losse dolby digital decoder, bestaat dat??

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Bestaat er zo iets als een losse DD decoder? Ik wil mijn vesterker eigenlijk niet kwijt en hoop dat dit een goedkope oplossing is. Ben ze echter nog niet tegengekomen...
Ik heb nog wel ergens een versterkertje voor de overige speakers.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38
Creative setje? :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Ja die bestaan, en kosten niet zoveel geld (gulden of 300)
Je moet echter wel een 5.1 ready prologic receiver hebben, anders moet je een nieuwe dd5.1 receiver kopen (ik zou ook gelijk DTS nemen, maar dat zit meestal toch al in de receiver)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• quazar
Dus een losse decoder zonder dat je prologic nodig hebt bestaat niet :'(

edit: typo

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op zaterdag 08 september 2001 11:18 schreef quazar het volgende:
Dus een losse decoder zonder dat je prologic nodig hebt bestaat niet :'(

edit: typo
Als je zo'n decoder hebt, komoen daar 6 signalen uit. Die kan je met afzonderlijke versterkers versterken. Dus je hebt niet perse zo'n prologic versterker nodug

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Lexicon maar dat is geen goedkope oplossing.

No news is bad news.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 08 september 2001 11:05 schreef quazar het volgende:
Bestaat er zo iets als een losse DD decoder? Ik wil mijn vesterker eigenlijk niet kwijt en hoop dat dit een goedkope oplossing is. Ben ze echter nog niet tegengekomen...
Ik heb nog wel ergens een versterkertje voor de overige speakers.
Als je echt een goede, dure stereo versterker heb, dan kan je van yamha een Dolby digital decoder kopen, met daarin versterkers voor de surround en center speakers. Volgens mij heet-ie dsp-e1000 en kost-ie rond de 900 gulden.

edit: damn, ik kan nie tikken :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• quazar
Kijk zo'n Yamaha zoek ik nu. Maar dan als brak Taiwanees kloontje voor een vriendenprijsje. Bv F300 of zo.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Dolby Digital/DTS decoders vind je niet voor die monies.

Wat wel kan is een Dolby Prologic processor. Dat betekent dat je een DVD speler moet kopen met DD decoder ingebouwd.

Sherwood es4060r bijvoorbeeld is een Prologic decoder. Maar die kost ook al tegen de 500 piek. Dat ding staat op je versterker, de voorkanalen gaan via je stereo, de surround, en center gaan via de processor (55w center, 2x27w surround). Wordt echter niet over een sub gerept.

Tweede mogelijkheid, even duur of goedkoper: De Dolby prologic versterker.
Akai AMV1200 bijvoorbeeld: 5x40 watt en een active Sub pre out. f 399 bij richersounds.nl .

Derde mogelijkheid, daarmee heb je geen DVDspeler met Decoder nodig, is een DD/DTS versterker. Die moet je dan echt in Duitsland gaan halen want die beginnen hier bij f699.
Bij mediacheckpoint.de beginnen ze bij 499-550 DM.

Is natuurlijk lastig om een tweede versterker er bij te zetten omdat je dan extra speakers moet hebben maar ik denk dat optie twee de beste verhouding tussen investering en resultaat heeft.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1