Microsoft Teams gesprek opnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:37

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik ben al een tijdje het zoeken naar een manier om een gesprek die ik voer met Microsoft Teams om deze optenemen. Echter blijft dit alleen voor de zakelijke markt ingebouwd te zitten, dus ik ben op zoek naar een alternatief programma.

Wij willen zeg maar een podcast opnemen en we wonen niet bij elkaar in de buurt, omdat wij niet weten of het gaat aanslaan enzo willen wij eerst met een gratis programma testen. Nu zie ik vaker de tip voor Teams als makkelijkste programma om mee te starten, alleen kan ik met een Microsoft 365 personal abonnement het gesprek niet opnemen, en mijn vraag is er een simpel programma die gewoon ons gesprek kan opnemen, deze ik daarna zelf kan bewerken.

Ik kwam al op OBS Studio uit, maar geen idee hoe dit werkt, op Youtube wel wat filmpjes gezien, maar de een noemt plugins tot en met op, de andere laat simpelere methode zien, maar volgens mij heeft die weer een zakelijke versie. Iemand voor mij om gewoon eens te proberen een simpele tip voor een programma? Of eventueel een alternatief voor Teams dat mag natuurlijk ook. Ik draai zelf op Windows 11, de andere weer op een Tablet en we gebruiken voor het gesprek wel een Headset. Ik hoor graag van jullie.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Beste antwoord (via Linksquest op 09-02-2024 22:38)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:30:
[...]

We willen een Audio podcast doen, en als we er serieus mee door gaan dan inversteren we ook ene betere software en hardware, maar we willen eerst een test podcast doen om te kijken of het aanslaat. En als het aanslaat dan vol ik de podcast met clips op, maar voor nu audio only.

Ik weet niet of Discord een betere en makkelijkere keuze is in combinatie met OBS?
Discord en Teams zijn even makkelijk, het maakt OBS op deze manier totaal niet uit welke app je gebruikt. OBS zou gewoon jouw microfoon direct opnemen en die van de anderen via Discord of Teams, en in mijn ervaring is de audiokwaliteit van Discord dan beter (zeker als je daar een kanaal in een server voor gebruikt en het kwaliteitsschuifje van dat kanaal helemaal omhoog zet).

Alleen zul je altijd het verschil wel horen tussen jouw audio en die van de andere twee, dat is waar oplossingen als Riverside dan weer voor zijn. Je zou ook iedereen kunnen vragen lokaal op te nemen (moet op een tablet ook kunnen) en dan ze jou de bestanden laten sturen zodat jij ze samen kunt voegen, maar dan moet je weer van iedereen echt het lokale microfoon kanaal kunnen splitsen en dus niet óók desktopaudio opnemen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:56

franssie

Save the albatross

@Linksquest Je wil dus beide kanten van het gesprek openemen?
Je noemt "een tablet", vertel tenminste op welk OS deze draait.

Met OBS maak je op je computer een virtuele webcam aan op basis van je echte webcam, deze kan je opnemen en ook streamen naar Teams of wat dan ook. Geen idee of er ook zoiets voor je tablet bestaat.
OBS is overigens best gaafm je kan virtuele achtergronden (blue screen of green screen) gebruiken, logo's in je stream opnemen en newstickers maken - maar dat heb je nu nog niet nodig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:57

g0tanks

Moderator CSA
Je zou de gratis versie van https://riverside.fm/ kunnen proberen. Met deze software kan je podcasts maken waarbij elke deelnemer lokaal wordt opgenomen, waardoor de video- en geluidskwaliteit hoger zou moeten zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:25:
@Linksquest Je wil dus beide kanten van het gesprek openemen?
Je noemt "een tablet", vertel tenminste op welk OS deze draait.

Met OBS maak je op je computer een virtuele webcam aan op basis van je echte webcam, deze kan je opnemen en ook streamen naar Teams of wat dan ook. Geen idee of er ook zoiets voor je tablet bestaat.
OBS is overigens best gaafm je kan virtuele achtergronden (blue screen of green screen) gebruiken, logo's in je stream opnemen en newstickers maken - maar dat heb je nu nog niet nodig.
Goede vraag, stom dat ik die beantwoord op. Eentje heeft een Android Tablet, eentje een MAC computer en ik een Windows 11 Machine. Ik wil inderdaad van ons allemaal het gesprek opnemen, beeld is niet zo spannend, willen alleen audio gebruiken. Dus als ik de opname zou kunnen doen zodat we ook allemaal te horen zijn bij de opname, dan zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Linksquest Dan zoek je wellicht de optie van @g0tanks ? Dat zier er wel belovend uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Ik was er ook naar het kijken, maar zo ver ik zie zit er wel een watermerk in en maar 2 uur opname in totaal als ik het goed zo, dus niet per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Watermerk is waarschijnlijk alleen in de video die je zei niet te gaan gebruiken. Je kan natuurlijk ook wiilekeurig welke conf software gebruiken mits je maar de lokale audio streams hebt en die later synct, of denk/hoop je alles in één take te doen zonder editen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Wat is het doel? Wil je echt podcast kwaliteit audio, of wil je het ter eigen referentie?

OBS instellen is niet zo heel lastig, als je een lege scene maakt maar wel je eigen microfoon en desktop geluid opneemt heb je gewoon alle audio, en je kunt heel makkelijk instellen dat de output resolutie bijv. maar 144p is, zodat je geen enorm bestand met zwart beeld krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:13:
Watermerk is waarschijnlijk alleen in de video die je zei niet te gaan gebruiken. Je kan natuurlijk ook wiilekeurig welke conf software gebruiken mits je maar de lokale audio streams hebt en die later synct, of denk/hoop je alles in één take te doen zonder editen?
Ik ga dit nog bewerken inderdaad, dus editen, en daar heb ik Magix Video Deluxe Premium voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Oon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:18:
Wat is het doel? Wil je echt podcast kwaliteit audio, of wil je het ter eigen referentie?

OBS instellen is niet zo heel lastig, als je een lege scene maakt maar wel je eigen microfoon en desktop geluid opneemt heb je gewoon alle audio, en je kunt heel makkelijk instellen dat de output resolutie bijv. maar 144p is, zodat je geen enorm bestand met zwart beeld krijgt
We willen een Audio podcast doen, en als we er serieus mee door gaan dan inversteren we ook ene betere software en hardware, maar we willen eerst een test podcast doen om te kijken of het aanslaat. En als het aanslaat dan vol ik de podcast met clips op, maar voor nu audio only.

Ik weet niet of Discord een betere en makkelijkere keuze is in combinatie met OBS?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:30:
[...]

Discord en Teams zijn even makkelijk, het maakt OBS op deze manier totaal niet uit welke app je gebruikt. OBS zou gewoon jouw microfoon direct opnemen en die van de anderen via Discord of Teams, en in mijn ervaring is de audiokwaliteit van Discord dan beter (zeker als je daar een kanaal in een server voor gebruikt en het kwaliteitsschuifje van dat kanaal helemaal omhoog zet).

Alleen zul je altijd het verschil wel horen tussen jouw audio en die van de andere twee, dat is waar oplossingen als Riverside dan weer voor zijn. Je zou ook iedereen kunnen vragen lokaal op te nemen (moet op een tablet ook kunnen) en dan ze jou de bestanden laten sturen zodat jij ze samen kunt voegen, maar dan moet je weer van iedereen echt het lokale microfoon kanaal kunnen splitsen en dus niet óók desktopaudio opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
We hebben het even op holt gezet, eerst even goed bekijken hoe en wat. Maar allemaal bedankt voor de tips, ga er in ieder geval mee aan de slag.

Pagina: 1