MSI laptop gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-08-2024
Goedendag tweakers,

Het probleem is begonnen als volgt; De laptop onderbreekt zo nu en dan het laden. De laptop laadt steeds slechter op en wordt vaker onderbroken. De laptop laadt nu niet meer op en gaat ook niet meer aan.

Het volgende geprobeerd:
- Nieuwe lader besteld, vandaag binnen gekregen maar ook nu geen teken van leven
- Laadkabel eruit gehaald aan/uit knop 60 seconden ingedrukt gehouden en de laadkabel weer gekoppeld
- Batterij ontkoppelt, zelfde proces doorlopen en weer gekoppeld
- Kabel cmos batterij ontkoppeld aan/uit knop 60 seconden ingedrukt en weer gekoppeld
- Ram ontkoppeld en geprobeerd te booten
- Ssd ontkoppeld en geprobeerd te starten

(Laptop MSI GP76 Leopard 3080&i7)

Mocht iemand nog ideeën hebben dan heel graag en anders tips voor een reparateur omgeving Arnhem.

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Twan91 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 22:12:
Het probleem is begonnen als volgt; De laptop onderbreekt zo nu en dan het laden. De laptop laadt steeds slechter op en wordt vaker onderbroken. De laptop laadt nu niet meer op en gaat ook niet meer aan.
Aan de hand van je probleembeschrijving zou ik meteen denken aan een defecte oplaadpoort.
Bij deze laptop is deze direct gesoldeerd op het moederbord, dus relatief kwetsbaar voor mechanische belasting/stress.

Misschien kan je wat zien/meten bij de DC-connector of de verbinding daar niet is losgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik zal morgen gaan kijken voor een multimeter. Alleen de exacte locatie waar ik deze opmeet is mij onduidelijk. Weet jij deze te zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik heb geen directe pinout beschikbaar van de DC input connector maar je kan controleren of deze nog stevig bevestigd zit en geen gebroken verbindingen heeft.
Bij direct op het board gesoldeerde connectors kunnen er al snel breuken ontstaan bij belasting van de aansluiting.
Voorzichtig wat bewegen met aangesloten adapter en kijken of de laptop dan wel een levensteken gaat geven dus aangaat of gaat opladen?

Wees zeer voorzichtig bij meten of er wel spanning op de pinnen staat dat je geen kortsluiting maakt.
Je moet in ieder geval 19~20V moeten kunnen meten bij de ingang/verbinding van de power connector.

[ Voor 8% gewijzigd door The_Doman op 10-02-2024 12:32 ]