Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Mijn vraag
Wat zijn mogelijkheden om met een NL bankrekening te betalen in vreemde valuta zonder extra kosten? En dat we binnen 5 werkdagen een pas hebben omdat we dan vertrekken naar het buitenland (Brazilie). Wij gaan op vakantie, verwachten wel wat kosten te maken en zoeken een mogelijkheid om zo weinig mogelijk kosten te moeten betalen voor conversie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb rekeningen bij Bunq en Revolut

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de websites gekeken voor informatie maar het is mij niet duidelijk hoe snel ik een pas kan krijgen en of het ook werkt zoals ik hoop dat het werkt. Ervaringen zijn welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door SURFivor op 09-02-2024 19:06 ]

Beste antwoord (via SURFivor op 10-02-2024 09:40)

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Revolut biedt gratis rekeningen in vreemde valuta aan, alleen zie ik BRL niet in het lijstje ondersteunde valuta voor een rekening. Het werkt verder wel zoals verwacht: Als je in het vreemde valuta betaalt met je pas, zal het eerst van je vreemde valuta rekening afgaan, en alleen als daar niet genoeg geld staat, gaat het van je Euro rekening. Alle valuta zijn aan dezelfde pas(sen) gekoppeld, en alle valuta behalve GBP zijn aan hetzelfde IBAN gekoppeld. Voor binnenlandse GBP transacties in het VK hebben ze een apart rekeningnummer. Het voordeel van een rekening met vreemde valuta is dat je in het weekend niet die 1% toeslag voor wisselkoers betaalt.

Met je ICS creditkaart betaal je zelfs op weekdagen een toeslag van 2%, dus als je veel uitgeeft loont het zeker om een kaart met betere wisselkoers zoals Revolut, N26 of OpenBank (met betaalde travel+ dienst) te gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 21:28
Had je al naar Wise gekeken? Je kan bij hun ook een debit kaart aanvragen, maar of je dat binnen 5 dagen redt...

Bij een gewone bank wordt lastig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:46
Apple Pay.

Van mijn dollarrekening kon ik de pas direct na het openen, nog in het fileaal, in de Apple Wallet laden. De pas zelf kwam pas na een paar weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-05 22:22

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Verschrikkelijk offtopic:
Waarom zoveel moeite voor een vakantie?
Is bij mij echt nooit in mijn hoofd opgekomen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je betaalt altijd wat. Als het niet gespecificeerd is, dan gaat het via een minder gunstige wisselkoers. Niet te druk om maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
Revolut biedt gratis rekeningen in vreemde valuta aan, alleen zie ik BRL niet in het lijstje ondersteunde valuta voor een rekening. Het werkt verder wel zoals verwacht: Als je in het vreemde valuta betaalt met je pas, zal het eerst van je vreemde valuta rekening afgaan, en alleen als daar niet genoeg geld staat, gaat het van je Euro rekening. Alle valuta zijn aan dezelfde pas(sen) gekoppeld, en alle valuta behalve GBP zijn aan hetzelfde IBAN gekoppeld. Voor binnenlandse GBP transacties in het VK hebben ze een apart rekeningnummer. Het voordeel van een rekening met vreemde valuta is dat je in het weekend niet die 1% toeslag voor wisselkoers betaalt.

Met je ICS creditkaart betaal je zelfs op weekdagen een toeslag van 2%, dus als je veel uitgeeft loont het zeker om een kaart met betere wisselkoers zoals Revolut, N26 of OpenBank (met betaalde travel+ dienst) te gebruiken.
Pagina: 1