Omdat ik steeds tegen problemen met de Zyxel T-54 modem van Odido aanliep heb ik het ding er tussenuit gehaald en mijn Deco X50 als "modem" ingesteld. Dit werkt prima en tot op heden stabiel. Waar ik echter tegenaan loop is het volgende: als ik in de tweede poort van de deco mijn ethernetswitch prik dan verbreekt hij de internetverbinding. Ik kan in de app niets vinden qua UTP instellingen. hebben jullie een idee?
Niet per ongeluk ergens in je netwerk een tweede dhcp server (naast die deco)? Deco moet in router mode ook de dhcp zijn, als ie een andere dhcp ziet op een poort beschouwt hij die poort als WAN
Wat is het merk en type van die switch? Er zit verder niets aangesloten op die switch?
Euhm... \n ...
Wat noem jij een "modem"?
De Deco X50 is een mesh AP met routerfunctie. Het heeft in het geheel geen hardware aan boord voor DSL of DOCSIS modulatie/demodulatie (en ook niet voor aansluiting op glas, al is dat technsich sowieso geen modem).
Hamvraag is dan: waar sluit je de eerste poort van de X50 op aan? En hoe staat de X50 ingesteld (AP or router?)
De Deco X50 is een mesh AP met routerfunctie. Het heeft in het geheel geen hardware aan boord voor DSL of DOCSIS modulatie/demodulatie (en ook niet voor aansluiting op glas, al is dat technsich sowieso geen modem).
Hamvraag is dan: waar sluit je de eerste poort van de X50 op aan? En hoe staat de X50 ingesteld (AP or router?)
Oslik blyat! Oslik!
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb de switch in zijn eentje opnieuw aangesloten en daarna alle stekkers stuk voor stuk in de switch geprikt. Nu lijkt het goed te werken.
Ik heb de deco aangesloten op de Huawei ONT en de deco ingesteld zoals op het odido forum staat. Lijkt prima te werken en scheelt stroom.
Ik heb de deco aangesloten op de Huawei ONT en de deco ingesteld zoals op het odido forum staat. Lijkt prima te werken en scheelt stroom.
[ Voor 29% gewijzigd door jeroen.ijmuiden op 11-02-2024 18:18 ]
Is nog duidelijk geworden wat er mis was, en blijft het werken als je de deco herstart?
Pagina: 1