Pc crasht maar blijft alleen geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsteen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-03-2024
Goedendag tweakers,
Ik heb nu voor een paar maanden een nieuwe pc gekocht, Alle onderdelen heb ik volledig nieuw gekocht, Ik heb toen samen met vrienden hem in elkaar gezet alleen bij de bedrading is het fout gegaan. Er was een kortsluiting en de pc kon niet meer aan. Heb hem toen naar een pc-maker gebracht en die heeft het toen voor me gefixed. Alles werkt goed, alleen vooral tijdens het gamen crasht mijn pc. Ik zelf ben niet echt een technisch persoon en heb er dus ook niet erg veel verstand van. Ik hoop dat jullie er misschien iets meer er af weten mij hopelijk kunnen helpen.

Mijn vraag
Wat is de reden waarom mijn pc crasht en welk onderdeel zorgt ervoor?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD ryzen 7 5800x
Kingston DDR4 FURY Beast 2x16GB 3600
Seasonic Focus GX-750 PSU
be quiet! Dark Rock Pro 4
AMD Radeon RX 7600 8 GB GDDR6
Asrock B450M PRO4 R2.0
Lexar NM710 2TB PCI Express 4X4 NVMe M.2 SSD
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als mijn pc crasht blijft de pc aan. Ik gebruik 2 schermen en beide worden volledig zwart. Ik denk dat mijn pc opnieuw opstart zonder dat ik beeld heb. Ik hoor namelijk het geluid van het opstarten. Het crashen gebeurd vooral tijdens het gamen en wanneer ik daartijdens veel verschillende tabs open heb staan. Verder ben ik erachter gekomen dat als ik bijvoorbeeld fc24 wil spelen ik het alleen kan spelen als ik voor de rest niks doe op mijn. Ik moet dus alles afsluiten om ervoor te zorgen dat mijn pc niet crasht.

groet Fsteen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Staat je geheugen ook op ddr4-3600 of staat deze langzamer ingesteld?
Nieuwste BIOS update erop? De 5800X is erg nieuw voor een B450 bord.

Wat doen je temperaturen?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsteen
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 03-03-2024
De temperatuur blijft over het algemeen goed. Ik dacht eigenlijk ook al dat het aan het moederbord zou liggen, omdat het dus een iets minder goede was. Ik heb er ook al over na gedacht om een andere te kopen, maar ik dacht dat het misschien beter was om eerst te kijken of het kon worden opgelost.Ik zou alleen niet weten hoe ik mijn geheugen hoger instel en waar ik dat zou moeten doen.