Ik heb voor mijn Commodore Amiga 1200 een "MBX 1200z 8MB" uitbreidingskaart gekocht. Tenminste, dat is wat er geadverteerd werd. Toen ik de kaart plaatste en de Amiga opstartte zag ik dat het systeem 'maar' 830 kilobyte aan FastMem aangaf. Dus ik haal die kaart weer uit de Amiga, check de geheugenmodule, maar jeetje, dit ding is gemaakt in 1993 en toen had ik nog een Commodore Amiga 500, nog niet eens een A1200, dus ik zit een beetje te twijfelen hoe ik nu het beste dit geheugen kan herkennen. Overigens staat in de handleiding van dit uitbreidingsbord dat indien voorzien van 8MB ram het in conflict raakt met de PCMCIA slot aan zijkant van de Amiga. Dit slot, overigens, met de volumenaam "CF0", is noodzakelijk om bestanden van de pc naar de Amiga over te brengen.
Maar kan iemand mij vertellen aan de hand van deze "zo goed mogelijk" gemaakte foto's wat dit voor geheugen is? Het lijkt op een 72 pins EDO Simm ram module, double sided, maar hoeveel ram er daadwerkelijk op zit is niet te zien.
Klikbaar voor grotere versies (toetsenbord expres in de foto gelaten voor grootte vergelijking)

Maar kan iemand mij vertellen aan de hand van deze "zo goed mogelijk" gemaakte foto's wat dit voor geheugen is? Het lijkt op een 72 pins EDO Simm ram module, double sided, maar hoeveel ram er daadwerkelijk op zit is niet te zien.
Klikbaar voor grotere versies (toetsenbord expres in de foto gelaten voor grootte vergelijking)