Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan._official
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-11-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een vita gekocht via MP maar hier zit een kleine kras op het scherm. Zijn er manieren om deze eruit te halen? Ik heb al een screen protector gekocht op advies van het internet. Dit zou het eventueel verbergen maar het is nog duidelijk te zien. Ik kan eventueel het scherm vervangen over een paar jaar maar liever niet als het niet nodig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf7pnAIvnSvRr9ZSIvLIc8ByUZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bFGAiCaBxEpxR1hcr5dKvQE.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
Met een slijptol?

Geintje :) krasje is wel klein zie je het krasje duidelijk als je aan het gamen bent? zo niet lekker laten zitten anders toch het scherm vervangen

/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
Je ziet het een beetje maar niet heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolijter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 15:43
Daan._official schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:07:
Dan zou ik er weinig aandacht aan besteden. Tenzij de advertentie op MP je iets anders beloofde.

Veel plezier met je Vita! Het is een heerlijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:27
Krasverwijderaar proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Als je de kras kan voelen met je nagel dan kan je er eigenlijk niks meer aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Daan._official schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:07:
Een microvezel doekje beetje vochtig maken klein beetje tandpasta erop en wrijven als het een oppervlakkige kras is dan

Bij een diepe kras heeft het geen nut

[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 10-02-2024 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:30
bie100 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 18:28:
[...]

Een microvezel doekje beetje vochtig maken klein beetje tandpasta erop en wrijven als het een oppervlakkige kras is dan

Bij een diepe kras heeft het geen nut
Ik zou hier erg mee oppassen. Ooit eens geprobeerd op een CD, werd helemaal dof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:21
Inderdaad, en dan het halve scherm dof maken door het "polijsten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Mutatie schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:11:
[...]

Ik zou hier erg mee oppassen. Ooit eens geprobeerd op een CD, werd helemaal dof.
is ook ander materiaal
WEBGAMING schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:17:
Inderdaad, en dan het halve scherm dof maken door het "polijsten".
Klein beetje gebruiken kan geen kwaad de halve tube zou ik ook niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Sowieso zou ik oppassen wat je op een Vita scherm gaat smeren, het scherm dat je zelf aanraakt is gewoon hard plastic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 14:18
Bij al dit soort onvolkomendheden: Eerst een maand of wat niets mee doen, en pas actie ondernemen als het je dan nog steeds stoort.

Zo stoorde ik me eerst aan coil whine bij een PS5, aan een dode pixel aan de zijkant m'n OLED-TV, en aan een soms haperend knopje op m'n toetsenbord. Maar na een paar weken went zoiets in mijn geval altijd. Bespaart je een hoop reparatie- en vervangingskosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RonnnL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:48:
Zo stoorde ik me eerst aan coil whine bij een PS5, aan een dode pixel aan de zijkant m'n OLED-TV, en aan een soms haperend knopje op m'n toetsenbord. Maar na een paar weken went zoiets in mijn geval altijd. Bespaart je een hoop reparatie- en vervangingskosten.
Je hebt betaald voor een product met een bepaalde verwachting, als die verwachting uiteindelijk uitdraait op iets waar wel (dik) voor is betaald maar dan alsnog gebreken of oneffenheden vertoond dan ben ik er snel klaar mee en stuur/breng het terug.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42
Je hebt tempered glass voor een vita zag ik . Als je die er overheen zet, dan zal de kras eigenlijk niet meer zichtbaar moeten zijn. Of de kras moet zo diep zijn natuurlijk

Verwijderd

Daan._official schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:51:
Hallo allemaal,

Ik heb een vita gekocht via MP maar hier zit een kleine kras op het scherm. Zijn er manieren om deze eruit te halen? Ik heb al een screen protector gekocht op advies van het internet. Dit zou het eventueel verbergen maar het is nog duidelijk te zien. Ik kan eventueel het scherm vervangen over een paar jaar maar liever niet als het niet nodig is.

[Afbeelding]
Ik weet niet of jezelf handig genoeg bent maar op iFixit staat genoeg en voor een nieuw scherm zou je even bij Oom Ali moeten kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnnL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 14:18
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:59:
[...]

Je hebt betaald voor een product met een bepaalde verwachting, als die verwachting uiteindelijk uitdraait op iets waar wel (dik) voor is betaald maar dan alsnog gebreken of oneffenheden vertoont dan ben ik er snel klaar mee en stuur/breng het terug.
Qua principes heb je zeker gelijk. In de praktijk is het altijd maar de vraag of een vervangend exemplaar beter is. Een kras op het scherm bij aanschaf? Dan gaat m'n dure TV natuurlijk direct retour. Twee van de ca. 8 miljoen pixels defect (aan de schermrand, en bij een 55" 4k-scherm niet eens zichtbaar op meer dan 1 m. afstand)? Dan vind ik het omruilen wel wat veel gedoe en misschien zelfs onredelijk.

• Daan._official
Bedankt voor de tips iedereen. Ik laat het even voor wat het is en dan zal ik misschien over een paar jaar wel een nieuw scherm erop zetten als het nog steeds echt stoort.
Pagina: 1