Mijn vraag
Ik heb een lijst met orders, eindproducten en onderdelen. Er gaat iets mis met sommige eindproducten en er gaat iets mis met de onderdelen. Daar heb ik al een draaitabel en grafieken van gemaakt.
Nu wil ik graag een grafiek maken van terugkerende combinaties. Welk eindproduct + grondstof combinatie gaat regelmatig fout.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016 desktop (niet online)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd een extra kolom toe te voegen met daarin een combinatie functie van artikel+grondstof en daar de herhalingen uit te filteren. Ik wil ze echter niet wegfilteren, ik wil ze juist weergeven en dan in een grafiek zetten.
Voorbeeld: Rechtsonder wil ik een grafiek "Top 5 foutgevoelige combinaties"
/f/image/kxBjiAtd99sm5SwL9Qj3N606.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een lijst met orders, eindproducten en onderdelen. Er gaat iets mis met sommige eindproducten en er gaat iets mis met de onderdelen. Daar heb ik al een draaitabel en grafieken van gemaakt.
Nu wil ik graag een grafiek maken van terugkerende combinaties. Welk eindproduct + grondstof combinatie gaat regelmatig fout.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016 desktop (niet online)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd een extra kolom toe te voegen met daarin een combinatie functie van artikel+grondstof en daar de herhalingen uit te filteren. Ik wil ze echter niet wegfilteren, ik wil ze juist weergeven en dan in een grafiek zetten.
Voorbeeld: Rechtsonder wil ik een grafiek "Top 5 foutgevoelige combinaties"
/f/image/kxBjiAtd99sm5SwL9Qj3N606.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ytMtXeJA6xmxaaWIA9443nkJ.png?f=fotoalbum_large)