Laminaat over vinyl vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:31
In ons te betrekken huis ligt op zolder een vinyl vloer welke wij niet mooi vinden, de vloer zelf is recht en netjes alleen de kleur is echt niet onze smaak (dochterlief in dit geval).

Kan ik gewoon over deze vloer meteen laminaat leggen of moet ik eerst deze weg halen.

De ondervloer is beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:33
Kan. Wel even een dunne schuimfolie eronder tegen het kraken.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
LED-Maniak schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:33:
Kan. Wel even een dunne schuimfolie eronder tegen het kraken.
Ja zou dat gaat kraken? Misschien wel idd het is een zwevende vloer die op een soort van "plastic" ligt idd.

Alternatief is zeil eruit en dan gewoon op het betoon leggen. Ook daar nog weer wat schuimfolie onder of is dat dan weer onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Laminaat altijd op een ondervloer leggen. In dit geval zou zeil wellicht prima zijn, maar koud op het beton gaat zeker kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Koekstra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:59:
Laminaat altijd op een ondervloer leggen. In dit geval zou zeil wellicht prima zijn, maar koud op het beton gaat zeker kraken.
Dan stoppen we er een ondervloertje onder. Is nou ook weer niet de hoofdprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ja als je die groene vilt platen pakt ben je voor een paar tientjes wel klaar denk (afhankelijk van hoe groot je zolder is natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En even checken of de kamerdeuren nog open/dicht kunnen ivm de extra hoogte.

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 10-02-2024 16:07 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
PD2JK schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:07:
En even checken of de kamerdeuren nog open/dicht kunnen ivm de extra hoogte.
Dat is zeker een goed punt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:33
Koekstra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 16:06:
Ja als je die groene vilt platen pakt ben je voor een paar tientjes wel klaar denk (afhankelijk van hoe groot je zolder is natuurlijk)
Vilt is voor opvullen oneffenheid en demping geluid.
Een PVC vloer is super glas door egalisatie.

Ik zou het gedoe besparen en gewoon dun schuimfolie halen. Kost geen drol.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwilo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-07-2024
Ja, laminaat kan direct op vinyl gelegd worden. Dat is het snelst, goedkoopst en makkelijkst.

Kraken gaat het alleen als er steentjes/zand onder het vinyl liggen. Maar dan zou je het nu ook al horen.

Als het vinyl is die zelf ook een foamlaag heeft dan is de geluidsisolatie best redelijk. (Even in hoek lostrekken en kijken hoe de onderkant eruitziet)

Als het heel dun vinyl is zou ik wel ondervloer uit de bouwmarkt halen en die eroverheen leggen. Anders kun jij en ook je buren meegenieten van elke stap die je dochter zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Inmiddels de vloer bekeken en het lijkt marmoleum oid te zijn. Best dikke schuimachtige ondergrond die beetje lijkt te “veren”.

Zou dit dan gewoon zo rechtstreeks erop kunnen zonder ondervloer of toch een dunne aluminium vloertje eronder doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Wij hebben onze vorige woning met marmoleum vloer verkocht. de nieuwe bewoner heeft er pvc op verlijmd. Dan zal een laminaatje toch ook wel gaan lijkt me.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
No Hands schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:35:
Wij hebben onze vorige woning met marmoleum vloer verkocht. de nieuwe bewoner heeft er pvc op verlijmd. Dan zal een laminaatje toch ook wel gaan lijkt me.
Zou je wel denken dan.

Denk als hij schoon is dat er ook niet perse een ondervloer nodig is.
Pagina: 1