Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwikEnFlupke
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-02-2024
Mijn vraag
Ik heb een jaar of 2 geleden een Glance clock aan geschaft, dit is in vogelvlucht wat het doet:
YouTube: Glance Smart Clock review

Heel leuk ding, ook wel plezier van gehad, maar sinds half januari nu liggen die servers eruit en nu doet de app het niet meer, en de klok geeft ook niks meer aan alleen de tijd en niet meer het weer, de telephoon, etc. Ikzelf en een hoop andere Glance gebruikers balen hier best van.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android Poco X3 en de Glance clock app, deze is nog hier te verkrijgen:
https://apkpure.net/glance-clock/com.glanceclock.android

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op XDA Forums ook gepost en heb daarvoor ook al een paar dingen kunnen vinden:
1. Grappig genoeg is het van een nederlands bedrijf uit de stad waar ik geboren en op gegroeid ben, Haarlem. Kleine wereld.
https://www.facebook.com/ClockGlance/
2. De bluetooth commandos (ding connect via bluetooth):
https://github.com/Hypfer/glance-clock
3, Iemand op XDA vond meer technische informatie, helaas ben ik niet zo goed met hardware maar van wat ik van haar begrijp schijnt het niet zo complex te zijn:
https://fccid.io/2ANVM-GC...s/Internal-Photos-3601505

Waar ik op hoop is dat iemand misschien een modje kan maken voor die glance clock zodat ie het weer doet, het weer etc zit immers gewoon op den telephoon, ook vraag ik me af dat als ik bijvoorbeeld de google login uit de app kon halen op de een of andere manier, dat misschien de app het dan weer doet? of is dat te simpel gedacht? :?

Ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen, als er een fix voor zou kunnen komen dan zouden heel veel Glance gebruikers (waaronder ikzelf uiteraard) echt heel erg dankbaar zijn. Het is gewoon zonde om een frisbee van 150 euro aan de muur te hebben hangen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KwikEnFlupke
Wegens het overweldige succes van deze draad post ik even deze follow-up:

Ik heb vanochtend met de directeur van NexTime gesproken en hij vertelde me dat het bedrijf failliet is gegaan. Hij wil echter wel de source van de app en alle specs releasen op de facebook van NexTime de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:47
Mijn advies als ik dit zo hoor, zorg dat zo snel mogelijk de source van de app en de specs op een andere plaats dan facebook landen, zoals github. Dit is bedoeld voor source code, en mogelijk dat iemand met meer ervaring kan helpen dit kan inregelen.

Voor de problemen waar je tegenaan zal lopen:
  1. Vermoed dat je server locatie in de app en firmware moet aanpassen.
  2. Om dit te kunnen aanpassen moet je voor firmware een firmware aanpassing plaats laten vinden en flashen, of je moet een DNS server lokaal oprichten om deze call te onderscheppen
  3. Er moet een server komen die dit host, waarbij je ook alle afhankelijkheden moet oppakken. Of firmware moet onafhankelijk gepatched kunnen worden om dit op te lossen, en dat het serverloos kan werken.
  4. De app als je die wilt blijven gebruiken, zal dan ook weer op een app store gezet worden, of er moet een sideload apk gebouwd worden door iemand. En hier zal mogelijk ook nog meer ontwikkeling plaats moeten vinden
  5. Certificaten, en andere 'geheimen'
  6. Vast nog meer...
Kortom, als ik zo dit takenlijst zie en je hebt er zelf weinig verstand van, dat iemand dit op moet pakken in hun vrije tijd om deze aanpassingen te kunnen maken. Het is helaas zonde dat je een 150 euro frisbee aan de muur hebt hangen, maar helaas moet dit onder de les gaan vallen van, zolang je niet alle controle lokaal hebt, dan is bij een failliet bedrijf niets meer te doen. Het feit dat je de source code krijgt en het protocol is al heel erg wat, normaal gesproken mag je daar zelf een reverse engineering plaats laten vinden.

In ieder geval, succes hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwikEnFlupke
Je vraagt je af waarom ik dit eigenlijk hier post, maargoed het was het proberen waard. Eigenlijk sinds de 20 jaar die ik hier kom heb ik nog nooit een antwoord gehad waar ik daadwerkelijk iets aan had.

Maar toch bedankt! Ik kom er zoals altijd zelf wel weer uit, uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Bekend gevoel, helaas kan ik je niet helpen. Heb je al enig idee in welke taal de client/server is geschreven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlooDnl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-04-2024
Kan niet zeggen dat je t niet geprobeerd hebt.. vind dezelfde post van je overal online :P

Maar ik zit in t zelfde schuitje, denk dat ik het inlog gedeelte van de APK eruit ga slopen.
Denk dat dit t makkelijkste is plus op deze manier weetje dat je APK ook veilig is als je t zelf doet.
Dr zijn genoeg handleidingen / video's online die je uitleggen hoe je dit stukje uit APKs kan halen.

Success man

Opzoek naar een Vodafone Friends & Family abo? https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45115637#45115637

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:47

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

KwikEnFlupke schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:20:
Hij wil echter wel de source van de app en alle specs releasen op de facebook van NexTime de komende weken.
Heb je de specs inmiddels al ontvangen? Ik kan ze niet vinden op Facebook.

Je hebt inderdaad een aantal opties:
- Je eigen app maken (met die bluetooth commandos van github)
- Je eigen server maken ter vervanging van de klok-server.
- Source code van originele app ontvangen en aanpassen
KwikEnFlupke schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:12:
Je vraagt je af waarom ik dit eigenlijk hier post, maargoed het was het proberen waard. Eigenlijk sinds de 20 jaar die ik hier kom heb ik nog nooit een antwoord gehad waar ik daadwerkelijk iets aan had.

Maar toch bedankt! Ik kom er zoals altijd zelf wel weer uit, uiteindelijk.
Het aantal mensen dat die klok gekocht heeft, kan programmeren én op Tweakers zit (Nederlands is) en er iets om geeft is natuurlijk gelimiteerd.
Het is nogal een niche vraag aan een niche publiek.

En daarnaast is het niet eens een duidelijke vraag, wat verwacht je nu eigenlijk?
Dat iemand hier uit het niets een volledig functionerende vervangende app uit zijn mouw schud?

Zorg dat je source code en ontwerp documentatie krijgt.
Zet dit op GitHub en plaats een link hiervan binnen Tweakers en Reddit.
Daarna kun inhoudelijke vragen gaan stellen of vindt je wellicht iemand die hetzelfde probleem heeft en een PR of fork maakt van de GitHub.
Pagina: 1