Hue meer dan 2 bridges met veel lampen en dimmer switches

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• frank9
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik ben een nieuwe gebruiker van Hue en heb het meteen radicaal aangepakt. Op 2 bridges heb ik ieder ca. 40 lampen staan en op iedere bridge nog eens 5 dimmerswitches waar ik scenes in wil programmeren. Nu heb ik een aantal praktische vragen waarop het antwoord hopelijk eenvoudig is:

1. Ik moet iedere keer van bridge wisselen. Is er geen mogelijkheid om alle kamers/scenes bedienbaar in één overzicht te krijgen?

2. Aangezien ik bij een aantal dimmerswitches de melding krijg de configuratie correct af te werken als ik hem wil bewaren, vraag ik me af wat dit inhoudt? Iedere knop heb ik daarbij volledig vastgelegd. Heeft dit te maken met een soort van limiet van een bridge? Zo ja, moet ik dan een 3e bridge toevoegen? Als dit ook weer het geval is dan neig ik naar alle switches op één bridge te zetten, maar dan kan ik die weer niet koppelen aan de kamers van de andere bridges.

3. Kan ik een kamer van bridge 1 koppelen aan een dimmerswitch van bridge 2?

Hoop op jullie hulp.

Beste antwoord (via frank9 op 11-02-2024 16:40)

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11 17:25
Hey Frank9,

1. Helaas, dit is niet mogelijk. ik weet dat ze ermee bezig zijn maar een release datum is er niet

2. Dit is geen limiet van de bridge, dit lijkt mij eerder een verkeerd ingestelde dimmerswitch. Het overzetten naar een andere bridge lost dit niet op. Is de firmware van beide volledig bijgewerkt?

3. Nee, het zijn volledig separate bridges/omgevingen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11 17:25
Hey Frank9,

1. Helaas, dit is niet mogelijk. ik weet dat ze ermee bezig zijn maar een release datum is er niet

2. Dit is geen limiet van de bridge, dit lijkt mij eerder een verkeerd ingestelde dimmerswitch. Het overzetten naar een andere bridge lost dit niet op. Is de firmware van beide volledig bijgewerkt?

3. Nee, het zijn volledig separate bridges/omgevingen

• frank9
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-11-2024
Alles is up to date. Ik heb Niko friends of Hue gevraagd waarom de dimmerswitches niet configureren. 5 doen het wel en 3 niet. Ik wacht op antwoord. Dank voor jullie inbreng.