Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 18:52
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een echte 7 inch Android top tablet met minimaal full HD. Dit lijkt een simpele zoektocht, maar dit is allesbehalve.

Ik ben echt op zoek naar een 7 inch tablet dus niet 7.9 of 8 inch. Na tien jaar tablet gebruik pak ik een 7 inch toch! Makkelijker op, op de bank.

Ik ben idealiter op zoek naar een Nexus 7 van 2023/2024.

Ik heb de Samsung A7 Lite getest, maar loopt echt niet soepel. Ik heb jarenlang de Asus Memopad ME527AC met plezier gebruikt. Dit was echt de ideale tablet voor mij.

Ik gebruik het eigenlijk alleen voor YouTube, Ziggo Go, Netflix en video kijken en een beetje browsen. De camera, vingerafdrukscanner, laadtijd zijn niet belangrijk.
Wel minimaal Full HD, een SD kaart optie zo mooi zijn en goede speakers. Ook een 3,5 mm audio aansluiting zo ik op prijs stellen. Zo vanilla Android mogelijk maar is geen must.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb veel onderzoek gedaan en de Samsung A7 Lite getest maar valt af, de Chinese tablets en de 7,9 iPad mini’s vallen ook af. De Amazon tablets vallen af vanwege het niet kunnen installeren van Google apps. Ik overwoog een Nexus 7 2013 of een Nvidia Shield maar die lopen toch niet echt soepel, ook niet op LineageOS.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Die Samsung A7 Lite heeft een 8.7 inch scherm. Dat is even groot als de nieuwe Samsung A9(is zelfs iets kleiner en lichter qua formaat) die een stuk soepeler loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
De Samsung tab a9 is niet eens full HD en toch te breed om in een hand vast voor langere tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-09 19:39
7 inch tablet is toch gewoon een telefoon nu? Die zijn zo groot. Goede 7 inch wordt niet meer gemaakt omdat er geen grote markt voor is..(telefoons zijn bijna allemaal zo groot)

Denk dat je richting 9 inch gaat voor kleinste tablet.formaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yash100
Nou dan vergis je je hoor. Er is echt een groot verschil tussen een 6.7 inch telefoon and een 7 inch tablet. Er is zeker een markt voor! Zoek maar eens op YouTube hoeveel mensen een nexus 7 2024 zouden willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
7 inch?

Heb je niet veel keuze in tablets:

categorie: Tablets

Kan je beter richting een telefoon gaan kijken.

categorie: Smartphones

Daar heb je 6.9 en 7.6 inch. Dat is het dichtste bij wat je komt. Met betere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

Dennis1812

Amateur prutser

Yash100 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:31:
Nou dan vergis je je hoor. Er is echt een groot verschil tussen een 6.7 inch telefoon and een 7 inch tablet. Er is zeker een markt voor! Zoek maar eens op YouTube hoeveel mensen een nexus 7 2024 zouden willen.
Wellicht een Galaxy Fold overwegen?

Uitgeklapt werkt t prima als kleine tablet. Ingeklapt een prima telefoon.
Scheelt ook een extra device aanschaffen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
Ja maar een fold richting de €2000 terwijl een high end 7 inch tablet niet meer dan €200 a 300 hoeft te kosten. Ik vind dat wel een enorm prijsverschil. Een fold is vaak ook breder die je op schoot moet zetten. Ik ben echt op zoek naar een 7 inch tablet die je echt makkelijk uren kan vast pakken met een vinger van de ene kant van de tablet enmet de andere vinger aan de andere kant,aan de achterzijde, en met je andere hand kunt bedienen. Ik ben bang dat zo'n tablet met specs voor 2023/2024 er (nog) niet is, misschien ook niet meer gaan komen. De meeste fabrikanten denken dat de (hele) grote smartphones(6,5 en groter) deze markt heeft overgenomen, wat in mijn ogen echt een vergissing is. Zoals eerder gezegd, als Google met een Nexus 7 2024 zou uitkomen zou het een enorme hit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11
Compleet mee eens, de markt voor kleinere tablets (of écht grote telefoons) is aardig bagger op dit moment. Ben zelf opzoek naar een vervanger voor mijn Tab S2 8.0 (batterij is stervende), maar er is gewoon bijna niks, zeker als je geen vage Chinese tablet wil.

In het iets grotere segment kan je kijken naar de nieuwe uitvoering: Samsung Galaxy Tab Active5, 6GB ram, 128GB opslag Groen, misschien net te doen zonder hoes?), en misschien komt de uitvoering: Razer Edge (2023) Zwart nog wel het dichtste in de buurt. (wel wat kleiner dan 7" door het lange scherm)

Niet geweldig, maar misschien is het wat?

[ Voor 3% gewijzigd door XpanD op 10-02-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
In de Pricewatch kun je filteren op de tablet maten. In de loop der tijd veranderen verhoudingen en bezels.

Dus puur kijken naar 7 inch werkt niet, want zoals je zelf al aangeeft, een 7 inch telefoon heeft een andere beeldverhouding dan je huidige tablet.

Zoek je huidige tablet op in de pricewatch, zoek de fysieke maten op, en filter vervolgens tablets die soortgelijke formaten hebben. Kijk dan wat over blijft en pas eventueel aan naar je wensen als er te veel of te weinig keuze is.

categorie: Tablets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yash100
Ik heb het advies van hierboven swhnld opgevolgd en kom in de pricewatch alleen bij de Huawei T1 uit. Ik wacht wel even af wat er dit (voor)jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Yash100 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:19:
De Samsung tab a9 is niet eens full HD en toch te breed om in een hand vast voor langere tijd
De resolutie is wederom hetzelfde als de A7 Lite waarbij je dat niet als minpunt noemde. Het gewicht van de A9 is ook relatief licht (30 gram lichter dan de A7 Lite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Dit voldoet niet aan 'een echte 7 inch tablet' die de ts vraagt en is dus off-topic

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 26-08-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik doe hier een slotje op want ik denk dat TS er na een half jaar wel uit is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.