "privacy issue", en ook "Anders:" en dan een streepje invullen ofzo. Direct na het deactiveren ben ik onzichtbaar, maar na een aantal dagen/week duikt mijn account weer op steeds.
Tja dan is het facebook die dat gewoon zelf weer doet, word- of je account helemaal verwijderen of het maar accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 12:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

misschien ergens nog apps gelinkt aan je FB account die in de achtergrond 'inloggen' en weer een activiteit triggeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
superduper schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:47:
misschien ergens nog apps gelinkt aan je FB account die in de achtergrond 'inloggen' en weer een activiteit triggeren?
Goed punt. Ik had nog een Instagram account dat ik nooit gebruikte, die word over een maand permanent verwijderd. Ook stond er nog een verdwaalde game tussen de apps die toegang hadden. Die er uit geknikkerd en die functie uitgezet.

Volgende maand nieuwe poging, we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huyu
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb hetzelfde probleem. Steeds is na een paar weken mijn facebook account ineens weer actief. Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jootje95
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-02 17:26
Ik ervaar het probleem ook al een tijd. Elke keer krijg ik een mail dat ik activiteiten van paar jaar terug kan zien. Ik blijf maar deactiveren.. Is toch best raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het is bij mij ook nog niet gelukt. Toch gek dat FB hier mee weg komt. Ze willen je data maar wat graag houden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jootje95
LankHoar schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:00:
Het is bij mij ook nog niet gelukt. Toch gek dat FB hier mee weg komt. Ze willen je data maar wat graag houden natuurlijk.
Toch vreemd dat ze er mee wegkomen. Dacht dat wij als gebruikers ook beschermd zouden worden but nope.. Het hoort gewoon niet.
Op deze manier raak ik een beetje geagiteerd en krijg ik de neiging op facebook te verwijderen. Maar zijn facebook en Instagram 1? Ze zijn wel allebei van Meta maar niet de zelfde oprichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan het zijn dat een disabled account weer wordt enabled als er een inlogpoging wordt gedaan? En dat zal vast regelmatig gebeuren door scriptkiddies.

Hoe dan ook: deactiveren lijkt bedoeld voor tijdelijk pauzeren, is het niet beter 'gewoon' een verwijderverzoek doen?

[small]Omdat de vraag 'als eindgebruiker' en niet 'als beheerder' wordt gesteld, verplaats ik even van Serversoftware en clouddiensten naar CSA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jootje95
Zat er ook aan te denken om facebook gewoon te verwijderen. Maar ergens denk ik, misschien denk ik er over een jaar of 10 anders over🤣
Het is vooral dat ik denk, dit hoort niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@F_J_K verwijderen is weer zo permanent. Ik gebruik FB alleen maar voor marketplace, buitenlandse contacten, en mindless scrollen. Ik wil het graag eens een paar maanden ofzo uitzetten, en dan kijken of ik het echt mis (vooral de buitenlandse contacten), en het dan nog de moeite waard vind om het te behouden. Of dan permanent verwijderen. Maar goed, dan moet die deactivatie eerst wel lukken natuurlijk, nu blijft iedereen me vinden en berichten sturen via FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dan zou ik gewoon de FB apps overal verwijderen en uit je bookmarks halen. Misschien zelfs FB blokkeren in je firewall ofzo. Zorg ook even dat ze je niet mailen voor allerlei dingen, en je hebt er zo goed als geen last meer van. Misschien een mailtje als ze de gebruiksvoorwaarden weer eens aanpassen.
En dan hopen dat je de discipline hebt daar niet om heen te werken

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1