Poortje patchpaneel stuk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 20:43
Hallo

Ik heb een Digitus patch panel waarvan de aansluitingen afgedicht worden met een poortje. Van zodra de UTP er uitgehaald wordt, klapt het poortje dicht. Bij één van de aansluitingen is het poortje stuk denk ik. Ik moet nogal veel kracht gebruiken om de UTP er in te krijgen. Ik heb ook de indruk dat er minder veerkracht op het poortje zit.

Mijn vragen: kan ik dit "herstellen"? En is de connectie tussen patchkabel en patchpaneel nog goed? Of heeft het poortje geen invloed op de connectie?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-09 14:58
Patch panels zijn doorgaans vrij eenvoudige mechanische apparaten.
Lang niet alle patch panels hebben van die poortjes om de aansluiting af te dichten als ie niet in gebruikt is.
Vermoedelijk zit er normaal gesproken een veertje achter, maar bij die ene poortje niet meer ?
Als het niet lukt om te herstellen, kan je kiezen om het deurtje volledig te verwijderen, waarmee het poortje "open" blijft staan.
Misschien niet ideaal na 20 jaar stof... maar dat kan je wel weer uitzuigen met een stofzuiger, toch?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:02
Het heeft in ieder geval geen invloed op de netwerkkabel die erin gaat.
En als het poortje niet meer sluit en je hebt er geen kabel in dan kun je ook zo'n stofdopje kopen die je erin kunt stoppen.

https://www.allekabels.nl...7390/1488232/stofkap.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ben(V) schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:51:
Het heeft in ieder geval geen invloed op de netwerkkabel die erin gaat.
Ik moet wel erg hard duwen voordat ik de netwerkkabel er in krijg. Eens hij er in klikt, zit hij wel muurvast. Bij de andere utp-kabels kan ik deze wat naar voor en achter bewegen. Bij deze lukt dat helemaal niet.
Voor de connectie geeft het geen probleem?

Ik heb al eens gekeken hoe ik zo'n poortje kan verwijderen maar dat is me niet helemaal duidelijk. Het ziet er allemaal heel miniscuul uit en ook niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:49

BCC

Zelfgeknepen stekker? Dan moet je hem nog even een keer knijpen. Heb je al in de poort gekeken? Zitten er daar contacten scheef?

[ Voor 33% gewijzigd door BCC op 09-02-2024 12:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Neen, het is een patchkabel. In de aansluiting kan ik niet kijken, ik krijg het poortje enkel open door met een utp hard te drukken. Dan kan ik niets zien. De achterkant is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:11

FreakNL

Well do ya punk?

Hoe vaak moet die kabel erin en eruit dan?

Ik heb een LSA opbouwdoosje in de meterkast met 2 patchpoortjes en daar zitten de kabels al 10 jaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Die blijft normaalgezien zitten, maar heb aanpassingen moeten doen en toen viel het me op. Ik wil gewoon niet dat er een slecht contact zou zijn en de verbinding dus niet goed zou zijn.
Pagina: 1