HP E34M G4 defect - te repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 22:24
Dag allemaal,

Via mijn werkgever heb ik een (deels?) defecte HP G4 gekregen. Er leek een oppervlakkige barst in het scherm te zitten, maar de leverancier hoefde ‘m niet terug en stuurde een vervangend exemplaar. Deze werd dus verloot.

Thuis eenmaal aangesloten blijkt het toch wel wat meer dan oppervlakkige schade te zijn. Zie de bijgesloten foto’s. De chatbot van HP geeft aan dat het niet te repareren is. Lijkt me gek, maar dat zal de reden zijn dat de leverancier de monitor niet retour wilde.

Toch zou ik graag een poging wagen. Enig idee wat het probleem is? En zo ja, wat valt daar nog aan te doen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IuRxJ-j5i3dvweHPnd40Go_nkM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXRaRmHVaLpfCarM0BuLO5oi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjQGla_n-nrhGnpKajikMen_mdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBzyFlOcbyfdMCZwbQPzlAln.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWu5l4Wj0aK9Lpt-a8L8gVB0nTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvoGsdEufdeBqN7p12CFWZ7R.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:21

Esumontere

Floep, banaan.

Dit lijkt op een -niet te repareren- scheur in het beeldscherm zelf. Unfortunately peanut butter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Je kan er nog iets creatiefs mee doen misschien? :)
Google: Custom Resolution Partly Cracked Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Gaming
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-07 20:42
Gebroken panelen zijn niet te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Repareren is misschien niet de juiste term, maar kan ik een reserve onderdeel krijgen? Heeft het zin om hetzelfde type met andere schade te gebruiken als donor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
Richard P schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:48:
Repareren is misschien niet de juiste term, maar kan ik een reserve onderdeel krijgen? Heeft het zin om hetzelfde type met andere schade te gebruiken als donor?
Een ander display zal wel te bestellen zijn maar kost meestal duurder dan het hele geval.
Als je een donor hebt die geen schermschade heeft maar bv. hardware matige problemen dan kun je het een en ander overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

een scherm van uitvoering: HP E34m G4 (40Z26AA) Zwart waarbij het scherm gedeelte zelf +-500€ kost.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
Damic schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:08:
een scherm van uitvoering: HP E34m G4 (40Z26AA) Zwart waarbij het scherm gedeelte zelf +-500€ kost.
Enig idee waar dit soort onderdelen te krijgen is?
Toerq schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 00:38:
[...]

Een ander display zal wel te bestellen zijn maar kost meestal duurder dan het hele geval.
Als je een donor hebt die geen schermschade heeft maar bv. hardware matige problemen dan kun je het een en ander overzetten
Heb je een idee voor een goede bron voor schade artikelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Doe de monitor open en zoek naar het effectieve part nummer van het scherm en zoek daarop

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
Richard P schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Enig idee waar dit soort onderdelen te krijgen is?

[...]

Heb je een idee voor een goede bron voor schade artikelen?
v&a in de gaten houden en veilingsite's of ebay, mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Scherm mee geven met recyclebedrijf. Zelf een Iiyama scherm die ik heb laten vallen. Net een maand oud :(. Geen haar die er aan denkt om scherm op MP of iets dergelijk te zetten. Scherm is niets meer waard. Wat moet ik er voor vragen. Versturen met de post is duurder dan wat het apparaat zelf nog waard is.

Als iets defect is wil ik het best repareren als het economisch gezien het waard is. Verkopen kan maar repareren doet zelfs de fabrikant niet. Los scherm is niet voor niets duurder dan een nieuw apparaat.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1