[fp] inconsistente tracking en kapotte links reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:02
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt:
[Verwijderde gebruiker]

Als ik op dit profiel kijk, dan staat er dat deze persoon 6 FP reacties heeft geplaatst.
De score is -10, gemiddelde score is -2. Dit zou wijzen op 5 reacties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6-AsHogk02EhTxLsA7YhdsjpFE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tkrlrj0NoQrbX6NPwie0qRO9.png?f=user_large

Als ik op de reacties klik, dan krijg ik '2 resultaten' met maar één resultaat.
Hier in staan 5 links, welke alle 5 een 404 geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7drNfNNCILWVoI6MofHPgkWJVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/94Y9RI3UwAOoljnMlxEfNNy2.png?f=user_large

Ik neem aan dat dit te maken heeft met het modereren/verwijderen van reacties, maar de inconsistenties vallen wel op.

5 of 6 reacties, 1 of 2 resultaten, 5 links die een 404 geven.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het zijn 5 verwijderde reacties (score -2) en 1 reactie bij een advertentie die jij niet kunt benaderen. Die advertentie zie je dus in het geheel niet, terwijl je bij de profielpagina de reacties niet kunt benaderen.

Nu vind ik die zoekpagina sowieso een onding om mee te werken en gebruik ik hem dus niet, in de backend heb ik veel betere tools, maar desondanks vind ik wel dat dit netter afgehandeld kan worden. Bijvoorbeeld door aan te geven dat er resultaten verborgen zijn (in dit geval 1 van de 2) en bovendien de verwijderde reacties ook te verbergen (na een rechtencheck).

Oh ja, nog een puntje: de gemiddelde score wordt berekend op basis van de reacties die een score hebben gekregen. Bij advertenties is het niet mogelijk om reacties de beoordelen, dus die worden ook niet meegeteld. Vandaar dat de gemiddelde score gebaseerd is op 5 van de 6 reacties.

[ Voor 19% gewijzigd door Dirk op 09-02-2024 22:06 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Ik verplaats je topic naar MF; het is geen bug sec gezien, maar zeker wel te verbeteren door wat meer uitleg te geven zoals Dirk hierboven aangeeft.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
DaFeliX schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:26:
Ik verplaats je topic naar MF; het is geen bug sec gezien, maar zeker wel te verbeteren door wat meer uitleg te geven zoals Dirk hierboven aangeeft.
Ik snap de oorzaak van de onduidelijkheid, maar een link naar een 404 zou ik wel als 'bug' beschouwen.
Een verwijzing naar een verwijderd topic geeft bijvoorbeeld netjes een "Helaas, geen voor jou zichtbare topics gevonden"

Verder natuurlijk erg lage prioriteit, aangezien het hier om schoonheidsfoutjes gaat (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
dragonhaertt schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:31:
[...]

Ik snap de oorzaak van de onduidelijkheid, maar een link naar een 404 zou ik wel als 'bug' beschouwen.
[...]
Ik snap je helemaal, en ben 't met je eens dat het erg verwarrend is.

Het grootste probleem volgens mij is dat de zoekpagina geen rekening houdt met de rechten van de ingelogde gebruiker, waardoor er meer reacties worden getoond dan je mogelijkerwijs kunt zien. Het is niet fout (de gebruiker heeft de reacties wel geplaatst, dus technisch gesproken klopt het aantal), alleen kun jij die reacties niet bekijken.

Er zijn hiervoor meerdere oplossingen om dit te verhelpen. Een oplossing zou zijn om in jouw situatie te claimen dat de gebruiker 0 reacties heeft geplaatst (wat technisch niet correct is) maar voor jou misschien een prima oplossing is. Je kunt de reacties niet zien, dus wat jou betreft heeft de gebruiker 0 reacties geplaatst.
Maar misschien zouden we beter moeten melden dat de gebruiker 6 reacties heeft geplaatst, maar dat deze voor jou niet zichtbaar zijn. Dan moeten we dat op een of andere manier aangeven in het overzicht.

Of we doen 't zoals nu, maar dan maken we de reacties niet "klikbaar", alleen kan dat weer verwarrend zijn dus moeten we ook op een of andere manier aangeven dat de reacties verwijderd zijn.

Met deze meerdere opties laat ik het graag aan m'n productcollega's over om hier een goede oplossing voor te bedenken.

Misschien kan ik dus beter zeggen "het is wel een bug, maar vereist iets meer werk om goed op te lossen; ik heb dus hulp van m'n collega's nodig om dit op te lossen" ;)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
DaFeliX schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Ik snap je helemaal, en ben 't met je eens dat het erg verwarrend is.

Het grootste probleem volgens mij is dat de zoekpagina geen rekening houdt met de rechten van de ingelogde gebruiker, waardoor er meer reacties worden getoond dan je mogelijkerwijs kunt zien. Het is niet fout (de gebruiker heeft de reacties wel geplaatst, dus technisch gesproken klopt het aantal), alleen kun jij die reacties niet bekijken.

Er zijn hiervoor meerdere oplossingen om dit te verhelpen. Een oplossing zou zijn om in jouw situatie te claimen dat de gebruiker 0 reacties heeft geplaatst (wat technisch niet correct is) maar voor jou misschien een prima oplossing is. Je kunt de reacties niet zien, dus wat jou betreft heeft de gebruiker 0 reacties geplaatst.
Maar misschien zouden we beter moeten melden dat de gebruiker 6 reacties heeft geplaatst, maar dat deze voor jou niet zichtbaar zijn. Dan moeten we dat op een of andere manier aangeven in het overzicht.

Of we doen 't zoals nu, maar dan maken we de reacties niet "klikbaar", alleen kan dat weer verwarrend zijn dus moeten we ook op een of andere manier aangeven dat de reacties verwijderd zijn.

Met deze meerdere opties laat ik het graag aan m'n productcollega's over om hier een goede oplossing voor te bedenken.

Misschien kan ik dus beter zeggen "het is wel een bug, maar vereist iets meer werk om goed op te lossen; ik heb dus hulp van m'n collega's nodig om dit op te lossen" ;)
De eerste optie, waarbij feitelijk een verkeerde hoeveelheid reacties weergegeven wordt lijkt me niet wenselijk.
Het zou misschien de snelste oplossing zijn, maar het lijkt me niet de netste.

Het weergeven dat de reacties door 'mij' niet te zien zijn, of zelfs de links laten staan maar daarna aangeven dat ik deze reactie niet kan zien lijkt me een mooiere oplossing.
Dat is vergelijkbaar met de verwijderde topics. Ik kan zien dat hij een topic heeft, ik kan er op klikken, maar dan krijg ik netjes een melding dat ik deze forumcategorie niet kan bekijken.

Een 404 melding is natuurlijk gewoon jammer, dat is een beetje als een exception die niet afgehandeld wordt. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk besloten wordt! d:)b

Pagina: 1