Een kennis heeft een oude Toyota Starlet uit de jaren 80. Sinds kort start deze niet meer. Zijn er tweakers die hier verstand van hebben?
De startmotor doet het nog wel, maar de motor slaat niet meer aan.
We hebben om te beginnen al naar de bougies gekeken. Deze zagen er naar mijn idee nog wel goed uit. De kabels waren wel wat vies. Daarna binnen de bobine gekeken. Hier zag ik wel wat slijtage, maar ik heb niet genoeg ervaring om te kunnen oordelen of dit nog goed genoeg is of niet. Zowel aan de pinnen als aan de rotor zag ik slijtage.
:strip_exif()/f/image/UUKLgszWnz5OfABFARPwGXpH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E2uMPYfb91swOsPXgGEZDsx3.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar is het niet zo dat problemen aan het vonk-systeem gelijdelijk optreden? Dus dat zeg maar het starten elke keer moeizamer gaat? Nu was het meer zo van: gisteren deed hij het nog en vandaag plots helemaal niet meer.
Ook het brandstofsysteem schijnt kapot te kunnen zijn, en dan met name de brandstofpomp, naar het schijnt. Maar hoe ziet deze er uit, en waar zit die ergens?
:strip_exif()/f/image/AsFjecBbtmfCifxkj2pSUYKN.jpg?f=fotoalbum_large)
Of nog andere tips om te checken?
De startmotor doet het nog wel, maar de motor slaat niet meer aan.
We hebben om te beginnen al naar de bougies gekeken. Deze zagen er naar mijn idee nog wel goed uit. De kabels waren wel wat vies. Daarna binnen de bobine gekeken. Hier zag ik wel wat slijtage, maar ik heb niet genoeg ervaring om te kunnen oordelen of dit nog goed genoeg is of niet. Zowel aan de pinnen als aan de rotor zag ik slijtage.
:strip_exif()/f/image/UUKLgszWnz5OfABFARPwGXpH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E2uMPYfb91swOsPXgGEZDsx3.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar is het niet zo dat problemen aan het vonk-systeem gelijdelijk optreden? Dus dat zeg maar het starten elke keer moeizamer gaat? Nu was het meer zo van: gisteren deed hij het nog en vandaag plots helemaal niet meer.
Ook het brandstofsysteem schijnt kapot te kunnen zijn, en dan met name de brandstofpomp, naar het schijnt. Maar hoe ziet deze er uit, en waar zit die ergens?
:strip_exif()/f/image/AsFjecBbtmfCifxkj2pSUYKN.jpg?f=fotoalbum_large)
Of nog andere tips om te checken?