Ik heb laatst een 4080 Super FE weten te bemachtigen. Deze wil ik graag als basis gebruiken voor een nieuw systeem. Deze heb ik dus al.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal mijn standaard desktop worden. Deze zal worden gebruikt voor Gaming (1440p, maar misschien later 4k). Werk (development, VM's, compilen) en Videobewerking. Van alles wat dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb natuurlijk al 1100 betaald voor de 4080.
Ik hoop dus dat de rest van de componenten zo rond de 1200 kunnen blijven (liever minder dan meer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nvidia 4080 Super FE
Fractal North Case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een standaard toekomstbestendig all-round systeem denk ik. Hier hoeven geen gekke dingen in te zitten, maar het oog wil ook wat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet teveel herrie maakt. Ik ben al van plan de standaard case fans te vervangen met wat Noctua F12's.
Ga je overklokken?
Niet direct, wellicht dat dit in de toekomst nog ooit een rol gaat spelen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nu componenten bij elkaar gezocht, waarvan ik denk (lees: andere buildlijsten, fora, partpicker) dat deze individueel redelijk goed presteren. Nu ben ik zo uit de running qua hardware, dat ik echt nul idee heb of dit systeem goed in balans is.
Ook denk ik dat ik misschien wat over-spend bij bepaalde onderdelen (moederbord). Wat is jullie mening over het systeem en zijn er eventuele aanpassingen waardoor of het budget wat ruimte krijgt, of er performance gewonnen kan worden?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal mijn standaard desktop worden. Deze zal worden gebruikt voor Gaming (1440p, maar misschien later 4k). Werk (development, VM's, compilen) en Videobewerking. Van alles wat dus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb natuurlijk al 1100 betaald voor de 4080.
Ik hoop dus dat de rest van de componenten zo rond de 1200 kunnen blijven (liever minder dan meer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nvidia 4080 Super FE
Fractal North Case
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een standaard toekomstbestendig all-round systeem denk ik. Hier hoeven geen gekke dingen in te zitten, maar het oog wil ook wat.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX V2 | € 255,96 | € 255,96 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 4080 Super Founder's Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 149,12 | € 149,12 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 240 RGB Zwart | € 165,95 | € 165,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 127,90 | € 127,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.294,83 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het systeem niet teveel herrie maakt. Ik ben al van plan de standaard case fans te vervangen met wat Noctua F12's.
Ga je overklokken?
Niet direct, wellicht dat dit in de toekomst nog ooit een rol gaat spelen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb nu componenten bij elkaar gezocht, waarvan ik denk (lees: andere buildlijsten, fora, partpicker) dat deze individueel redelijk goed presteren. Nu ben ik zo uit de running qua hardware, dat ik echt nul idee heb of dit systeem goed in balans is.
Ook denk ik dat ik misschien wat over-spend bij bepaalde onderdelen (moederbord). Wat is jullie mening over het systeem en zijn er eventuele aanpassingen waardoor of het budget wat ruimte krijgt, of er performance gewonnen kan worden?
[ Voor 19% gewijzigd door Onnoz op 10-02-2024 10:22 ]